• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jodisalt

Rolex
IMG_5196.JPG


IMG_5193.JPG


IMG_5182.JPG

Snyggt! Grattis!
 

Horkez

Breitling
Min första diver blev en Seiko SKX009
 

Bilagor

  • 8944A12D-9325-4C91-A823-F9FF4DA58CB2.jpeg
    8944A12D-9325-4C91-A823-F9FF4DA58CB2.jpeg
    97.1 KB · Visningar: 1
  • 6B9E7441-BB5E-4587-AC53-0319432E34B5.jpeg
    6B9E7441-BB5E-4587-AC53-0319432E34B5.jpeg
    83.7 KB · Visningar: 2
  • D42DFD14-7EAE-478E-9A81-86AA7FE51067.jpeg
    D42DFD14-7EAE-478E-9A81-86AA7FE51067.jpeg
    89.1 KB · Visningar: 1
  • E6CC73B1-099E-4199-9807-59BED56EFC02.jpeg
    E6CC73B1-099E-4199-9807-59BED56EFC02.jpeg
    158.2 KB · Visningar: 1
  • 8D9DC223-7D36-4008-AEAE-6CF4AD6CD652.jpeg
    8D9DC223-7D36-4008-AEAE-6CF4AD6CD652.jpeg
    127.9 KB · Visningar: 1

timevoid

Cartier
2-Faktor
Det vart ännu ett impulsköp. Behövde dämpa sorgen efter "Daniel Mathisen" i hemslöjdstråden avslöjade att min "Certina Himalaya" hade plastdelar från Swatch i urverket.

Har inte hittat några vettiga reviews på denna modell. Men generellt har betyget varit gott när skribenter varit och klämt och känt på deras andra modell under mässor. Klockan är inte speciellt tunn 13.5mm. Utan den har mer närvaro än dress klockor vilket var ett medvetet val.

Klockan och armband håller samma höga standard som förpackningen : )

Alla klockor är numrerade med en liten metall plakett vid infästningen av armbandet vilket ni kan se en skymt av på sista bilden. Har fortfarande ångest över om jag valt rätt urtavla. Fem varianter och jag tyckar alla är lika snygga tyvärr, Grå, silver, Svart, brun, mörkblå.

Urtavlan pendlar mellan svart och mörkblå sunburst. Hoppas det framgår av bilderna. Tyvärr var det dåligt ljus i vintermörkret och lite damm på linsen. Skall försöka bättra mig till nästa gång : )

Hoodinkee en grundlig analys av urverket 2015 efter Eternas lansering. Intressant läsning.
https://www.hodinkee.com/articles/dissecting-the-new-eterna-caliber-39

biatec-1.png

biatec-2.png

biatec-4.png


biatec-5.png


biatec-7.png

biatec-9.jpg


biatec-10.png


biatec-8.png


biatec-11.png

biatec-12.png


biatec-13.png


biatec-14.png


biatec-15.png

Reklambild! med "nummerplåt" vid band hornen.
biatec-16.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det vart ännu ett impulsköp. Behövde dämpa sorgen efter "Daniel Mathisen" i hemslöjdstråden avslöjade att min "Certina Himalaya" hade plastdelar från Swatch i urverket.

Har inte hittat några vettiga reviews på denna modell. Men generellt har betyget varit gott när skribenter varit och klämt och känt på deras andra modell under mässor. Klockan är inte speciellt tunn 13.5mm. Utan den har mer närvaro än dress klockor vilket var ett medvetet val.

Klockan och armband håller samma höga standard som förpackningen : )

Alla klockor är numrerade med en liten metall plakett vid infästningen av armbandet vilket ni kan se en skymt av på sista bilden. Har fortfarande ångest över om jag valt rätt urtavla. Fem varianter och jag tyckar alla är lika snygga tyvärr, Grå, silver, Svart, brun, mörkblå.

Urtavlan pendlar mellan svart och mörkblå sunburst. Hoppas det framgår av bilderna. Tyvärr var det dåligt ljus i vintermörkret och lite damm på linsen. Skall försöka bättra mig till nästa gång : )

Hoodinkee en grundlig analys av urverket 2015 efter Eternas lansering. Intressant läsning.
https://www.hodinkee.com/articles/dissecting-the-new-eterna-caliber-39

biatec-1.png

biatec-2.png

biatec-4.png


biatec-5.png


biatec-7.png

biatec-9.jpg


biatec-10.png


biatec-8.png


biatec-11.png

biatec-12.png


biatec-13.png


biatec-14.png


biatec-15.png

Reklambild! med "nummerplåt" vid band hornen.
biatec-16.jpg
Wow! Grattis, bra val! :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Det vart ännu ett impulsköp. Behövde dämpa sorgen efter "Daniel Mathisen" i hemslöjdstråden avslöjade att min "Certina Himalaya" hade plastdelar från Swatch i urverket.

Har inte hittat några vettiga reviews på denna modell. Men generellt har betyget varit gott när skribenter varit och klämt och känt på deras andra modell under mässor. Klockan är inte speciellt tunn 13.5mm. Utan den har mer närvaro än dress klockor vilket var ett medvetet val.

Klockan och armband håller samma höga standard som förpackningen : )

Alla klockor är numrerade med en liten metall plakett vid infästningen av armbandet vilket ni kan se en skymt av på sista bilden. Har fortfarande ångest över om jag valt rätt urtavla. Fem varianter och jag tyckar alla är lika snygga tyvärr, Grå, silver, Svart, brun, mörkblå.

Urtavlan pendlar mellan svart och mörkblå sunburst. Hoppas det framgår av bilderna. Tyvärr var det dåligt ljus i vintermörkret och lite damm på linsen. Skall försöka bättra mig till nästa gång : )

Hoodinkee en grundlig analys av urverket 2015 efter Eternas lansering. Intressant läsning.
https://www.hodinkee.com/articles/dissecting-the-new-eterna-caliber-39

biatec-1.png

biatec-2.png

biatec-4.png


biatec-5.png


biatec-7.png

biatec-9.jpg


biatec-10.png


biatec-8.png


biatec-11.png

biatec-12.png


biatec-13.png


biatec-14.png


biatec-15.png

Reklambild! med "nummerplåt" vid band hornen.
biatec-16.jpg
Stiligt värre!
 
Topp