• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
1680 från 1979 :)
14960787367801345363215.jpg
Dräpare! Faan va vacker!
 

14060M

Cartier
Fick hem min första automatare idag. Nu börjas det! Har inte kortat länken än så har bara testat på ett sunkigt nato hittils.
seiko1.JPG

Spec:
Klocka: Seiko SNKE63
Verk: 7S26C
Diameter: 38mm
Längd: 45mm lug-to-lug
Pris: ~500kr

Första intryck: Har haft en 42mm senaste året så 38 mm känns och ser väldigt litet ut, även fast mina handleder är åt det mindre hållet (16,5 cm). Lysmassan verkar vara mycket bra, räcker med att man sitter inomhus framför datorn för att den ska lysa upp.
seiko4.JPG


Har ju varit lite snack om wrist shots när man kör bil, men jag kommer på mig själv att sitta och glo på den när jag kör utan kamera i hand. Tycker tavlan är riktigt fin och typsnittet på 6, 9, 12 är en fullträff.

seiko2.JPG


Uret har även glasbaksida, något som aldrig riktigt intresserat mig, men det ser ju faktist lite coolt ut. Gillar att man ser hur det snurrar där inne, och det kan komma till nytta när man ska förklara för oinvigda hur en automatare fungerar.

seiko3.JPG


Nu återstår att korta länken och se hur den klarar av att vara vardagsbeater. Ska bli kul att se hur jag trivs med en lite mindre klocka också.
Grattis:)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jag vet inte riktigt om man kan tala om en paketöppning för denna. Vissa klockor kommer ju inte i några paket, utan man får dem bara som de är. Jag tänkte iaf att jag måste få visa upp mitt senaste förvärv från Asienresan.
w7Hj5Y5l.jpg

Priset låg på 4 dollar, motsvarande ca 25 kronor. Hade köpt en OS tidigare under veckan, vilken visats upp på ett antal bilder i bl.a. Orienttråden, men köpte även denna för jag tyckte att jag måste ju verkligen få lägga händerna på en äkta "gatuklocka".

Det står "Geneva" på klockan, men det är högst tveksamt om den har varit i närheten av någon schweizisk urmakare.

Klockan kommer som ni ser i en snygg orange färg. (Fast det fanns även andra färger, så alla kan hitta sina favoriter). Om man skulle tröttna på den orangea färgen är den ganska lätt att skrapa bort, har ju upptäckt.

Här har den åkt på armen:
CssaLrZl.jpg

Gummiarmbandet känns rätt flimsigt och billigt, och jag var nära att ha sönder det när jag skulle sätta på klockan. Som ni ser försöker klockan efterlikna en kronograf, men det är enbart dekorativt.

Här ser ni den snygga baksidan:
rVf6koPl.jpg

Och kronan – tyvärr inte signerad, men man kan ju inte få allt för en dryg tjuga:
RuKb385l.jpg

Här är mina båda asienköp:
482Yjypl.jpg

Gatuklocka för 25 kr, Orient Star för 3000 kr.

En nackdel är som sagt att man inte fick någon förvaringsbox eller liknande att ha klockan i, så det får man köpa separat om man vill ha en.

Jag får kanske återkomma om en vecka eller så med en djupare recension av klockan (om den håller så länge...)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Då var det dags för en ny paket öppning..denna gång med min "brother in arms" @J83

Har funderat länge på en ny sommarklocka för bad och båt..slutade med denna..

Först en lite tjuvkik..
IMG_0850.JPG

Ett nytt märke för mig
IMG_0852.JPG


Undrar vad som finns inuti.,
IMG_0854.JPG


Och så då själva klockan..en Superocean Heritage Chronograph 46

IMG_0855.JPG


Och så en obligatorisk wristshot..kan bli en nice sommar med denna till samlingen.,

IMG_0858.JPG
 

Leafvalley

Cartier
Efter en hel del funderingar och jagande efter en dykare mindre än 40 mm för sommaren och en månads semester i tropikerna, ska bla åka off-road och campa i djungeln på Sri Lanka... Så blev det denna!!!
DSC_0127.JPG
DSC_0128.JPG
DSC_0130.JPG

Christopher Ward (gamla loggan) C60 pro 600 Vintage Black (DLC) 38 mm
 
Senast ändrad:

Hamahang

Omega
Efter att ha läst allt mellan himmel och jord på detta forum, fått massvis med tips och guidning av grymt trevliga forum-medlemmar och sökande efter en blå Omega aqua terra, Seamaster, etc så verkade det som att den gemensamma nämnaren var att den skulle vara blå, då det istället blev en riktigt fin Omega Globemaster :)
 

