44x34, den står ut lite ur mängdenCool! Ser ut som en rejäl pjäs. Vad mäter den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
44x34, den står ut lite ur mängdenCool! Ser ut som en rejäl pjäs. Vad mäter den?
Jävligt cool, gillar franck muller. Men "dressklocka"?
44x34, den står ut lite ur mängden
Haha, mest dressade jag har i nuläget iafJävligt cool, gillar franck muller. Men "dressklocka"?
Snyggt värre! Grattis!Då var det min tur igen!
Ikväll hade jag tråkigt och suget för något nytt blev för stort så jag sms:ade @vestergard för att höra om han hade kvar sin som han köpt in nyligen och ville sälja. Det ville han! Så jag drog direkt och vi gjorde upp affär
En klocka jag från början tyckte var halvful för att sedan börja gilla mer och mer och sneglat på ett tag - men annat kommit emellan. Men nu har jag den!
Helt oanvänd Seadweller nu i min ägo. Sjuk känsla att spänna på sig en helt ny klocka som ändå har 10 år på nacken... Måste säga att denna känns mer tilltalande än den nya 43'an som jag iofs ännu inte testat...
Kul! Min säger hej. Bonetto Cinturini på bilden. Jag och några polare gjorde en group buy någon gång 2008-2009. Alla utom en gick på Life Aquatic-modellen. Han får än idag skit för det såklart. Sitter numera på svart nato.Efter en sjuk lång väntan och ett borttappat paket och anmälan till PayPal och diskussioner med säljaren meranom så samt det ner ett paket på posten (Coop..) idag.
Hade nästan slutat hoppas men säljaren fixade det iaf till slut.
Mycket fint paket, ser oskadat ut, nice klassisk brun tejp.
Vostok, juste inplastad för att undvika repor på asken under transport. Smart!
Exclusive!
Såhär ser den ut, en Vostok Amphibia "Zissou". Snurrar vid leverans. Finishen är inte vidare hög och den omtalade länken är precis så "oexklusiv" som alla sagt här tidigare.
Bytte till ett kinesiskt "wave-gummi" och tycker det funkar mycket bättre. Ville inte köpa ett tex Seiko eftersom bandet då skulle kostat mer än klockan.
Nu tror kanske alla att jag inte alls gillar den här klockan och att jag sågar den. Men så är inte fallet. Faktum är att jag gillar den skarpt. Den förra klockan jag gjorde en paketöppning på här listade 64.200:-, den här kostar en ungefär 1/120.
Och sett till priset så är den ett sjukt bra köp, ett av mina bästa. Den har karaktär, försöker inte vara något den inte är och mitt i all yxighet så är den ganska fin att se på. Eller fin, mer intressant kanske.
Svårt att tänka mig något roligare automatiskt för 500:-. Toppbetyg!
TackarSnyggt värre! Grattis!
Öppna då!!Borta 1v, så väntar ett paket modell XL hemma! Blir en intressant fredagskväll
savour the moment u knowÖppna då!!
Detta strider mot reglerna för denna tråd Öppna skiten. Pronto!Borta 1v, så väntar ett paket modell XL hemma! Blir en intressant fredagskväll
Perfekt sommarklocka! Grattis!När solen börjar kika fram måste man ju ha nått som för tankarna till medelhavets glittrande blå. Har inte suktat efter denna alltför länge och är nog sist på bollen med denna men jävlar vad såld jag blev på den här fantastiska tavlan. Hittade en i nyskick till bra pris och slog till. När sambon gnäller över dåliga prioriteringar och dessutom tycker att den är svinful behöver jag ert stöd klocknördar!
Oranget Bonetto-gummi från Watchgecko är beställt och hämtas ut idag. Nu är det bara sommar som saknas. I'm all set!
Oris gör bra klockor. Grattis!Då var det min tur igen!
Ikväll hade jag tråkigt och suget för något nytt blev för stort så jag sms:ade @vestergard för att höra om han hade kvar sin som han köpt in nyligen och ville sälja. Det ville han! Så jag drog direkt och vi gjorde upp affär
En klocka jag från början tyckte var halvful för att sedan börja gilla mer och mer och sneglat på ett tag - men annat kommit emellan. Men nu har jag den!
Ja den känns riktigt bra. Solid som sommarbeater. TackOris gör bra klockor. Grattis!
savour the moment u know
Detta strider mot reglerna för denna tråd Öppna skiten. Pronto!
Sjukt fin!Sluttramsat var det
Sviiintung! Grattis!Dressklockan har landat, alltid haft ett litet agg emot rektangulära klockor, har nog ändrat min uppfattning idag, passar riktigt bra till skjorta och kavaj
Allt börjar med en svart låda, inget häpnadsväckande direkt
Men när man får av locket så känner man doften av kvalitet
Nu börjar det klia i fingrarna
Kärlek vid första ögonkastet
Kort och gott, ett riktigt trevligt ur
Dressklockan har landat, alltid haft ett litet agg emot rektangulära klockor, har nog ändrat min uppfattning idag, passar riktigt bra till skjorta och kavaj
Allt börjar med en svart låda, inget häpnadsväckande direkt
Men när man får av locket så känner man doften av kvalitet
Nu börjar det klia i fingrarna
Kärlek vid första ögonkastet
Kort och gott, ett riktigt trevligt ur
Då var det dags igen för en ny klocka att komma hem. Denna gången blev det en klocka jag har suktat efter ett bra tag. Nu tyckte jag det var dags.
En Orient Star Standard Date WZ0061DV / DV02003W
Tillsammans med sin bästa kompis
Tillsammans med övriga i orientfamiljen
Fick hem den här idag. Jäkligt bra Bang for the buck. Imponerad till och med
Tavlan ger en häftig effekt i olika vinklar
Grattis!! Är själv sugen på en Nomos.Nytt in idag!
Nomos Club 38 Campus
Släpptes under Baselworld i år.
Gah..Man har ju börjat snegla lite själv, det får man faktiskt erkänna...Kul med en klocka som hör hemma på havets botten till en annan som trivs bra på månen. Bra att ha en rejäl bredd i klocklådan!Då var det min tur igen!
Så jäkla bra! Grattis.Fick hem den här idag. Jäkligt bra Bang for the buck. Imponerad till och med
Tavlan ger en häftig effekt i olika vinklar