• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

chrs

Cartier
Gör aldrig paketöppningar längre när jag köper något men tycker den här förtjänar det.
Varit sugen på en i samma modellserie i flera år nu. Tvekat och valt Rolex och annat före pga säkrare andrahandsvärde.
Jag var från början sugen på en kronograf. Dels är det andra pengar men också var det något som kändes som att den skulle bli för mycket.
Såg även en dual time men störde mig på placeringen av extrakronan lite grann.
Till slut så föll en sån här in på forumet, hade inte ens lagt märke till den innan det började ploppa upp bilder av världsklass lite överallt kändes det som på klockan.
En kommentar på ks medlemmens Instagram lämnades, han kändes nöjd med klockan så trodde inte han skulle vilja sälja ändå. Några veckor senare fick jag förfrågan om att köpa, då kunde jag inte säga nej när jag väl fick chansen. Finansiering löstes och nu är den här.
Ska inte tråka ut er mer med lite bakgrundshistoria.
Här är bilder istället. Har ni listat ut vad det kan vara?
20180213_095956.jpg
20180213_100107.jpg
20180213_100130.jpg
20180213_100700.jpg
20180213_100708.jpg
20180213_102646.jpg
20180213_102703.jpg
20180213_102719.jpg
20180213_103516.jpg
Wow, grattis! :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har tidigare också varit osäker på storleken (den är i största laget för mig).

Antar att du testat den? Mina handleder är endast ca 16-16.5 cm som referens.
Vi har samma storlek, har testat den på många GTG:er och har verkligen gett den en chans men 40mm är max för mig och efter att ha blivit biten av 36mm sizen så tycker jag nästan att 40mm är för stort också.

Själv tycker jag den sitter bra på dig, I guess its all in my head :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vi har samma storlek, har testat den på många GTG:er och har verkligen gett den en chans men 40mm är max för mig och efter att ha blivit biten av 36mm sizen så tycker jag nästan att 40mm är för stort också.

Själv tycker jag den sitter bra på dig, I guess its all in my head :)
Tack, visst sitter det i huvudet. Ibland blir jag också osäker på storleken (därav att de senaste 3 såldes).

Mycket beror dock på vinkeln:

48249F66-BFB9-4B8E-8138-B1B47B4C8782.jpeg
E098B400-BC08-4359-9F66-A155537E1866.jpeg
 

Bryggaren

Breitling
Premiär för mig i paketöppnartråden. Folkölen står redo vid sidan av (det är ju ändå tisdag). Jag är mycket taggad och spänd på innehållet.
IMG_5126.JPG

Jag har inte sett denna klocka live så jag är spänd på vad jag kommer att hitta
IMG_5127.JPG

Japanskt blev det denna gång.... och en bonusmössa vilket kanske passar sig då det var rejält kallt när jag knallade hem.
IMG_5129.JPG

Här är den då. Grön, sportig, pilotig (om det ens är ett adjektiv :p)
IMG_5130.JPG

Absolut första intrycket: Jag gillar den skarpt! Det verkar ändå finnas en anledning till att jag spanat på internet vid ett otal tillfällen innan jag rev av plåstret och beställde. Nu återstår det att se hur mycket handledstid den kommer att få i konkurrens med bl.a. Explorern :)
IMG_5131.JPG
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Premiär för mig i paketöppnartråden. Folkölen står redo vid sidan av (det är ju ändå tisdag). Jag är mycket taggad och spänd på innehållet.
IMG_5126.JPG

Jag har inte sett denna klocka live så jag är spänd på vad jag kommer att hitta
IMG_5127.JPG

Japanskt blev det denna gång.... och en bonusmössa vilket kanske passar sig då det var rejält kallt när jag knallade hem.
IMG_5129.JPG

Här är den då. Grön, sportig, pilotig (om det ens är ett adjektiv :p)
IMG_5130.JPG

Absolut första intrycket: Jag gillar den skarpt! Det verkar ändå finnas en anledning till att jag spanat på internet vid ett otal tillfällen innan jag rev av plåstret och beställde. Nu återstår det att se hur mycket handledstid den kommer att få i konkurrens med bl.a. Explorern :)
IMG_5131.JPG
Snyggt! Jäkla trevlig tavla. :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Premiär för mig i paketöppnartråden. Folkölen står redo vid sidan av (det är ju ändå tisdag). Jag är mycket taggad och spänd på innehållet.
IMG_5126.JPG

Jag har inte sett denna klocka live så jag är spänd på vad jag kommer att hitta
IMG_5127.JPG

Japanskt blev det denna gång.... och en bonusmössa vilket kanske passar sig då det var rejält kallt när jag knallade hem.
IMG_5129.JPG

Här är den då. Grön, sportig, pilotig (om det ens är ett adjektiv :p)
IMG_5130.JPG

Absolut första intrycket: Jag gillar den skarpt! Det verkar ändå finnas en anledning till att jag spanat på internet vid ett otal tillfällen innan jag rev av plåstret och beställde. Nu återstår det att se hur mycket handledstid den kommer att få i konkurrens med bl.a. Explorern :)
IMG_5131.JPG
Wermlands, härligt!
 

