Mission Success!
Går fortfarande runt och nyper mig själv och väntar på att jag ska vakna. Svårt att tro att det är sant. Men daytonan sitter här nu bredvid mig. Den lite lite hånfullt och allt känns animerat.
Efter att ha landat i Rio vid 1 på natten, och inte kommit i sängs förrän närmare 3, så stod jag vid butiken i Ipanema prick klockan 10 när dörrarna öppnas. Tjejen jag varit i kontakt med välkomnar mig med pussar på kinden och jag känner redan den positiva energin. Va lite beredd på att det skulle vara sad face och att hon skulle säga att de tyvärr hade gett den till en annan kund. men allt gick som på räls! jag har med mig lite choklad från buenos aires för att ytterligare smörja hjulen. och där är den. splitter ny direkt från Genève. vi tjatar fram och tillbaka under nån timma och jag lovar att typ köpa halva butiken närmaste året haha. En intressant detalj va att ägaren kom och sa hej. Hälsar såklart artigt och tackade för allt, men han va helt kall. Sa typ "don't thank me, thank her'. så hon hade verkligen pleaded my case av nån anledning jag fortfarande inte kommit underfund med.
uber-färden tillbaka till hotellet va nervös kan jag lova. Hade något kriminellt element haft nån som hållit utkik vid klockbutiken så hade de sett mig komma ut med en påse, och dessutom såg uberföraren riktigt dodgy ut haha. räknade iskallt med att dörren skulle slitas upp vid nästa rödljus och jag skulle behöva välja mellan livet och daytonan. men kom fram till hotellet oskadd
kan lägga till att jag faktiskt blev rånad på min panerai i buenos aires förra veckan, så varit lite på helspänn senast. men kul hur universumet verkar. Tar en klocka ena dagen och ger en annan veckan efter. bara att rycka på axlarna
några bilder nedan. de hade ett rätt bra utbud av sportmodeller. submariner med och utan date, black GMT och till och med en SS skydweller. dock rätt pricy. gmt för 34250 BRL och skydwellern för 58350 BRL. sorry för den suddiga bilden, togs lite hastigt.
om ni är i rio kan jag verkligen rekommendera detta stället. butiken heter Joalheria SARA och addressen är Rua Garcia d'Avila, 129 - Ipanema. de har en shop i Leblon shopping centret också.