Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ingen slump att jag just idag fick hem denna Seiko cocktail time, exakt på dagen 1 år efter att jag kom hem från Japan.
Under mina veckor i Japan så besökte jag X antal barer, varav en har bitit sig fast extra hårt i minnet. Jag strosade runt i Shibuya-distriktet när jag plötsligt började sukta efter en törstsläckare. Första bästa ställe blev av en slump Ishinohana bar, där jag bad bartendern blanda en valfri god drink till mig. Han talade milt sagt inte fläckfri engelska men när han gav mig drinken så sa han ”Cocktail time”. Jag reagerade inte på detta utan drack min goda drink i lugn och ro. Efter ungefär en halvtimme så reser jag mig upp och ska gå, då ser jag den, Seikologgan på väggen. Allt klarnar upp för mig, ”cocktail time”, Ishinohana bar, bartendern. Han jag har beställt drinken av är inte mindre än Shinobu Ishigaki, världens ledande mixolog som tillsammans med Seiko har tagit fram tavlan till Seiko sarb065. Jag vände mig om mot Shinobu och han såg tydligt på mig att jag nu visste vem han var. Vi sa inte ett ord utan bara log mot varandra och sen vandrade jag ut i den ljumna kvällen i Tokyo. 250kr fattigare men ett fantastiskt minne rikare.
Så hade historien om den här klockan kunnat vara men jag köpte den bara för att stilla min klockabstinens för ett tag.
Vi vill se fler bilder
Tackar!Stenhård dykarklocka, gratulerar till ett riktigt roligt klockval
Ingen dålig paketöppnigIstället för att dubbelposta så kör vi en paketöppning x2
Fick två sköna paket att hämta ut på posten idag. Föredömligt paketerat av respektive
Må vara en tråkig kombo men skönt att ha ett par ”safe cards” i samlingen
Först en selfie på dagens klocka som klär handleden
Paket nr. 1...
Grymt bra paketerat!
Där var den första framme! 116610ln
..och där kom brorsan, 116710ln
Wrist shot gmt
Wrist shot Sub
Dubbelpipigt..!
Här kommer ett par bilder till, fan blir mer o mer fast för denna klocka.
Sugen på en UN moonstruck, men får bli beg då det inte är Rolex el Patek värde när de skall flippas....
Sugen på en UN moonstruck, men får bli beg då det inte är Rolex el Patek värde när de skall flippas....
Fan vad tråkigt om folk bara skulle köpa Rolex... Återigen kul köp! Snygg dinkaHär kommer ett par bilder till, fan blir mer o mer fast för denna klocka.
Istället för att dubbelposta så kör vi en paketöppning x2
Fick två sköna paket att hämta ut på posten idag. Föredömligt paketerat av respektive
Må vara en tråkig kombo men skönt att ha ett par ”safe cards” i samlingen
Först en selfie på dagens klocka som klär handleden
Paket nr. 1...
Grymt bra paketerat!
Där var den första framme! 116610ln
..och där kom brorsan, 116710ln
Wrist shot gmt
Wrist shot Sub
Dubbelpipigt..!
Fredagen blev just bättre! Trevlig helg
Tack Jag försöker utmana mig själv med lite mer annorlunda klockor. Egentligen lockar Panerai och Reverso men då snackar vi andra pengar. Speciellt när de är klockor som är lite speciella att vänja sig vid om det inte är kärlek direktFina, båda två!
Tack Jag försöker utmana mig själv med lite mer annorlunda klockor. Egentligen lockar Panerai och Reverso men då snackar vi andra pengar. Speciellt när de är klockor som är lite speciella att vänja sig vid om det inte är kärlek direkt
Den är jäkligt fin! Tassar runt samma klocka varje gång jag besöker ur&penn, men slår aldrig tillSpontanköp. Ingen dyrgrip men mycket för pengarna (söder om 3K) tycker jag. Årets sommarbeater.
//Hantverkar-Airbus
Det skojiga med UP är att detta ungefär är det enda i hela affären som jag öht skulle komma på tanken att betala för. Den känns sjukt solid. Har sett likadan ut i typ 30 år, gillar ju sådana klassiker. Faktiskt helt oväntat nöjd över denna!Den är jäkligt fin! Tassar runt samma klocka varje gång jag besöker ur&penn, men slår aldrig till
Billigt, men lite för lite Panerai för min smak.Det här är nog min favoritpanerai.
Gick för sexhundra kronor. Kanske skulle ha slagit till...
Sjukt braMin första Zenith.
Jag är löjligt nöjd.
Min första Zenith.
Jag är löjligt nöjd.
Ser riktigt bra ut grattis !Min första Zenith.
Jag är löjligt nöjd.
GrattisFår väl posta dagen nyförvärv här också.
Riktigt fin, grattis!!Min första Zenith.
Jag är löjligt nöjd.
Får väl posta dagen nyförvärv här också.
Riktigt bra båda två.Min första Zenith.
Jag är löjligt nöjd.