• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

1965ek

Patek
2-Faktor
Efter att ha varit utan Sinn i flera månader så är jag äntligen ”hel” igen!

362ACFA3-8F54-4B65-8F8F-2E42C364B2C1.jpeg


CA3CB698-6C95-44E8-8783-0A06DFFA4ECB.jpeg


339A8FF6-9EDF-4732-9A46-E7433915FAB3.jpeg

Tack @Clark Kent för en trevlig affär!
Du skall aldrig vara utan en Sinn som den institution du är i tråden:)
 

Laplander

Rolex
F092C7D2-8A96-411A-A029-CD5E08F5EE24.jpeg
Denna kom med posten innan helgen... Väldigt nöjd... Tavlan gör sig bäst i ljuset utomhus dock.
SPB059J1 6R27B
Jag får min idag om allting funkar som det är tänkt. Ska bli spännade att kika på, ingen GS men ändå... Det finns en modell som heter SPB041J1 som ser likadan ut förutom texten PRESAGE på urtavlan. Har inte lyckats reda ut om de är för olika marknader och om boxarna skiljer mellan dom...?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag som bara skulle gå på en liten lunchpromenad :D

bRwQJWb.jpg

u9DJjM2.jpg

Certinan ville också vara med på bild!
EWtiBBs.jpg

VBPUlUf.jpg


Var förbi Magnussons ur i fredags för att kolla på denna, fastnade då vid Grand Seiko delen. Blev inget köp då men gick runt och tänkte på PADI:n hela helgen. Var fortfarande osäker när jag väl började min lunchpromenad men efter en stund så kände jag "varför inte?" :cigar:

Klockan sitter grymt bra på min 19 cm stora handled och den känns som en trevlig uppgradering från min nuvarande Seiko SKX 007.
 

Admm

KS Explorers Club
Jag som bara skulle gå på en liten lunchpromenad :D

bRwQJWb.jpg

u9DJjM2.jpg

Certinan ville också vara med på bild!
EWtiBBs.jpg

VBPUlUf.jpg


Var förbi Magnussons ur i fredags för att kolla på denna, fastnade då vid Grand Seiko delen. Blev inget köp då men gick runt och tänkte på PADI:n hela helgen. Var fortfarande osäker när jag väl började min lunchpromenad men efter en stund så kände jag "varför inte?" :cigar:

Klockan sitter grymt bra på min 19 cm stora handled och den känns som en trevlig uppgradering från min nuvarande Seiko SKX 007.
Kul! Lätt min favorit Padi :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag som bara skulle gå på en liten lunchpromenad :D

bRwQJWb.jpg

u9DJjM2.jpg

Certinan ville också vara med på bild!
EWtiBBs.jpg

VBPUlUf.jpg


Var förbi Magnussons ur i fredags för att kolla på denna, fastnade då vid Grand Seiko delen. Blev inget köp då men gick runt och tänkte på PADI:n hela helgen. Var fortfarande osäker när jag väl började min lunchpromenad men efter en stund så kände jag "varför inte?" :cigar:

Klockan sitter grymt bra på min 19 cm stora handled och den känns som en trevlig uppgradering från min nuvarande Seiko SKX 007.

Seiko har gjort många rätt här. Retro-design, pepsi och grymt snygg! En klocka jag associerar till solbrända divemasters.
Grattis.
 

Laplander

Rolex
Pres1_resize.JPG

Nästa klocka är den man alltid längtar efter, och äntligen har den kommit! Rimligt välförpackad, inte på långa vägar PostNord-säker, men ok.

Pres2_resize.JPG

Seiko inner och ytterbox.

Pres3_resize.JPG

Klockan inlindad i bubbelplast. Ganska tråkig box med onödigt stor kudde i blå sammet.

Pres4_resize.JPG

Det är en Seiko Presage med referens SPB059J1. Armbandet "fel väg" eftersom det är deployant clasp. Jag gillar den röda tolvan.

Pres5_resize.JPG

Mönstrad urtavla. Klockan verkar också finnas med referensen SPB041J1. Vad jag kan utröna av bilder från Chono24 så saknar den ordet PRESAGE på urtavlan mellan SEIKO och AUTOMATIC och har en mera påkostad svart box, kanske är de för olika marknader?

Pres6_resize.JPG

Deployant clasp, det är inte pressad plåt som tur är.

Pres7_resize.JPG

Urverket, sticker ej borttagen. Klockan är införskaffad för Power Reserve funktionen främst. Jag har aldrig tidigare haft det på något ur och vill testa om det är något som jag finner praktiskt i vardagen. Dessutom ville jag känna lite mera på Seiko då jag blivit lite nyfiken på GS efter alla fina bilder här på KS. Ur med ljus tavla är dessutom i minoritet i min samling, så det var också ett plus.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Pres1_resize.JPG

Nästa klocka är den man alltid längtar efter, och äntligen har den kommit! Rimligt välförpackad, inte på långa vägar PostNord-säker, men ok.

Pres2_resize.JPG

Seiko inner och ytterbox.

Pres3_resize.JPG

Klockan inlindad i bubbelplast. Ganska tråkig box med onödigt stor kudde i blå sammet.

Pres4_resize.JPG

Det är en Seiko Presage med referens SPB059J1. Armbandet "fel väg" eftersom det är deployant clasp. Jag gillar den röda tolvan.

Pres5_resize.JPG

Mönstrad urtavla. Klockan verkar också finnas med referensen SPB041J1. Vad jag kan utröna av bilder från Chono24 så saknar den ordet PRESAGE på urtavlan mellan SEIKO och AUTOMATIC och har en mera påkostad svart box, kanske är de för olika marknader?

Pres6_resize.JPG

Deployant clasp, det är inte pressad plåt som tur är.

Pres7_resize.JPG

Urverket, sticker ej borttagen. Klockan är införskaffad för Power Reserve funktionen främst. Jag har aldrig tidigare haft det på något ur och vill testa om det är något som jag finner praktiskt i vardagen. Dessutom ville jag känna lite mera på Seiko då jag blivit lite nyfiken på GS efter alla fina bilder här på KS. Ur med ljus tavla är dessutom i minoritet i min samling, så det var också ett plus.
Snygg klocka. Grattis.
 

Husse

Patek
Oj... Här kom något oväntat. Presenter på en vanlig torsdag, och ifrån @Stroboman!
Vad kan det vara... ?
IMG_20181115_113052.jpg

Är det en Omega, ...en Rolex, IWC...
IMG_20181115_112920.jpg

Nej... bättre! Härligt gammalt mögel med en toppencool raggarlänk.
:heart:Jättetack! :heart:
Äntligen!
Började bli orolig över hur PostNord sköter sig....
Den kombon verkade bra, men länken satt alldeles för tight, helt utan häng. Visste att du var ute efter raggarlänk och då fick klockan hänga med!
Kan bli så ibland! :)
Ha det fint min vän!
 
Topp