• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

A

Archimedes

Guest
D93AF7A0-7704-48DE-B819-F7B0A320EBA4.jpeg
26ABA585-B080-4C50-A46C-371C8CE2FFBD.jpeg
78889876-9567-44F6-8D80-F74B0A7EA572.jpeg
06CA71E5-5E6E-4878-9482-809758B2C567.jpeg
Seiko skx13k2 beställd genom Creation Watches (min första Seiko):
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Årets första inköp. Den här har jag gått och suktat efter ända sedan @Pojken från Götet gled in med den på en GTG i höstas. Jag kan, då och då, ha tjatat lite på honom att han skulle sälja den men han har varit stenhård. Hittade så äntligen ett alldeles eget ex:)



Japp, det blev en Panerai 682. 42mm passar mig perfekt.

Grattis! Snyggt val. Blir allt lite sugen på Panerai igen.. :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Årets första inköp. Den här har jag gått och suktat efter ända sedan @Pojken från Götet gled in med den på en GTG i höstas. Jag kan, då och då, ha tjatat lite på honom att han skulle sälja den men han har varit stenhård. Hittade så äntligen ett alldeles eget ex:)



Japp, det blev en Panerai 682. 42mm passar mig perfekt.
Stort grattis till den! En PAM jag verkligen skulle kunna tänka mig!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Årets första inköp. Den här har jag gått och suktat efter ända sedan @Pojken från Götet gled in med den på en GTG i höstas. Jag kan, då och då, ha tjatat lite på honom att han skulle sälja den men han har varit stenhård. Hittade så äntligen ett alldeles eget ex:)



Japp, det blev en Panerai 682. 42mm passar mig perfekt.


Stort grattis! 42mm, 682:a är riktigt bra.

Sugen blir man, var inne och gnällde på Paneraisuget för bara någon dag sedan i Paneraitråden, hur länge ska man hålla ut :)
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Och här är jag som flippar klockor höger och vänster typ varannan månad... ;)
Haha, så har jag också gjort lite grann. Dock då med klockor till ett mindre värde. Men det har bara varit medans jag väntat på denna.
Vi får dock se, att bara intresserad av klockor är ju en förbannelse ;) Man vill ju bara ha mer!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Har nog sneglat på denna i 1-2år, velat fram och tillbaka och oroat mig för storleken. Haft köpes-annons länge men aldrig riktigt känt mig redo när jag fått något erbjudande.
Nytt år, kände att det var nu eller aldrig liksom! Rolex hypen fortsätter snurra så den lär ju knappast bli billigare..
IMG_5417.jpeg (kopia).jpg

Välkänd box!
IMG_5418.jpg
IMG_5420.jpg

IMG_5421 (kopia).jpg


Sitter väldigt bra på armen! var rädd att den skulle kännas mkt större än SubC men tycker inte det skiljer så mycket.
Gillar nästan easylink-låset bättre (rent estetiskt) då det inte tar upp hela undersidan av underarmen, annars är ju glidelock sjukt smidigt sett till det praktiska :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har nog sneglat på denna i 1-2år, velat fram och tillbaka och oroat mig för storleken. Haft köpes-annons länge men aldrig riktigt känt mig redo när jag fått något erbjudande.
Nytt år, kände att det var nu eller aldrig liksom! Rolex hypen fortsätter snurra så den lär ju knappast bli billigare..
IMG_5417.jpeg (kopia).jpg

Välkänd box!
IMG_5418.jpg
IMG_5420.jpg

IMG_5421 (kopia).jpg


Sitter väldigt bra på armen! var rädd att den skulle kännas mkt större än SubC men tycker inte det skiljer så mycket.
Gillar nästan easylink-låset bättre (rent estetiskt) då det inte tar upp hela undersidan av underarmen, annars är ju glidelock sjukt smidigt sett till det praktiska :)
Snyggt, grattis! Såg den där i ett fönster i London och enligt mig ser den så mycket bättre ut i verkligheten än på bild :)
 

Joel78

Omega
Så var det äntligen dags!
Har sökt en dykare sedan ett tag och helt plöstligt uppenbarade den sig, helt enl. mina önskemål/kravbild på utseende och teknisk spec.
20170403_164910.jpg

Blixtsnabb lev. när dom väl skickat den. Planerat lev. datum prickade dom exakt.
Helt ok förpackad och vad hittar vi där inne, jo "Swiss moment, English heart", som dom själva säger, Christopher Ward.
20170403_165237.jpg

En C60 Trident Day Date COSC Limited Edition. Lite snabba fakta.
20170403_190620.jpg

Gedigen pjäs (i varje fall jämfört med min gamla titanare...) och ger ett solitt och fint kvalitetsintryck.
20170403_173232.jpg

20170403_173353.jpg

Många gillar inte nya loggan, men jag tycker den är helrätt! Det här känner jag kommer att bli helbra, så på armen kommer den att få sitta dagligen framöver :)
20170403_174749.jpg

Kanske snart paketöppning igen, en fin dressare skulle inte sitta fel, sedan behöver man väl inga fler, eller...:rolleyes:
Snygg!! Om du funderar på att sälja någon gång så är jag intresserad;)
 

Norrsken86

Breitling
Har nog sneglat på denna i 1-2år, velat fram och tillbaka och oroat mig för storleken. Haft köpes-annons länge men aldrig riktigt känt mig redo när jag fått något erbjudande.
Nytt år, kände att det var nu eller aldrig liksom! Rolex hypen fortsätter snurra så den lär ju knappast bli billigare..
IMG_5417.jpeg (kopia).jpg

Välkänd box!
IMG_5418.jpg
IMG_5420.jpg

IMG_5421 (kopia).jpg


Sitter väldigt bra på armen! var rädd att den skulle kännas mkt större än SubC men tycker inte det skiljer så mycket.
Gillar nästan easylink-låset bättre (rent estetiskt) då det inte tar upp hela undersidan av underarmen, annars är ju glidelock sjukt smidigt sett till det praktiska :)
Så awesome. Grattis !
 
Topp