• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Se där ja! Snyggt. Lite väl mycket på urtavlan för min smak men det råder ingen tvekan om att det är en riktigt häftig klocka.

Grattis! :)

Tack! Visst är den plottrig! Tycker också egentligen den är för plottrig, men på ngt sätt funkar det på piloter. Nu har jag iaf två plottriga i samlingen:

B83CBE64-5E30-4176-9F4F-DA7439D03B1C.jpeg

Nästa klocka blir dock en dressare. Givetvis också en Seiko.

Det kom ett paket Nederländerna, som såg ut som det innehöll en klocka.
aqEYXUL.jpg

Mycket riktigt låg det däri en Orienr AG03001B:
Gqd7hfq.jpg

En modell ur Orients standardsortiment. Ingenting märkvärdigt. Men jag kände att jag behövde en ersättning för Bambinon som fått passera vidare.

izY7VXX.jpg

Lite specifikationer: 38 mm i diameter, 20 mm länk. Svart sunbursttavla med open heart. Det är förstås en smaksak huruvida man gillar titthål, men ni får tänka på att jag lever ett ytterst miserabelt liv ute i obygden, så ett av de få nöjen jag har i livet är att sitta och titta på urverk dagarna i ända.

Till skillnad från Bambinom kommer den här modellen med safirglas, men jag tror inte det har någon AR.

WMq77ee.jpg

Det skall vara en signerad krona där, även om bilden inte är den skarpaste.

Mycket tjusig! Grattis :)

Det trillade in ännu en Seiko igår. Man kan aldrig få för många Seikos.

D648CB5F-5602-40B0-9371-7AFDDB5FE8CB.jpeg

4B69CD04-D91B-45FE-BDF8-4F0019CD90A5.jpeg

04852FD2-42CF-4C02-B5DC-19E271C37F67.jpeg

B5C0A582-A95C-476C-A4FE-C5580E2EC3CE.jpeg

4637C9F2-E395-4186-BC0D-900D0A5B8099.jpeg

Den här gången en SNA411, aka Flightmaster. Har velat testa den i många år men så dök en upp på forumet i veckan och jag slog till. Hur grym som helst! Och kul med lite gult. Välbyggd och bra tyngd.
Snyggt! Du var snabb på att hugga den. Tipsade en kompis om den när annonsen var 6 minuter gammal men då var det för sent. :)
Jag har en likadan. Gillar den skarpt!

Tack! Håller med :)

Snyggt! Du var snabb på att hugga den. Tipsade en kompis om den när annonsen var 6 minuter gammal men då var det för sent. :)
Jag har en likadan. Gillar den skarpt!

Ja jag har letat efter ett bra ex ett bra tag så jag slog till :) Minns när de kostade 1000-1200 kr nya så värdet lär väl bara gå upp och upp då de inte tillverkas längre. Tycker mig se det på många Seiko-klockor. Har lärt mig en läxa. Gillar jag ngt så köper jag direkt ist för att fundera för länge på det :) Tex undrar jag hur länge de kommer tillverka SARB017 så har köpt en sådan också för inte så länge sen.

Ja jag har letat efter ett bra ex ett bra tag så jag slog till :) Minns när de kostade 1000-1200 kr nya så värdet lär väl bara gå upp och upp då de inte tillverkas längre. Tycker mig se det på många Seiko-klockor. Har lärt mig en läxa. Gillar jag ngt så köper jag direkt ist för att fundera för länge på det :) Tex undrar jag hur länge de kommer tillverka SARB017 så har köpt en sådan också för inte så länge sen.
Du fick den till ett riktigt pangpris tycker jag! Jag har en Alpinist också, så vi verkar ha liknande (läs bra) smak. :)

Tillbaka
Topp