Gif:ad paketöppning. Med stilIdag dök ett efterlängtat paket upp!
Halios Seaforth Gen II, Bahama Yellow .
Grattis till en fin klocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gif:ad paketöppning. Med stilIdag dök ett efterlängtat paket upp!
Härlig sommardinka!Idag dök ett efterlängtat paket upp!
Ha-ha! Fjärde speedyn! Har själv avverkat två men nu suger det igenKände suget efter denna modell igen, den fjärde i ordningen. Köpte en helt ny, den ska agera hörnsten i samlingen tillsammans med Reverso GT och AP 15300. Får se vad som händer sedan.
Snyggt! Hann du klippa på siten, eller köpte du i efterhand?Idag dök ett efterlängtat paket upp!
Tack! Fick en tilldelad via förbokningarna hos Forasec, återförsäljaren i EU.Snyggt! Hann du klippa på siten, eller köpte du i efterhand?
Ganska intetsägande..
Nu börjar de likna nått
Såjaa
Blir ju bara bättre efter varje lager
Vackert
Redan kortad länk
snyggt!Idag dök ett efterlängtat paket upp!
Grattis! Mycket bra kombination du valt! Det verkar vara en riktigt härlig djupblå tavla.Känner mig lite två på bollen då jag var rätt säkert jag skulle bli den första att presentera den här men men:
Seaforth II!
Grattis! Kul att så många hittat hit!Känner mig lite två på bollen då jag var rätt säkert jag skulle bli den första att presentera den här men men:
Seaforth II!
Fint! Accutron är jätte häftigt! Gratis!Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det paketöppningsdag!
Jag måste erkänna att jag har svårt att känna någon riktig passion för quartz ur, det går inte att förneka att tekniken egentligen är överlägsen.
Att det är ruggigt bekvämt att slippa oroa sig över service och tidhållning, bara att plocka upp där man lämnade den och köra på, har en på jobbet av den anledningen.
Den hänger där på sin krok bredvid arbetskläderna och på måndag är det bara att knäppa på och köra.
Men pulsen höjs inte, det är inte samma hjärta i den som med ett mekaniskt ur, inte samma känsla.
Men en dag för ett par år sedan råkade jag på en artikel om bulovas stämgaffelurverk, tekniskt imponerande men utdaterad, ett underdogverk, batteridrivet men med en liten stämgaffel vars 340 vibrationer i sekunden översätts till en perfekt mjuk svepande sekund och ett hummande ljud från vristen.
Helvete vad lockande, och det finns en dykare med 666feet på tavlan och sekundvisare med stämgaffelloggan som motvikt.
Det är en batteriklocka med själ.
Efter säkert 1,5 år av ebaybevakningar på mailen är den äntligen här, rätt modell i rätt skick till rätt pris.
Ska väl erkännas att auktionen gick ut klockan 4 på morgonen och att jag ställde klockan för att lägga ett sista sekunden bud och sova ett par timmar till sen
Mm, perfekt lysmassa, skarp boett, orginalglas med den lilla förstoringen på insidan.
Hade ett vintage tropic som väntat på en passande klocka.
Perfekt storlek för sparrisarmar
Vet inte om hummande är rätt ord för ljudet heller, snarare får man känslan av att stå för nära ett ställverk. Ljudet av hår som reser sig
Dome
Devil diver
Jäklar vad läcker, och vilken trevlig berättelse!Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det paketöppningsdag!
Jag måste erkänna att jag har svårt att känna någon riktig passion för quartz ur, det går inte att förneka att tekniken egentligen är överlägsen.
Att det är ruggigt bekvämt att slippa oroa sig över service och tidhållning, bara att plocka upp där man lämnade den och köra på, har en på jobbet av den anledningen.
Den hänger där på sin krok bredvid arbetskläderna och på måndag är det bara att knäppa på och köra.
Men pulsen höjs inte, det är inte samma hjärta i den som med ett mekaniskt ur, inte samma känsla.
