Gäller att vara snabb! TackJasså det var du som knep den! Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gäller att vara snabb! TackJasså det var du som knep den! Grattis
Grymt!!En liten tripp till Stockholm för att hämta min Anonimo.
Vart visst en sinn också
Två bra köp!En liten tripp till Stockholm för att hämta min Anonimo.
Vart visst en sinn också
Tack är riktigt nöjd!Två bra köp!
Anonimo är jättesnygg, men...
Fruktansvärt avis på den gröna Sinn klockan!
Den där gröningen är helt underbar, stort grattis till den!En liten tripp till Stockholm för att hämta min Anonimo.
Vart visst en sinn också
Grattis till en skönhet.Hej alla glada! Lite längre paketöppningsinlägg idag..
Idag sprang jag iväg på lunchen till Nymans i Stockholm för att prova 116000, 36mm. Hade mailat igår och de hade 1 vit kvar (var intresserad av svart)
Tänkte att nåväl, jag springer ner och provar den åtminstone så jag får lite feeling - den här modellen har ju fått rätt så mycket stryk av folk här inne på KS att den är "skitful" -"skitlökig med dubbelindex" - "inträdesrolex" - et.c et.c
Så hur är det nu, är den verkligen så lökig eller har folk bara sett för få bilder / inte sett den i verkligheten?
Klockan är verkligen clean.
Glasringen upplevs inte alls så "rund" som på bilderna man tidigare sett.
Dubbelindexet är inte alls lika markant tydligt i verkligheten som när folk tar wristshot med kameran 2cm från tavlan (som om man fångar något som helst djup i dessa bilder.......)
Tavlan har den härliga sunbursteffekten och skiftar i olika ljus - Älskar låset med den ingraverade kronan och borstad länk som tål motstånd.
Hursomhelst, jag kommer till Nymans och de har en i svart (!).
Provar och kliver ett par minuter senare ut med en 116000 runt handleden > bjuder på ett par bilder, och till den som funderar på en OP 36mm, åk iväg till AD och prova istället för att läsa endast en forummedlems åsikt.
Snyggt! Vad har du för mått runt armen?Hej alla glada! Lite längre paketöppningsinlägg idag..
Idag sprang jag iväg på lunchen till Nymans i Stockholm för att prova 116000, 36mm. Hade mailat igår och de hade 1 vit kvar (var intresserad av svart)
Tänkte att nåväl, jag springer ner och provar den åtminstone så jag får lite feeling - den här modellen har ju fått rätt så mycket stryk av folk här inne på KS att den är "skitful" -"skitlökig med dubbelindex" - "inträdesrolex" - et.c et.c
Så hur är det nu, är den verkligen så lökig eller har folk bara sett för få bilder / inte sett den i verkligheten?
Klockan är verkligen clean.
Glasringen upplevs inte alls så "rund" som på bilderna man tidigare sett.
Dubbelindexet är inte alls lika markant tydligt i verkligheten som när folk tar wristshot med kameran 2cm från tavlan (som om man fångar något som helst djup i dessa bilder.......)
Tavlan har den härliga sunbursteffekten och skiftar i olika ljus - Älskar låset med den ingraverade kronan och borstad länk som tål motstånd.
Hursomhelst, jag kommer till Nymans och de har en i svart (!).
Provar och kliver ett par minuter senare ut med en 116000 runt handleden > bjuder på ett par bilder, och till den som funderar på en OP 36mm, åk iväg till AD och prova istället för att läsa endast en forummedlems åsikt.
Snyggt! Vad har du för mått runt armen?
Tack själv, jag har samma mått och gillar hur avslappnat det ser ut med en klocka i den ”lilla” storleken med länk på en arm med vår storlek.Tack ca 18,5
Tack själv, jag har samma mått och gillar hur avslappnat det ser ut med en klocka i den ”lilla” storleken med länk på en arm med vår storlek.
Jag har precis börjat snegla på OP och 36an lockar.
Gratulerar! Det gjorde du helt rätt i.Igår sprang jag på en fantastisk Exemplar av Explorer 14270 från 1992/93. Klockan är i skick som ny då den bara är använd ca 1-2 månader sedan 1993. Allt finns kvar till och med kvittona från inköpet. Så jag kunde inte låta bli att köpa den.
Schysst anomino! Vad har den för lug till lug längd?En liten tripp till Stockholm för att hämta min Anonimo.
Vart visst en sinn också
Riktigt snygg, grattis!Ledsen för sen öppning men bättre sent än aldrig !
TackGratulerar! Det gjorde du helt rätt i.
Fantastiskt fin! Grattis!Igår sprang jag på en fantastisk Exemplar av Explorer 14270 från 1992/93. Klockan är i skick som ny då den bara är använd ca 1-2 månader sedan 1993. Allt finns kvar till och med kvittona från inköpet. Så jag kunde inte låta bli att köpa den.
TackFantastiskt fin! Grattis!
Snyggt fångat. Svårt att säga nej till det setet. @Affe stukIgår sprang jag på en fantastisk Exemplar av Explorer 14270 från 1992/93. Klockan är i skick som ny då den bara är använd ca 1-2 månader sedan 1993. Allt finns kvar till och med kvittona från inköpet. Så jag kunde inte låta bli att köpa den.
Ber om ursäkt nybörjare inom klockvärlden klockan är 44.4 mm och banden är 22mm men du kanske menar något annatSchysst anomino! Vad har den för lug till lug längd?
TjenaBer om ursäkt nybörjare inom klockvärlden klockan är 44.4 mm och banden är 22mm men du kanske menar något annat
L2L är avståndet från övre till nedre bandhorn, dvs. "uppifrån och ner" om man så vill.Ber om ursäkt nybörjare inom klockvärlden klockan är 44.4 mm och banden är 22mm men du kanske menar något annat
Tack förstod nästan att det va fel men ca 56mm mätt med tumstocken..
Tjena
Inga problem jag menar längden på klockan, alltså från spetsen av den nedersta luggen till spetsen på den översta
TackarTack förstod nästan att det va fel men ca 56mm mätt med tumstocken..
Snyggt fångat. Svårt att säga nej till det setet. @Affe stuk
Tjena
Inga problem jag menar längden på klockan, alltså från spetsen av den nedersta luggen till spetsen på den översta
Ingen aning, tog bara första bästa bild från göögleVad har wrist bone för funktion utifrån historiskt perspektiv som jägare och samlare? Eller förutspådde evolutionen att Klocknörderi rörelsen skulle uppstå sent 1900 tal bara sådär?