• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

nissehult

Patek
2-Faktor
Havet möter hantverk!
Den unge Ulysse hade en dröm, vision samt en passion. 1846 förverkligades hans drömmar.
IMG_4241.JPG
IMG_4242.JPG
IMG_4243.JPG
IMG_4249.JPG
IMG_4251.JPG
IMG_4252.JPG

Som jag nämnde tidigare i forumet i tråden min nästa klocka, så tillhör den min kollektion.

Fabrikat: ULYSSE - NARDIN
Modell: Diver Black Sea 263-92B0-3C/92 - Limiterad till 1846 exemplar
Beskrivning:
Automatskt gånverk, skruvkrona, reservkrafts visare, datum, safirkristall glas, 20ATM (200m) vattentät
Boetten av stål gjuten i vulkaniserat gummi, roterande bezel med facettslipad keramik i emerald form,
öppen baksida, arband av vulkaniserat gummi med keramiska byglar, viklås av kermik med ledstommen av titan.
Gånverket:
Caliber UN-26
Va är det?
Det man har gjort med gångverket i det här fallet är att man har blandat lösningar från sina in house
verk, tex reservkraftsvisaren är tillagd, flyttat datumplaceringen från ETA´s
2892A2 kl3 till kl 6 med en selektiv förstorings bubbla och graverat verket så det matchar urets design med vackra våg och punkt stansningar enligt med, Côtes de Genève standard.

Som sagt den bygger på ett basverk från ETA, men tack vore sina fantastiska hantverks präglingar och så bra modifiering på gångverket så
tvekade jag inte.
Oj, spännande val och intressanta material. Det är alltid kul när någon går sin egen väg - för mig är detta definitionen av "acquired taste". Njut av klockan.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
Du har haft lådan stående hur länge i garderoben?? :eek:
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
Du är lycklig du som kan bära upp så stora klockor:rolleyes: (ur mitt perspektiv).
Imponerande hur du kan hålla dig ifrån att öppna också. Snyggt!
 

AB

Panerai
2-Faktor
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
Klart klockan ska ligga till sig lite, det är något magiskt med det! Grattis till en fin klocka!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
IMG_0176.JPG
Hade paketöppning idag fast med mycket frustration i kroppen då jag visste att det inte gömde sig en ny klocka i lådan. Jag kände mig extra irriterad när jag tänkte på alla fina klockmodeller jag kunde fått för pengarna. Efter att ha lagt halva f.m på att packa upp och installera den började jag dock se likheter och nu ser jag på den som om det vore en ny dinka. Här kommer lite fakta:
Miele W151: Tyskt kvalitetsverk (Tyskarnas motsvarighet till Rolex)
Digital display ovanför den 280mm stora urtavlan (påminner lite om en Breitling Aerospace)
Mineralglas, antagligen ganska repkänsligt.
Kromad bezel.
Annorlunda placerad krona (bredvid den digitala displayn)
Vikt: 94kg och då är detta ändå dammodellen som lär användas mest av min kära fru.
Eftersom den kräver sladd så lär den mest användas i hemmiljö.
Nu känner jag mig lite mer tillfreds, men jag önskar ändå att det var en annan sorts paketöpnning...
Créme de la créme bland tvättmaskiner. Bara skontrumman gör att ni kommer att tjäna in den extra kostnaden ni investerar, för den sliter inte på tygerna som andra. Tysk kvalité rakt igenom. Jag saknar min gamla. Så bra att till och med en man kan hantera den.
 

AlexGoncalves

Breitling
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
Riktigt fin, blev sugen!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Har haft en låda stående i garderoben ett tag men ville vänta med att öppna den till ett speciellt tillfälle eller tills jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av den.
Efter att ha torkat barnkräks och duschat barn hela natten tyckte jag att denna morgon var ett sådant tillfälle.
IMG_4831.JPG

Såna här lådor har man ju sett förr.
IMG_4834.JPG

Åh! En kronograf!
IMG_4835.JPG

En St Imier närmare bestämt.
Det var kärlek vid första ögonkastet men när jag bestämde mig för att köpa den var det någon annan som hunnit före, men efter lite turer hamnade den till sist hos mig.
Välkommen hem säger jag till min sjunde Longines.
41mm, automat, kronograf. No tjafs.
IMG_4836.JPG
Är det ens möjligt att ställa undan en klocka så där?? och inte direkt slänga sig över den??? Respekt för din återhållsamhet och Grattis till en trevlig klocka!
 
Topp