• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Min exit klocka, del två :) del ett är här: https://klocksnack.se/threads/min-exit-klocka-har-anlänt-många-bilder.37836/
Trodde i del ett att klockan var min "exit klocka", allting såg perfekt ut men flipper i mig var ej stilla så den fick går. Efter ca 1,5 år inser jag nog att denna klocka är min "exit klocka".

Tummen upp, lådan är här:


Time to sax it:


Där är den, min födelsedag present... till mig själv :)


Tack @taner för att jag fick välja och vraka som jag ville ;)











Och här är den, min 3:e helt nya Submariner 116613LB:


Closer look, vilken tavla alltså!




Verkligen! tittar på tavla :p


Den andra stora anledningen till att jag välja Submariner före GMT, glidelock är helt enkelt genialt:


Tavlan ser så mer vackert ut från denna vinkel:


Dags att avplasta:


Så där ja, all plast av och min klocka gick precis ner ca 10.000kr :) nån som vill köpa äkta Rolex plast för 5000kr? halva priset :p


Operation länk förkortning:


Operationen var en succe:


Då var det bara att ställa in tid, dag och månad med hjälp av Fröken ur:


Det var det, min 3:e helt ny Submariner 116613LB. Ingen mer flipperi, det är inte rolig längre :/ dags för mig att vara trogen 1 klocka... eller 2 klockor :) en jobb klocka och en hemma klocka:
Stort grattis
 
Min första "riktiga" klocka. Vad kan det va för någon? :p

IMG_2918.JPG


Jaha ja något från Longines är det iaf...
IMG_2919.JPG
IMG_2921.JPG


Riktigt fin trälåda, och stor dessutom.
IMG_2923.JPG


En Longines Legend Diver Date blev det! :)
IMG_2927.JPG
Grattis
 
Denna anlände igår kväll.
Har gjort några paketöppningar tidigare, men nöjer mig nu med stortråden då jag tycker att @azcii s presentation av systermodellen 372 eminent sammanfattade det hela. https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-either-get-it-or-you-dont.53482/

Jag har tidigare haft en 44mm bettariniboett i form av PAM590, men har länge velat prova 1950-caset och mer specifikt just PAM422 med dess subsekund, guldvisare, Sandwichtavla och kupade glas.. Galet nöjd!

IMG_5226.JPG
IMG_5228.JPG
Grattis
 
Inleder helgen med att plocka ut en helt ny 116000.
IMG_1486.JPG
IMG_1487.JPG
IMG_1488.JPG
helt makalös grym klocka, älskar den blåa tavlan. Dock så var det första gången och sista gången jag handlar på Bergströms ur Gbg, riktigt tråkig bemötande och dålig service. För mig är det stort att köpa en helt ny rolex men för dom så kändes det som om man handla en billig ur & penn klocka
Grattis
 
1 + 1 + 1 lika med... paketöppning??!!

Ni vet hur det är... Man sitter en kväll och slösurfar och så händer det lite saker som var och en inte betyder så mycket men som i kombination blir ganska kul.

En sån sak kan vara att man läser lite på Hodinkee (https://www.hodinkee.com/articles/five-silly-things-about-hong-kong-watch-auctions) och börjar tänka "White metal, salmon dial" - kanske inte så dumt....

Lite senare hamnar man på https://klocksnack.se/threads/timetowatch-dk-rankar-klockmärken.51557/ och inser att det finns en hel del märken som man kanske borde kolla lite närmare på.

Lägg till en stund googlande på klocksnack, diverse hemsidor, chrono24 och ebay... Men vänta nu, vad var det där för nått ? Och bara 2 timmar kvar på auktionen? Lite mer fokuserat surfande, beslut och så sitter man där och väntar/längtar efter ett paket igen... :)

Och idag kom det. Blev en Daniel Roth.

DR paket.jpg


Tavlan väldigt "levande" från ljust rosa till ganska mörk beroende på ljusinfall/vinkel. Skall bli kul att se i dagsljus imorgon...

DR in box.jpg


Många små kugghjul...

DB backside.jpg


Också den obligatoriska. Var lite orolig över storleken då jag har smala handleder men luggsen följer handleden så det funkar fint tycker jag.

DR wrist.jpg
 
Det har blivit ett antal öppningar under året och här kommer en till! Jag säger bara " Bombnedslaget från Basel 2016" så fattar de flesta av er vad som stundar. Nu kör vi utan bromsar och säkerhetsbälten!
Hämta paket
image.jpeg

Full gas hem!
image.jpeg

Välpaketerat!
image.jpeg

Vart tog mitt paket vägen?
image.jpeg

Där är det ju!:)
image.jpeg

Svart pianolack. Mycket lovande...
image.jpeg

Äntligen är den min! Tudor 79500!:hungry:
image.jpeg

image.jpeg

WS
image.jpeg

Lume Shot!
image.jpeg

Jag är överväldigad av det gedigna intrycket som denna pjäs ger. 36mm och inget datum. Det är ett säkert framgångsrecept i min bok.

