• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Ett skepp kommer lastat...
IMG_0044.JPG
IMG_0045.JPG
IMG_0046.JPG
IMG_0049.JPG

IMG_0053.JPG

Rolex Explorer 2, 16570 M serie från 2008. Nya verket och RRRR ringen. Det blev lite komplikationer med förra så jag köpte denna istället. Köptes via chrono24 med trusted checkout. Allt gick bra, betalade igår och fick henne idag.
Allt har gått bra och @rogart-63 vi kör rockan till denna med end bitarna.
KS veligaste 16570 ägare. 4 på ca 12 månader. Men denna kommer att stanna!

Tack alla sköna nördar, skönt att veta att jag inte är ensam!!
Hmk Margarinkungen
Grattis! Grym är den kan jag intyga, särskilt M-serien ;)
DSC_1841.JPG

(Från när jag öppnade min i somras)

Grattis! Grym är den kan jag intyga, särskilt M-serien ;)
DSC_1841.JPG

(Från när jag öppnade min i somras)
M är den optimala klockan! Det här är nummer 4 16570 för mig men den här kommer jag ha kvar, det är keepern... blir glad av att titta på den, en av få som jag kan titta på utan att bry mig om vilken tid den visar.
Grattis till oss båda :happyhappy::happyhappy:

Tog en långhelg(tors-sön) i fjällen, halvvägs till stugan får jag ett sms av DHL att de försökt att leverera ett paket till mitt hus...kunde de inte vart 3h tidigare? :banghead:
Bokar om DHL så de ska komma på måndag när jag är tillbaks till kontoret, men under fredagen får jag ett kort sms av en killarna nere vid spedition -> "Paket"

Försökte få tag på den som signerat paketet men alla har tagit helg, får ingen info hur paketet ser ut eller om det är helt.
En ängslig helg infinner sig med funderingar på vad som finns i lådan.

Trillar in idag och detta står på skrivbordet:
IMG_20170206_090839.jpg

Undrar vad den kan innehålla? ;)

Öppnar lådan och tar en titt...
46337924.jpg

Min första Råååååålex:rolex: :D:cool:
Känslorna är går helt överstyr!

IMG_20170206_104945.jpg

Fy fasen vilken skönhet, riktigt toppskick och den blå tavlan finner jag inte ord för :happyhappy:
IMG_20170206_092215.jpg

Sitter som en smäck!

Kan bli en halvproduktiv dag då jag kommer snegla ned på handleden hela tiden... :)

//Yrsnö
Grattis! Första är alltid speciell, än mer när den är så fin som din :)

Tog en långhelg(tors-sön) i fjällen, halvvägs till stugan får jag ett sms av DHL att de försökt att leverera ett paket till mitt hus...kunde de inte vart 3h tidigare? :banghead:
Bokar om DHL så de ska komma på måndag när jag är tillbaks till kontoret, men under fredagen får jag ett kort sms av en killarna nere vid spedition -> "Paket"

Försökte få tag på den som signerat paketet men alla har tagit helg, får ingen info hur paketet ser ut eller om det är helt.

IMG_20170206_090839.jpg

46337924.jpg

IMG_20170206_104945.jpg

Fy fasen vilken skönhet, riktigt toppskick och den blå tavlan finner jag inte ord för :happyhappy:
IMG_20170206_092215.jpg

Sitter som en smäck!

Kan bli en halvproduktiv dag då jag kommer snegla ned på handleden hela tiden... :)

//Yrsnö

Stort grattis till första kronan, första är alltid speciell!! Bra val :) Blå tavlan är riktigt bra, framförallt i samband med jubilee

IMG_20170206_090839.jpg

46337924.jpg

IMG_20170206_104945.jpg

IMG_20170206_092215.jpg

Sitter som en smäck!

//Yrsnö
Grattis till en jättefin klocka!

Fick hem ett paket av en trevlig kille här på KS, ingick gjorde tydligen en rulle bubbelplast och en rulle tejp:

b5PDSbF.jpg

Miljövänlig och snål som jag är, så plockade jag försiktigt av tejpen (tog säkert 45 minuter), så att bubbelplasten kan återanvändas.

s5V7Ru9.jpg

0ZGbVni.jpg

Postnord gjorde sin sak.

4ocGZxq.jpg

g1dIqgJ.jpg

Pannkakor dagen till ära.

ubJVCV3.jpg

Fick hem ett paket av en trevlig kille här på KS, ingick gjorde tydligen en rulle bubbelplast och en rulle tejp:

b5PDSbF.jpg

Miljövänlig och snål som jag är, så plockade jag försiktigt av tejpen (tog säkert 45 minuter), så att bubbelplasten kan återanvändas.

s5V7Ru9.jpg

0ZGbVni.jpg

Postnord gjorde sin sak.

4ocGZxq.jpg

g1dIqgJ.jpg

Pannkakor dagen till ära.

ubJVCV3.jpg

Grattis till en klassiker!

Tillbaka
Topp