Nytt in idag!
Nomos Club 38 Campus
Släpptes under Baselworld i år.
Grattis! Riktigt trevlig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt in idag!
Nomos Club 38 Campus
Släpptes under Baselworld i år.
Tack själv, och lycka till med DJ'n . Det var bara trevligt hela vägen.Det blev alltså min fru som gjorde första köpet här på forumet. En väldigt fin DJ 16014-83, till råga på allt en årsklocka för henne!
Hon blev för ivrig i bilen på väg hem från posten, så det bidde inga bilder på själva paketöppningen.
Vill passa på att tacka säljaren @Mekmek för att du gjorde första köpet så enkelt, ett trevligare och bättre bemötande kunde vi inte ha fått!
Det blev alltså min fru som gjorde första köpet här på forumet. En väldigt fin DJ 16014 -83, till råga på allt en årsklocka för henne!
Hon blev för ivrig i bilen på väg hem från posten, så det bidde inga bilder på själva paketöppningen.
Vill passa på att tacka säljaren @Mekmek för att du gjorde första köpet så enkelt, ett trevligare och bättre bemötande kunde vi inte ha fått!
Coolt och spännande. Tack för att du delade med digBeställde för lite över två veckor sen en ny klocka från good-stuffs. Har beställt därifrån tidigare och hittills varit nöjd med produkter och leverans.
Idag var det äntligen dags att hämta ut ett paketet från postombudet.
Ganska bra jobbat ändå av kinesiska posten - jag hade förväntat mig 3-5 veckor.
Som vanligt ett nerskrivet värde, även om denna nog skulle sluppit tull/moms även med rätt värde på lådan
Dubbla kartonger - som gjort för att klara även PostNords hantering.
Inuti den andra kartongen gömmer sig en...
Den billigaste klocklådan jag sett. Verkligen inget att hänga i granen. För den låga summan klockan går för så förstår jag ändå att det inte fanns mycket över til en låda. Tycker dock att en helt vanlig kartong med tryck på varit snyggare i detta fall.
Allt är bra skyddat ändå i kartongen med många varv av bubbelplast.
Under bubbelplasten gömmer sig:
Lite trist baksida.
Nu till den riktiga klockbilden:
En Shanghai "Peace" 17 juvelers dressare!
Urverket är en manuell Shanghai 8120, vilket vad jag förstått är en av Shanghai Watch Factorys versioner av det kinesiska standardurverket. Har inte mätt gångavvikelse än, men jag förväntar mig verkligen inga underverk här.
Klockan i sig känns hyfsadvälgjord och jag gillar verkligen utseendet, men urtavlan har lite fläckar på sig som inte skulle klara kvalitetskontrollen phos dyrare klockor. För $52 inkl. frakt var dock klockan över värväntningarna.
Det medföljande armbandet ser ganska gra ut, men känns lite plastigt och är väldigt stelt, men stelheten kanske skulle släppa om jag använde det ett tag. AHde ändå redan i förväg förväntat mig att det inte skulle vara optimalt och inhandlat ett svart Hirsch Duke från @Falken här på KS.
Avslutar med vristskott med Hirsch-bandet:
Galet fin samling! Stort grattis, avunden glöder inom mig.När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...
...med en ännu finare låda...
...och till sist en AP Royal Oak 15300!
Ett obligatoriskt wrist shot
Vilken var andra favoriten då? Så klart den "perfekta kombon" Aquanaut!
Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut
Ah, bästa APn. Grattis.När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...
Kunde inte vara nöjdare, men nu får det vara nog (för en stund i alla fall). Både ork och klockfinanserna börjar ta slut
Snygg! Får jag fråga, är stålet strävt eller slätt mellan länkbitarna på din klocka när du liksom drar ett finger längst länken?När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...
Grattis! Riktigt fin... och fin samling.När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...
Min första Tudor någonsin... otroligt nöjd!
Stort grattis! Riktigt fin .Min första Tudor någonsin... otroligt nöjd!
Gratulerar! Fint gäng du har samlat på dig. Är Memovoxen modern?När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...
Tack! Vet inte om jag svarar på frågan, men länkarna är borstade men släta. Upplever inget strävt, men man kommer liksom inte åt mellan länkbitarna.Snygg! Får jag fråga, är stålet strävt eller slätt mellan länkbitarna på din klocka när du liksom drar ett finger längst länken?
Tack! Allt är relativt, men det skulle jag inte säga då Memovoxen är från 1973Gratulerar! Fint gäng du har samlat på dig. Är Memovoxen modern?
Den där har funnits i bakhuvudet länge. Grattis!Fick hem den här idag. Jäkligt bra Bang for the buck. Imponerad till och med
Tavlan ger en häftig effekt i olika vinklar
Tänkte nästan det men var lite svårt att avgöra på håll, särskilt med kronografen mellan Fint gäng som sagt oavsett vilket, men ännu lite roligare med den bredden i tid.Tack! Allt är relativt, men det skulle jag inte säga då Memovoxen är från 1973
När intresset för klockor tog fart på allvar fick jag ganska snabbt två favoriter som jag nästan såg som ouppnåeliga grails. När sedan en bekant lite oväntat kunde tänka sig att sälja sitt exemplar av en av dessa kunde jag helt enkelt inte låta bli
Så vad blev det?
Först en fin låda...