Mycket bra! Grattis! den där är så fin. Blir onekligen sugen på en.Efter mycket velande slog jag äntligen till. Satfläsk så grym tavlan är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra! Grattis! den där är så fin. Blir onekligen sugen på en.Efter mycket velande slog jag äntligen till. Satfläsk så grym tavlan är!
Porrig tavla. Grattis till en läcker klocka.Beslutade mig i veckan för att börja året med att unna mig en ny klocka svårt att få en bättre start!
Det var dags för att slå till på en klocka jag sneglat efter till och från under åtminstone ett par år tid, men andra klockor har kommit imellan.
Till bilderna
Mitt första köp hos franks ur ett sant nöje var det, fick ett fantastiskt bra bemötande!
Vad kan det vara?
I
Något från glashutte original är deten seventies såklart !
Såhär på tåget hem så är jag löjligt nöjd, tavlan är magisk, klockan ger ett fantastiskt gedigen. Fiffig pusch/glide lösning på låset också designmässig förmodligen den snyggaste klocka jag ägt enligt mitt tycke, jag är kär
TackPorrig tavla. Grattis till en läcker klocka.
Grattis!!! Kul med en till Seventies på KS!! Tror att @Denke kommer försöka hota till sig den där...;-)Beslutade mig i veckan för att börja året med att unna mig en ny klocka svårt att få en bättre start!
Det var dags för att slå till på en klocka jag sneglat efter till och från under åtminstone ett par år tid, men andra klockor har kommit imellan.
Till bilderna
Mitt första köp hos franks ur ett sant nöje var det, fick ett fantastiskt bra bemötande!
Vad kan det vara?
I
Såhär på tåget hem så är jag löjligt nöjd, tavlan är magisk, klockan ger ett fantastiskt gedigen. Fiffig pusch/glide lösning på låset också designmässig förmodligen den snyggaste klocka jag ägt enligt mitt tycke, jag är kär
Riktigt bra, stort grattis till ett grymt val!Beslutade mig i veckan för att börja året med att unna mig en ny klocka svårt att få en bättre start!
Till bilderna
Vad kan det vara?
I
Tack Sjukt att du varit ensam med din så länge. Så löjligt bra klocka på alla sätt!Grattis!!! Kul med en till Seventies på KS!! Tror att @Denke kommer försöka hota till sig den där...;-)
Min vita säger hej!!
Kan för övrigt bara hålla med. Tavla,länk,lås typ ALLT är strålande utfört. Datumväxlingen är magisk!!!
Tack så mycket! Känns helrättRiktigt bra, stort grattis till ett grymt val!
Riktigt fin klocka! Var och provade samma i mellandagarna. Gillar verkligen denna! Stort grattis!!!Då var det dags för årets sista paketöppning.
Det blev inte många bilder pga. suget att öppna paketet snabbt.
GS alltså, spännande.
SBGJ001
Och så ett obligatoriskt WS.
Jag älskar denna klockan och jag har suktat och trånat efter denna modellen sedan jag började mitt klockintresse för drygt ett år sedan.
Det känns nästan lite overkligt och det kittlar till i kroppen varje gång jag tittar på den.
Tack för mig och njut av de sista dagarna under 2018!
Har länge lurat på en sådan till kostym. Bara att gratulera!Hej alla KS:are!
Tänkte köra en snabb paketöppning av nyförvärvet Var på jakt efter något lite mindre, lite äldre, lite mer dressad. Alltid varit ett stort fan av Cartier, särskilt enkelheten i designen på Tank-modellerna, i synnerhet när man börjar titta mer åt vintagehållet.
Ända sedan @Aurum och @aosehus lade ut liknande klockor på säljsidan så har jag inte kunnat tänka mig en annan Tank än just den här. 18k solitt guld, nätta dimensioner, manuellt urverk, inga datum eller sekundvisare och signerad 'Paris' istället för 'Swiss'. Vet inte särskilt mycket om historien bakom den här versionen - men det är något magiskt med den som lockar mig.
Till slut hittade jag den, tredje gången gillt antar jag Ett eBay-förvärv!
Nu till bilderna:
P.S. letar efter ett brunt läderband för att ersätta det svarta originalbandet. Tror brunt kommer ge en snyggare helhet - det svarta bryter lite för mycket för min smak.
God Jul!
