Boxen är verkligen supermaffig, med djisös vilken plats den tar hemma...
haha, ja den tar mycket plats på skrivbordet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Boxen är verkligen supermaffig, med djisös vilken plats den tar hemma...
Kan aldrig gå fel med en klassiker! Grattis!Efter att ha flippat Seamaster och Datejust senaste månaden var de dags att landa lite. Väldigt nöjd med denna klassiska klocka!
Behövs nog ingen presentation!
Tackar!Kan aldrig gå fel med en klassiker! Grattis!
Väldigt bra köp!Denna hämtade jag idag hos @ERIKSON URHANDEL . Fantastisk service
Ah men, fan vad bra! Grattis! Perfekt start på helgen.Don't give in to the hype. Well, efter att det har debatterats om väntertider på flera månader av en viss användare så måste man ju testa vad allt fuzz handlar om.
Trevligt bekantskap än så länge! Äntligen är den helt rätt i storlek.
Grattis till fina klockor!Efter att ha flippat Seamaster och Datejust senaste månaden var de dags att landa lite. Väldigt nöjd med denna klassiska klocka!
Behövs nog ingen presentation!
Den är riktigt bra! GrattisDon't give in to the hype. Well, efter att det har debatterats om väntertider på flera månader av en viss användare så måste man ju testa vad allt fuzz handlar om.
Ah men, fan vad bra! Grattis! Perfekt start på helgen.
Stort tack!Den är riktigt bra! Grattis
Mycket bra! Har inte sett den live men den ser mycket bra ut på de bilder jag sett. Storleken verkar toppen. Grattis!Don't give in to the hype. Well, efter att det har debatterats om väntertider på flera månader av en viss användare så måste man ju testa vad allt fuzz handlar om.
Tack!Grattis till fina klockor!
Tack! Hade inte heller sett den live tidigare. Tycker de har gjort det mesta rätt faktiskt, proportionerna är riktigt bra i jämförelse med tidigare BB.Mycket bra! Har inte sett den live men den ser mycket bra ut på de bilder jag sett. Storleken verkar toppen. Grattis!
Don't give in to the hype. Well, efter att det har debatterats om väntertider på flera månader av en viss användare så måste man ju testa vad allt fuzz handlar om.
Grattis!! Håller med... Helt rätt i storlek!!Don't give in to the hype. Well, efter att det har debatterats om väntertider på flera månader av en viss användare så måste man ju testa vad allt fuzz handlar om.
Grattis kompis. Fiiin
Tackar!Grattis!! Håller med... Helt rätt i storlek!!
Klassiskt utseende i en nu klassisk storlek...Tack! Hade inte heller sett den live tidigare. Tycker de har gjort det mesta rätt faktiskt, proportionerna är riktigt bra i jämförelse med tidigare BB.
Jag också - riktigt snygg. Jag störde mig på att det är 100m på ett dykarur... Ingen praktisk betydelse såklart dock.Den där har jag varit sjukt nära att slå till på. Grattis!
Jag också - riktigt snygg. Jag störde mig på att det är 100m på ett dykarur... Ingen praktisk betydelse såklart dock.
Grymt snygg klocka! Jag var och klämde på en för ett par månader sedan. Bra köp, grattis! Armbandet (som du var inne på) känns kanske lite livlöst, men det kanske går till sig när slits in lite?Denna kom idag. Enligt mitt tycke helt underbar . Armbandet kan diskuteras dock tur att de e lätt att byta
GrattisHaft den ute helt ny till salu ett tag men jag tror inte fotona kunde göra klockan rättvisa med plast på. Nu åker den på armen!

Så där ja.
Haft den ute helt ny till salu ett tag men jag tror inte fotona kunde göra klockan rättvisa med plast på. Nu åker den på armen!

Så där ja.
Snygg! Ser ganska köttig ut! Vad har vi för mått på pjäsen?Köpte den här vackra dykaren igår, riktigt nöjd!
Seiko Dawn Grey Series, Limited Editon som är gjorda i 2018 numrerade exemplar. Första Seikon i historien som endast är tillverkad för den europeiska marknaden, ett framtida samlarexemplar skulle jag nog gissa på
44,3mm men känns mer som en 43a.Snygg! Ser ganska köttig ut! Vad har vi för mått på pjäsen?
Den är rätt go den där men ja, länken var inge att hurra över men de visste jag. Fick med den som freebie när jag köpteInte ofta man ser Paco Rabanne här på KS! Tack @DiscoPapa för denna och tack för att du slängde med en nylonrem, länken vaskades illa kvickt
Det är screengrabs från min egen inspelning,Screengrabs från YouTube eller?
Grattis. Jäkligt snygg!
Nästa klocka är den man alltid längtar efter, och äntligen har den kommit! Rimligt välförpackad, inte på långa vägar PostNord-säker, men ok.
Seiko inner och ytterbox.
Klockan inlindad i bubbelplast. Ganska tråkig box med onödigt stor kudde i blå sammet.
Det är en Seiko Presage med referens SPB059J1. Armbandet "fel väg" eftersom det är deployant clasp. Jag gillar den röda tolvan.
Mönstrad urtavla. Klockan verkar också finnas med referensen SPB041J1. Vad jag kan utröna av bilder från Chono24 så saknar den ordet PRESAGE på urtavlan mellan SEIKO och AUTOMATIC och har en mera påkostad svart box, kanske är de för olika marknader?
Deployant clasp, det är inte pressad plåt som tur är.
Urverket, sticker ej borttagen. Klockan är införskaffad för Power Reserve funktionen främst. Jag har aldrig tidigare haft det på något ur och vill testa om det är något som jag finner praktiskt i vardagen. Dessutom ville jag känna lite mera på Seiko då jag blivit lite nyfiken på GS efter alla fina bilder här på KS. Ur med ljus tavla är dessutom i minoritet i min samling, så det var också ett plus.