Starillusion

Cartier
Sådär, då var det min tur att beställa hem förmodligen den klockan det har snackats mest om senaste veckorna. Vill bara börja med att säga att jag klickade in och beställde en ny på klockmaster utan problem, då den har varit slut på väldigt många ställen och folk tror att dom kan sälja sina för lite över listpris. Men att beställa på hemsidan gick utan problem.

Jag hade egentligen inte så höga förväntningar på klockan eller modellen. Helt ärligt så va jag ganska skeptisk och neggativ inställd in för leverans. Trodde den inte skulle vara så snygg som den var, att den skulle vara förstor, och för bullig.

Men så va paketet här.

20180221_104140.jpg


Väldigt fint paket, man möts av en trevlig och varm leverans. Samt en väldigt fint litet brev med mitt namn och signerar av den person som ville väl. Här vet vi att det är en Seiko och många vet nog exakt vilken klocka jag pratar om nu.

20180221_104441.jpg


BOOOM !

20180221_104607.jpg



20180221_104656.jpg



20180221_104910.jpg



20180221_104809.jpg



20180221_105143.jpg


Där hade vi lite bilder, några snabba om klockan.
Vart jag imponerad? Dra mig baklänges vilken klocka för dom pengarna... Den finishen, Färgen, bandet, låset, designen, hur den sitter på. Asså, kort sagt, Släng dig i väggen. Nu ska jag inte höja klockan till himlen. Men efter som jag hade så låga förväntningar, så ja, jag vart verkligen tagen på sängen med storm. Måste säga att sista bilden ser den lite stor ut på handleden, men jag tycker den satt väldigt bra. Skön på med sitt silikon/gummi band. Ska det finnas något jag ska klaga på, så måste jag säga att jag inte fattar grejen med att göra så extremt långa band. Man borde få valmöjligheten att beställa med antal hål på bandet. Jag tror nog majoriteten inte behöver dom sista hålen, och skulle man behöva dom kanske man kan göra ett extra val på ett längre band. För just nu upplever jag att det är lite väl långt. Men men. Ska känna efter lite mer när den får lite handledstid här fram över.

Kort sagt, klart en tumme upp för denna klocka. Och inte på tala om ett väldigt bra pris.

Får tacka för mig och önska alla en fantastisk dag.:)

Reserverar mig för fel skrivning och stavning.
 

Lekman

Omega
Sådär, då var det min tur att beställa hem förmodligen den klockan det har snackats mest om senaste veckorna. Vill bara börja med att säga att jag klickade in och beställde en ny på klockmaster utan problem, då den har varit slut på väldigt många ställen och folk tror att dom kan sälja sina för lite över listpris. Men att beställa på hemsidan gick utan problem.

Jag hade egentligen inte så höga förväntningar på klockan eller modellen. Helt ärligt så va jag ganska skeptisk och neggativ inställd in för leverans. Trodde den inte skulle vara så snygg som den var, att den skulle vara förstor, och för bullig.

Men så va paketet här.

20180221_104140.jpg


Väldigt fint paket, man möts av en trevlig och varm leverans. Samt en väldigt fint litet brev med mitt namn och signerar av den person som ville väl. Här vet vi att det är en Seiko och många vet nog exakt vilken klocka jag pratar om nu.

20180221_104441.jpg


BOOOM !

20180221_104607.jpg



20180221_104656.jpg



20180221_104910.jpg



20180221_104809.jpg



20180221_105143.jpg


Där hade vi lite bilder, några snabba om klockan.
Vart jag imponerad? Dra mig baklänges vilken klocka för dom pengarna... Den finishen, Färgen, bandet, låset, designen, hur den sitter på. Asså, kort sagt, Släng dig i väggen. Nu ska jag inte höja klockan till himlen. Men efter som jag hade så låga förväntningar, så ja, jag vart verkligen tagen på sängen med storm. Måste säga att sista bilden ser den lite stor ut på handleden, men jag tycker den satt väldigt bra. Skön på med sitt silikon/gummi band. Ska det finnas något jag ska klaga på, så måste jag säga att jag inte fattar grejen med att göra så extremt långa band. Man borde få valmöjligheten att beställa med antal hål på bandet. Jag tror nog majoriteten inte behöver dom sista hålen, och skulle man behöva dom kanske man kan göra ett extra val på ett längre band. För just nu upplever jag att det är lite väl långt. Men men. Ska känna efter lite mer när den får lite handledstid här fram över.

Kort sagt, klart en tumme upp för denna klocka. Och inte på tala om ett väldigt bra pris.

Får tacka för mig och önska alla en fantastisk dag.:)

Reserverar mig för fel skrivning och stavning.
Väldigt fin :seiko: det där!
 
Topp