Men en dag för ett par år sedan råkade jag på en artikel om bulovas stämgaffelurverk, tekniskt imponerande men utdaterad, ett underdogverk, batteridrivet men med en liten stämgaffel vars 340 vibrationer i sekunden översätts till en perfekt mjuk svepande sekund och ett hummande ljud från vristen.
Helvete vad lockande, och det finns en dykare med 666feet på tavlan och sekundvisare med stämgaffelloggan som motvikt.
Det är en batteriklocka med själ.
Efter säkert 1,5 år av ebaybevakningar på mailen är den äntligen här, rätt modell i rätt skick till rätt pris.
Ska väl erkännas att auktionen gick ut klockan 4 på morgonen och att jag ställde klockan för att lägga ett sista sekunden bud och sova ett par timmar till sen
Mm, perfekt lysmassa, skarp boett, orginalglas med den lilla förstoringen på insidan.
Hade ett vintage tropic som väntat på en passande klocka.
Perfekt storlek för sparrisarmar
Vet inte om hummande är rätt ord för ljudet heller, snarare får man känslan av att stå för nära ett ställverk. Ljudet av hår som reser sig
Dome
Devil diver
Jag är väldigt nöjd! Det var min första val men hade gul 12h och gul stål diver som 2 och 3Grattis! Mycket bra kombination du valt! Det verkar vara en riktigt härlig djupblå tavla.
Idag dök ett efterlängtat paket upp!
Känner mig lite två på bollen då jag var rätt säkert jag skulle bli den första att presentera den här men men:
Seaforth II!
Idag dök ett efterlängtat paket upp!
Blev riktigt inspirerad av er! Kände helt plötsligt att jag måste ha. Men dom är helt slutsålda, vet någon om det kommer in mer?Känner mig lite två på bollen då jag var rätt säkert jag skulle bli den första att presentera den här men men:
Seaforth II!
De är lite dåliga på att informera, men kolla deras Instagram. Nästa omgång kanske blir en preorder.Blev riktigt inspirerad av er! Kände helt plötsligt att jag måste ha. Men dom är helt slutsålda, vet någon om det kommer in mer?
Slutsålda på några minuter... Har sett det skrivas om omgång 2.1 samt 3, så det kommer släppas fler. Exakt hur släppen ska gå till den här gången är okänt. Halioswatches på Instagram(även kommentarer ibland), deras hemsida och tråden på WUS brukar informationen dyka upp i.Blev riktigt inspirerad av er! Kände helt plötsligt att jag måste ha. Men dom är helt slutsålda, vet någon om det kommer in mer?
Riktigt snygg!Känner mig lite två på bollen då jag var rätt säkert jag skulle bli den första att presentera den här men men:
Seaforth II!
Bra början på vad som är en färd fylld med trevliga armkompisar!Åkte ned till hufvudstaden i fredags och besökte Nymans Ur för att införskaffa min första "finklocka".
Väldigt trevlig upplevelse och väldigt nöjd med klockan! En Longines Heritage 1954 med panda dial. Ref L27474924.
Tidigare bara ägt en Seiko SNK803 och kände att intresset och suget blivit tillräckligt stort för att ta ett litet större kliv.
Den är snygg tycker jag. Grattis!Åkte ned till hufvudstaden i fredags och besökte Nymans Ur för att införskaffa min första "finklocka".
Väldigt trevlig upplevelse och väldigt nöjd med klockan! En Longines Heritage 1954 med panda dial. Ref L27474924.
Tidigare bara ägt en Seiko SNK803 och kände att intresset och suget blivit tillräckligt stort för att ta ett litet större kliv.
Fantastiskt snygg! Bra val.Åkte ned till hufvudstaden i fredags och besökte Nymans Ur för att införskaffa min första "finklocka".
Åkte ned till hufvudstaden i fredags och besökte Nymans Ur för att införskaffa min första "finklocka".
Riktigt snygg! Mycket klocka för pengarna. Grattis!Åkte ned till hufvudstaden i fredags och besökte Nymans Ur för att införskaffa min första "finklocka".
Galet mycket klocka för pengen! Grattis.
Riktigt bra! Grattis!
Riktigt snygg! Grattis!