Så var dagen här, efter upphämtning av Fedex tidigare i veckan så var klockan hos mig. Men vi backar bandet lite, en sisådär 3-4 veckor
Sitter på Klocksnack och kollar runt lite i Säljdelen efter roliga klockor, har ingen tanke på att köpa något, men vad händer? Jag får syn på en urläcker Seamaster Calypso 120 - Efter lite skrivande med säljaren så blir det affär, hur gick det till?
Klockan kommer, är kär! Den är så snygg med sina röda detaljer med svart och lite vitt! Lämnar dock av vana in den hos den lokala urhandeln för kontroll - Plus i kanten när dom är certade för omega-service.
Får ett samtal några timmar efter avlämning, något är inte som det ska. Visar sig att verket är bytt mot ett ETA-verk och inte ett Omega-verk. Köparen tar tillbaka klockan utan några problem och jag lämnas med en känsla av att ha två klockor att varva med kanske är mer lagom än en?
Tittar vidare och är väldigt inne på Quartz för sin enkelhet, mycket Seamaster midsize. Men så dyker en Speedmaster reduced upp och en ny värld öppnar sig, börjar titta på mindre Speedmasters och förstår snart att det finns olika verk, piggyback och inte piggyback. Icke piggybackverk är billigare att serva vilket känns bättre och inser att Piggyback inte är för mig.
Är på Gardemoen och provar en FOIS - VILKEN KLOCKA! Och känner att där finns det potential, men det är lite för mycket pengar och jag gillar min ToG. Speedmaster är ändå riktigt fina klockor!
Kommer hem och mitt letande går sådär lagom fort, jag vet inte ens ifall jag vill ha en till klocka!?. Men där, en snubbe i Tyskland på Chrono24 har en Speedmaster som inte har ett piggyback, den är relativt ovanlig och den är mindre samt har röda detaljer mot svart! Skicket ska vara bra och en reparation/service gjordes 2014 så det verkar inte finnas så mycket att klaga på. Efter lite förhandlande så kommer vi överens om ett pris och det blir affär. Paketer skickas men Fedex gör fel, kollinumret får inga uppdateringar trots att dom hämtat paketet sen flera dagar. Kontaktar säljaren som kontaktar Fedex och det visar sig att dom gjort fel, och paketet måste gå tillbaka till Tyskland. Två dagar går, paketet är åter hos säljaren och dagen efter går klockan till rätt destination. Frankfurt - Arlanda - Överlämnad till underleverantör(Postnord åååå nej!). Postnord sköter sig och får ett samtal tidigt idag att klockan är placerad där jag bett dom och inga skador verkar finnas, woho!
Kommer hem och nu börjar det roliga!
Mjuk påse men det är en låda i, klockboxen är mindre än det jag känner va?
Japp den var mindre:
Inget intressant:
Nu börjar det likna något!
Vart är lådan? Här är lådan:
Och nu börjar det roliga!
Gillar klockan, har dock inte haft den någon längre tid då den åker in på värdering och kontroll imorgon, men det verkar lovande!