J Carl
Basic
Hmmm, otroligt fin.Testar ett nytt märke
Stort grattis . Vilken lycka för dig .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmmm, otroligt fin.Testar ett nytt märke
Första Rollen införskaffad och visst måste man dela med sig av det stora ögonblicket!
Trevlig helg på er!
Okej här kommer mitt senaste byte bytte bort Omega SMPc då det hade blivit lite för många robusta klockor, sjukt nöjd som vanligt
Och ett lite mindre paket
Massa papper i paketet
Rolex Datejust 36mm
Och ett wristshot
Och det lilla paketet
Ett begagnat viklås till gummi som jag ska ha på jobbet i tuffare miljöer
Slänger upp en snabb öppning
Testar ett nytt märke
Riktigt fin! Guld Patek går verkligen i te av för hackor..Testar ett nytt märke
Stort tack ska du ha!Wow Grattis! Fruktansvärt tjusig.
Grattis till den! Har haft den själv och den SAKNAS verkligen!
Tackar! Känns som en Keeper, men kanske lite tidigt att avgöra.. den som lever får se! Trevlig helg
Grattis till en KLASSIKER!
Grattis till vad jag anser en Graal.
Här duggar de verkligen tätt...en Graal och sedan en GRAAL. Stort grattis!
Fruktansvärt vacker klocka. Grattis !Testar ett nytt märke
Lägger några bilder på min nya skönhet Lite i efterskott!
Lägger några bilder på min nya skönhet Lite i efterskott!
Grattis! Grymt snygg!Nu är det ett tag sedan jag postade något nytt här, kör en liten öppning.
Min första bekantskap med IWC.
Slog till på en IWC Ingenieur 3239, svart tavla.
Över förväntan, känns som att jag kommer trivas bra med denna.
Fotboll, ny klocka, bra kväll.
Kan nu äntligen posta här efter nån månad av ångest och letande!
Hade en tråd där jag fick lite tips o råd här :
https://klocksnack.se/threads/zwg-zero-watch-guy.81648/
Här är resultatet...
Nu kan man tycka att det räcker med en Aquanaut men...
Ett paket till med något annat...
Blev en helt ny Panerai 722 på länk! Mycket trevlig sak!
Här är resultatet...
Satan i gatan....vilken duo. Stort grattis till bägge!Kan nu äntligen posta här efter nån månad av ångest och letande!
Här är resultatet...
Men för h•••ete var grymt! Du har haft ett bra klock år!Kan nu äntligen posta här efter nån månad av ångest och letande!
Här är resultatet...
Här är resultatet...
Underbar ! Det är något speciellt med helguldare!Lägger några bilder på min nya skönhet Lite i efterskott!
Fick du inget cert? Kan tyda på att Kjelle är gråhandlare och inte AD.Nu blir det åka av!!!
Bestämde mig för att göra lite förändringar i livet, att vakna med mobilen i handen kändes inte nyttigt, därav inköp av ny klocka.
Köpt hos AD (Kjell och co), mycket tillfredsställande service. De sålde först fel batterier men bytte dessa rakt av mot rätt när felet påpekades, trots bruten förpackning! Känns tryggt med en säker butik när klockan listar 119 spänn (ink batterier, på rea).
Här kommer lite bilder!
Box, manual, bubbelplast och klockan = fullset (naajs)
Plasten åkte av direkt, här är härligheten!
För er som inte känner till denna modellen sedan tidigare kommer här en kort presentation...
Märke: Rubicson
Modell: Alarm clock (radio controlled)
Ref: Nej
Komplikationer: Radiokontrollerad tidsinställning, perpetual calender med day-date, två olika alarm, sekundvisning samt termometer (sug på den du!).
Övriga features: Plexiglas-front (eventuellt, safir är det i alla fall inte).
Första intrycket är jävligt stabilt, lättläst tavla och tiden justerade sig automatiskt rätt snabbt. Knapparna känns perfekt plastiga och pipet från klockan när man trycker på knapparna är precis sådär gällt som man önskar och är något de verkligen lyckats med. Supernöjd än så länge!
Avslutar med ett WS!
Och ett lumeshot!
God natt kamrater!
Ser bra ut, provat på nato?Nu blir det åka av!!!
Bestämde mig för att göra lite förändringar i livet, att vakna med mobilen i handen kändes inte nyttigt, därav inköp av ny klocka.
Köpt hos AD (Kjell och co), mycket tillfredsställande service. De sålde först fel batterier men bytte dessa rakt av mot rätt när felet påpekades, trots bruten förpackning! Känns tryggt med en säker butik när klockan listar 119 spänn (ink batterier, på rea).
Här kommer lite bilder!
För er som inte känner till denna modellen sedan tidigare kommer här en kort presentation...
Komplikationer: Radiokontrollerad tidsinställning, perpetual calender med day-date, två olika alarm, sekundvisning samt termometer (sug på den du!).
Första intrycket är jävligt stabilt, lättläst tavla och tiden justerade sig automatiskt rätt snabbt. Knapparna känns perfekt plastiga och pipet från klockan när man trycker på knapparna är precis sådär gällt som man önskar och är något de verkligen lyckats med. Supernöjd än så länge!
Avslutar med ett WS!
Och ett lumeshot!
God natt kamrater!
Whaaat? Ska fan kolla upp detta! Om jag inte vaknar ordentligt av alarmet så hade jag räknat med att kunna flippa med minimal förlust!Fick du inget cert? Kan tyda på att Kjelle är gråhandlare och inte AD.
Inte än, känns mer angeläget att testa klockans väckningsförmåga i skarpt läge nu.Ser bra ut, provat på nato?
Vad mäter den i diameter?
Den bärs säkert mindre.Whaaat? Ska fan kolla upp detta! Om jag inte vaknar ordentligt av alarmet så hade jag räknat med att kunna flippa med minimal förlust!
Inte än, känns mer angeläget att testa klockans väckningsförmåga i skarpt läge nu.
Angående storlek, enligt tillverkare är caset 82mm (störst på forumet?!)
Och det verkar stämma...
Fan vad bra! Grattis
Mycket bra!
Satan i gatan....vilken duo. Stort grattis till bägge!
Men för h•••ete var grymt! Du har haft ett bra klock år!
Imponerande, Stort Grattis!
Vilken lume! Vad listar den på C24 om jag skulle plocka hem en fr. Italien?Nu blir det åka av!!!
Här kommer lite bilder!
Avslutar med ett WS!
Och ett lumeshot!
God natt kamrater!
Finns inga referensobjekt på C24 just nu... men allt är ju billigare i Italien så det är väl bara att sätta bevakning och plocka en så fort det dyker upp ett fullset i mint condition. Eller så kan jag PMa dig när jag tröttnat på minVilken lume! Vad listar den på C24 om jag skulle plocka hem en fr. Italien?
Mäktigt! Ser superschysst utDoxa SUB300 ”Blacklung” reissue dök upp idag