Tack för att ni läste!
Grattis
 
Suttit och jagat efter en 14060M - fick ett PM av poormans med en 114060 - köpte den och är extremt nöjd med mitt val. Extremt smidig affär och kan bara rekommendera Christian. Bilder:
IMG_0849.JPG
IMG_0850.JPG
IMG_0852.JPG
IMG_0854.JPG
IMG_0857.JPG
IMG_0858.JPG
IMG_2410.JPG
Sidenote: min första "riktiga" klocka :D
Attans så trevlig! Jag som tänkt flippa min 14060M precis, men kul att du blev nöjd med den där istället! Du får säga till om du ångrar dig ;) riktigt snygg!
 
Vad det är för märke? Ingen aning.

Lamberti Orologiai - men det gör mig inget.

Det är en sjukt snygg mekanisk pandakronograf på 41mm. Perfekt. Fan vad den är fin! Riktigt nöjd :) Bra finish, snygg tavla, skönt band!

Visst ser den glad ut? :)

IMG_1854.JPG


IMG_1855.JPG


IMG_1856.JPG


IMG_1857.JPG


IMG_1858.JPG


IMG_1861.JPG


IMG_1859.JPG


IMG_1860.JPG
 
Senast ändrad:
Vad det är för märke? Ingen aning.

Lamberti Orologiai - men det gör mig inget.

Det är en sjukt snygg mekanisk pandakronograf på 41mm. Perfekt. Fan vad den är fin! Riktigt nöjd :) Bra finish, snygg tavla, skönt band!

Visst ser den glad ut? :)

IMG_1854.JPG


IMG_1855.JPG


IMG_1856.JPG


IMG_1857.JPG


IMG_1858.JPG


IMG_1861.JPG


IMG_1859.JPG


IMG_1860.JPG

Från deras hemsida:


The first laboratory clock Lamberti will open in Rovato in 1937 by Carlo Lamberti technical assembler and turner big clock and an expert repairer of clocks.

In 1947, the son he obtains a watchmaker Louis and specializes in the best laboratories in the repair of watches, the reconstruction of Bars and spirals and the correction of the escapement in different travel position.

In 1960 proposed to the public its first collection of watches under the brand Louis Lambert. In 1982 his son Luke finished his studies as a master electrician and is about to learn from the Father the fine profession watchmaker.

Guided by the same passion family in 1990 proposed its first watch brand ERKEN then in 2000 became the current LAMBERTI-watchmakers.
 
1 + 1 + 1 lika med... paketöppning??!!

Ni vet hur det är... Man sitter en kväll och slösurfar och så händer det lite saker som var och en inte betyder så mycket men som i kombination blir ganska kul.

En sån sak kan vara att man läser lite på Hodinkee (https://www.hodinkee.com/articles/five-silly-things-about-hong-kong-watch-auctions) och börjar tänka "White metal, salmon dial" - kanske inte så dumt....

Lite senare hamnar man på https://klocksnack.se/threads/timetowatch-dk-rankar-klockmärken.51557/ och inser att det finns en hel del märken som man kanske borde kolla lite närmare på.

Lägg till en stund googlande på klocksnack, diverse hemsidor, chrono24 och ebay... Men vänta nu, vad var det där för nått ? Och bara 2 timmar kvar på auktionen? Lite mer fokuserat surfande, beslut och så sitter man där och väntar/längtar efter ett paket igen... :)

Och idag kom det. Blev en Daniel Roth.

DR paket.jpg


Tavlan väldigt "levande" från ljust rosa till ganska mörk beroende på ljusinfall/vinkel. Skall bli kul att se i dagsljus imorgon...

DR in box.jpg


Många små kugghjul...

DB backside.jpg


Också den obligatoriska. Var lite orolig över storleken då jag har smala handleder men luggsen följer handleden så det funkar fint tycker jag.

DR wrist.jpg
Fav vilket kul val! Sjukt fin, var själv väldigt sugen på en för ca 5 år sedan, vore kul att testa en. Hoppas ni trivs med varandra!
 
Som ett barn på julafton :)

IMG_3177.JPG


Vilken är det tro?

IMG_3180.JPG


Här kommer skönheten

IMG_3181.JPG


IMG_3185.JPG


Omega Seamaster Aqua Terra 150m Master Co-Axial 41.5mm Svart/Stål
231.10.42.21.01.003

Tack för mig!
Grym klocka. Men alltså, vad är det med Omegas boxar? Jag känner för att köpa en Omega enbart för boxen. Klass. Där har sunk-breitlibg något att lära som nedgraderat sina boxar till sunkigt ikea-stuk.
 
Tillbaka
Topp