Bilagor

  • IMG_20170531_174940.jpg
    IMG_20170531_174940.jpg
    74.4 KB · Visningar: 109
  • IMG_20170531_175340.jpg
    IMG_20170531_175340.jpg
    153.2 KB · Visningar: 108
  • IMG_20170531_175333.jpg
    IMG_20170531_175333.jpg
    104.1 KB · Visningar: 118

14060M

Cartier
Jag vet inte riktigt om man kan tala om en paketöppning för denna. Vissa klockor kommer ju inte i några paket, utan man får dem bara som de är. Jag tänkte iaf att jag måste få visa upp mitt senaste förvärv från Asienresan.
w7Hj5Y5l.jpg

Priset låg på 4 dollar, motsvarande ca 25 kronor. Hade köpt en OS tidigare under veckan, vilken visats upp på ett antal bilder i bl.a. Orienttråden, men köpte även denna för jag tyckte att jag måste ju verkligen få lägga händerna på en äkta "gatuklocka".

Det står "Geneva" på klockan, men det är högst tveksamt om den har varit i närheten av någon schweizisk urmakare.

Klockan kommer som ni ser i en snygg orange färg. (Fast det fanns även andra färger, så alla kan hitta sina favoriter). Om man skulle tröttna på den orangea färgen är den ganska lätt att skrapa bort, har ju upptäckt.

Här har den åkt på armen:
CssaLrZl.jpg

Gummiarmbandet känns rätt flimsigt och billigt, och jag var nära att ha sönder det när jag skulle sätta på klockan. Som ni ser försöker klockan efterlikna en kronograf, men det är enbart dekorativt.

Här ser ni den snygga baksidan:
rVf6koPl.jpg

Och kronan – tyvärr inte signerad, men man kan ju inte få allt för en dryg tjuga:
RuKb385l.jpg

Här är mina båda asienköp:
482Yjypl.jpg

Gatuklocka för 25 kr, Orient Star för 3000 kr.

En nackdel är som sagt att man inte fick någon förvaringsbox eller liknande att ha klockan i, så det får man köpa separat om man vill ha en.

Jag får kanske återkomma om en vecka eller så med en djupare recension av klockan (om den håller så länge...)
Grattis!!
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Så kom då den här dagen. Dagen man fick slänga in ett inlägg i denna tråden. Känns att man har klivit upp lite i både pris och kvalitetsnivå iom detta köp. Även om man är en bit ifrån många här än. Men är väldigt nöjd med denna.

Men tänkte höra vad man eventuellt skulle kunna köpa för band att alternera gummit med? Har sneglat lite på sailclothband i grått och svart, 24mm bredd. Kom gärna med förslag.
IMG_0659.JPG
IMG_0660.JPG
IMG_0662.JPG
IMG_0663.JPG
 

JB_XII

Rolex
Mitt andra inlägg här :)
Efter en månads (!) väntan så kom äntligen paketet. Jag borde bara gått ner på stan och köpt, men väntetiden var ändå lite kul.
Är väldigt bekväm av mig, så detta kommer passa som handen i handsken :D


IMG_4608.JPG




Lyxigt inpackat! Trodde dustbags bara var till handväskor (har inhandlat en del till damen...) :rolleyes:

IMG_4609.JPG


Voila! Mina vrida-upp-dagar är över!!

IMG_4611.JPG



Där sitter dem och myser! :hilarious: Väldigt enkla inställningar och nu snurrar de på!
Man kan tycka att det är lite för stora skor för fötterna, men man vet aldrig vad som sitter där inom en snar framtid :cigar:
Väldigt nöjd iallafall! Nu kan jag välja fritt på morgonen utan konstigheter.

IMG_4613.JPG


Godkväll! :D
 

14060M

Cartier
Då var det dags för en ny paket öppning..denna gång med min "brother in arms" @J83

Har funderat länge på en ny sommarklocka för bad och båt..slutade med denna..

Först en lite tjuvkik..
IMG_0850.JPG

Ett nytt märke för mig
IMG_0852.JPG


Undrar vad som finns inuti.,
IMG_0854.JPG


Och så då själva klockan..en Superocean Heritage Chronograph 46

IMG_0855.JPG


Och så en obligatorisk wristshot..kan bli en nice sommar med denna till samlingen.,

IMG_0858.JPG
Grattis:)
 
Topp