Med vänlig hälsning,
EE
Riktigt trevlig klocka! Bra till det nya åretLite sen paketöppning men inte haft tid att posta.
Äntligen kom den!
En IWC Portugieser ref IW371491 med den fantastiskt svårfångade blåa tavlan.
Fantastiskt nöjd med denna!
God jul på er KS!
Riktigt trevlig klocka! Bra till det nya året
Grattis. Ser riktigt bra ut. Gillat den sen den visades.Zenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Ska försöka mig på en recension senare. Men här kommer lite bilder.
Jag kan bara säga att den är finare på armen än på bild. Älskar den.
Sjukt snygg! Den gör sig grymt bra på bild med!Zenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Fantastisk klocka. Jag måste dock säga att jag tycker urtavlan ser lite tom ut. En text ovanför kl. 6 hade suttit fint, typ Automatic eller Defy, bara för att jämna ut tavlan. Annars är den perfekt!Zenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Fantastisk klocka. Jag måste dock säga att jag tycker urtavlan ser lite tom ut. En text ovanför kl. 6 hade suttit fint, typ Automatic eller Defy, bara för att jämna ut tavlan. Annars är den perfekt!
Jo jag kommer ihåg det, tycker de borde ändrat till Automatic eller något som kanske passar bättre än Defy. Att ta bort text vid 6 helt blir lite tomt, tycker jag iallafall. Annars är klockan grym!Första bilderna på den så hade dom ”defy” ovanför 6. Men de valde att ta bort det. Tänkt samma tankar som du, men just ”defy” som dom hade tänkt först såg sådär ut asså..
Mkt snyggt o riktigt fint tavla, grattisZenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Mycket bra!! Stort grattisZenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Stort grattis till en grym klocka! Kul med Zenith, ett märke som förtjänar mer uppmärksamhet enligt mig.Zenith Defy Classic Ref: 95.9000.670/51.M9000
Den kom först med en text ovanför kl6. ”DEFY”, men den fick kritik och togs snabbt bort. Jag gillar renheten, känns vågat och kul att inte klädda ner den med caliber/modell/automatic/atmos osv.Fantastisk klocka. Jag måste dock säga att jag tycker urtavlan ser lite tom ut. En text ovanför kl. 6 hade suttit fint, typ Automatic eller Defy, bara för att jämna ut tavlan. Annars är den perfekt!
Jäkligt coolt med lila tavla, det måste väl vara oerhört ovanligt?Beslutade mig i veckan för att börja året med att unna mig en ny klocka svårt att få en bättre start!
Till bilderna
Vad kan det vara?
I
Jag kanske är allt för van vid att det ska vara text ovanför 6 haha. Antar att det är en vanesak.Den kom först med en text ovanför kl6. ”DEFY”, men den fick kritik och togs snabbt bort. Jag gillar renheten, känns vågat och kul att inte klädda ner den med caliber/modell/automatic/atmos osv.
Edit: två på bollen, såg att ämnet redan avhandlats
Känns ju lite ovant, man är ju helt klart van med att det står något där.Jag kanske är allt för van vid att det ska vara text ovanför 6 haha. Antar att det är en vanesak.
Ja det kan bli alldeles för plottrigt, ehm, pelagos...Känns ju lite ovant, man är ju helt klart van med att det står något där.
Dock finns det ju vissa som kladdar ner lite för mycket tjafs på tavlorna.
Såhär såg det ju ut på Basel.
Tycker det funkar men kan förstå att de tog bort den.
exakt, way to much information..Ja det kan bli alldeles för plottrigt, ehm, pelagos...
Den skiftar väldigt mycket i färg beroende på ljus. Oftast går den mer mot blått, I vissa ljus är den plötsligt lila. Aldrig haft en klocka med sånt liv i tavlan faktisktJäkligt coolt med lila tavla, det måste väl vara oerhört ovanligt?
Grattis! Trevlig klocka.Då var det dags för en liten roadtrip. Gps:en laddad med rutt, nu är man peppad på att se nyförvärvet.Laddar upp ordentligt innan affär..Här har vi den, säljaren var väldigt trevlig och affären flöt på utan strul.Här har vi pärlan, en Omega Seamaster GMT från 1998. Lite patina får man på köpet. En riktigt trevlig dag som avslutas med en riktigt trevlig klocka, tack för mig!