Snyggt! Får man fråga vart du beställde denna?
Av en handlare via C24.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Får man fråga vart du beställde denna?
Bra där. Nu kan jakten på en länk börjaMitt första inlägg, long time lurker här på forumet men under dagen fick jag ett trevligt paket så jag tyckte det var dags för min första post, här kommer lite bilder.
Låda i låda, vad kan gömma sig här?
En Seiko
Alpinist!
Fin i solen, nära till ståfräs.
(Seiko Sarb017)
Bra där. Nu kan jakten på en länk börja
Det var ingen slump att jag just idag fick hem denna Seiko cocktail time, exakt på dagen 1 år efter att jag kom hem från Japan.
Under mina veckor i Japan så besökte jag X antal barer, varav en har bitit sig fast extra hårt i minnet. Jag strosade runt i Shibuya-distriktet när jag plötsligt började sukta efter en törstsläckare. Första bästa ställe blev av en slump Ishinohana bar, där jag bad bartendern blanda en valfri god drink till mig. Han talade milt sagt inte fläckfri engelska men när han gav mig drinken så sa han ”Cocktail time”. Jag reagerade inte på detta utan drack min goda drink i lugn och ro. Efter ungefär en halvtimme så reser jag mig upp och ska gå, då ser jag den, Seikologgan på väggen. Allt klarnar upp för mig, ”cocktail time”, Ishinohana bar, bartendern. Han jag har beställt drinken av är inte mindre än Shinobu Ishigaki, världens ledande mixolog som tillsammans med Seiko har tagit fram tavlan till Seiko sarb065. Jag vände mig om mot Shinobu och han såg tydligt på mig att jag nu visste vem han var. Vi sa inte ett ord utan bara log mot varandra och sen vandrade jag ut i den ljumna kvällen i Tokyo. 250kr fattigare men ett fantastiskt minne rikare.
Så hade historien om den här klockan kunnat vara men jag köpte den bara för att stilla min klockabstinens för ett tag.
Stenhård dykarklocka, gratulerar till ett riktigt roligt klockvalHängt på forat ett tag men väldigt dålig på inlägg så hoppas detta blev korrekt...
Påskhelg på Maspalomas , blev en sväng in på UN.
Ulysse Nardin Deep Dive Hammershark, limiterad till 300 ex.
Gillar de lite mer ovanliga o kraftfulla klockorna, men blir väl så med fetare handleder...
Det finns annars en specifik speedmaster-tråd. Grattis till ett bra valDå var det dags för inlägg i denna tråd,
Åker iväg till Erikson Urhandel, fantastisk service och klock-köp-genomförande!
Steg #1 - stor box... Vad kan detta va?
Steg #2 - Mindre box i boxen... Tydligen fick varje astronaut med sig en box i liknande storlek? med personliga ägodelar under sin rymdresa. (Kanske någon här kan bekräfta?)
Hade jag fått välja personlig ägodel hade jag tagit med klockan... (och kanske min Breitling)
Steg #3 - Här har vi den! Dags att ta lite wristshot bilder och posta i vad gör du nu tråden!
Grym, en klassiker och ikon från Rolex. Understated men riktigt jädra braPaketöppning påbörjas!
Till den här klockan behövdes en blue label i ett nästan passande glas
Första gången jag äger nåt från den här tillverkaren
Där ser man den för första gången!
Tillbehören
Mycket bra skick
Här bredvid en GSSBGW235 som satt på innan. Blir nog en bra kombo...
Ja den är bra i sin enkelhet. Hög läsbarhet, bra länk, och funktionell....Grym, en klassiker och ikon från Rolex. Understated men riktigt jädra bra
Fan vad bra seikon är.Paketöppning påbörjas!
Tillbehören
Mycket bra skick
Ja den är grym!Fan vad bra seikon är.
Grattis!Paketöppning påbörjas!
Tillbehören
Mycket bra skick
Japp läsbarhet är viktigare med åren Hade en Tudor BB36 och den är lite samma andas familj...Grattis!
Just läsbarheten är nåt jag vet att både du och jag uppskattar.
Denna klocka är som det mest essentiella av vad en klocka ska vara, kryddat med vackra visare.
Fantastiskt skick!
Njut!
Kombon är fö jättebra!
Får väl ta och skriva i denna tråden för första gången..
Ja ni ser ju vad det är för fabrikat
En SMP av senaste modell.. Tanken var att egentligen kolla och eventuellt köpa en Planet Ocean men jag gillade SMP mera faktiskt. Sen när Fredrik på Engströms sa att Omega kommer höja priserna första maj så var det inget att tveka på.
Beställde även gummit som anländer om någon vecka.
Jag blev faktiskt blixtförälskad i klockan trots att jag har smala handleder på ca 16,5 cm
Detta är definitivt en keeper.. Och när jag jag säger det så menar jag det, har faktiskt aldrig gjort mig av med en klocka förut
Ja självklart, menade inte alls att det var fel att posta här, bara att det går bra framöver att posta smaskiga bilder i speedy-tråden
Ser väldigt trevlig ut! Har set den i andra poster som du postat och den ser verkligen bra ut. Stort grattisMitt första köp ifrån staterna. Kom. Precis levererad utav Ks broder @JooS till kontoret.. Så Vi firade med öppning och en glass i solen.
Ursäkta omvänd ordning på bilderna.
Min första bronsklocka och jag är Mer än nöjd..
Den där är riktigt trevlig! Stort grattis till ett bra valEfter mycket vånda och funderande under påsken ifall man skulle invänta 126234 eller gå på 116234 och stor hjälp från KS fick jag igår hämtat en 116234!
Boxen känner vi igen.
Grön box
Innehållet
Wristshot
Den vackra länken!
Tack för ett grymt forum!
Ser väldigt trevlig ut! Har set den i andra poster som du postat och den ser verkligen bra ut. Stort grattis
Snyggt! Köpte en likadan till frugan när hon fyllde år!Efter mycket vånda och funderande under påsken ifall man skulle invänta 126234 eller gå på 116234 och stor hjälp från KS fick jag igår hämtat en 116234!
Boxen känner vi igen.
Grön box
Innehållet
Wristshot
Den vackra länken!
Tack för ett grymt forum!
Bra val! På båda! =) Grattis!!Paketöppning påbörjas!
Tillbehören
Mycket bra skick
Här bredvid en GS SBGW235 som satt på innan. Blir nog en bra kombo...
Vilken dag - lilla julafton med två paket. Skönt med lite variation på armenIstället för att dubbelposta så kör vi en paketöppning x2
Fick två sköna paket att hämta ut på posten idag. Föredömligt paketerat av respektive
Må vara en tråkig kombo men skönt att ha ett par ”safe cards” i samlingen
Först en selfie på dagens klocka som klär handleden
Paket nr. 1...
Grymt bra paketerat!
Där var den första framme! 116610ln
..och där kom brorsan, 116710ln
Wrist shot gmt
Wrist shot Sub
Dubbelpipigt..!
Haha nu känner man sig manligSnyggt! Köpte en likadan till frugan när hon fyllde år!
Yes! Har ångrat min försäljning av min första stål sub sen jag sålde den för ett par år sen. Nu har jag lärt mig bättre hoppas jagVilken dag - lilla julafton med två paket. Skönt med lite variation på armen