• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Givetvis
20141112_223448.jpg

Inte riktigt överens med 24 timmarsvisningen än.

Edit: kanske dags att ställa datumet :bag:

Tackar, fortfarande väldigt fina nyanser på tavlan, kul :) Jag hade också haft svårt att vänja mig vid det men kommer säkert med tiden!

Impulsinhandlade den här rackaren. Omega Constellation "Owl". Kalas till kavajen ! Någon som har koll och kan berätta mer om moddellen?
image.jpg

Efter mycket om och men samt velande mellan flertal olika OMEGA klockor beslöt jag mig för att köpa en Omega Seamaster Planet Ocean XL,
Det fick bli min start helt enkelt.
Nästkommande inköp blir en ny Omega aqua terra runt jul :)
Här kommer några bilder

Riktigt fin klocka! Haft min i tre år nu. Var förbi Nymans i veckan och frågade angående ev service men det var inte aktuellt. Så länge den funkar (vilket min gör) så pratade han om ev service först efter åtta (!?!) år. Har förutom länk även två plastband original från omega :)

Riktigt fin klocka! Haft min i tre år nu. Var förbi Nymans i veckan och frågade angående ev service men det var inte aktuellt. Så länge den funkar (vilket min gör) så pratade han om ev service först efter åtta (!?!) år. Har förutom länk även två plastband original från omega :)

Trevligt,
Vilka band har du? Jag köpte nyligen ett orange läder vand men tänkte skaffa mig ett svart gummi också. Troligen ett svart med oranga sömmar ;)

Tjena, första inlägget här. Har kollat runt några månader nu på vad det skulle inhandlas för finklocka och valet har stått mellan någon IWC modell eller Rolex Submariner eller Explorer II. Det här med att välja klocka och titta på bilder på nätet har tagit enormt mycket tid (ja jag menar enormt mycket tid, har knappt kunnat tänka på något annat). Om inte blev det bättre av att hitta in på det här forumet :). Nåja efter att ha hittat en fin klocka på Chrono24 och kollat omdöme om en handlare här på forumet sköt jag iväg en slant till Italien och Riccardo på Show Commerce. Jag gjorde en överföring till deras bankkonto på tisdagseftermiddagen och hämtade min klocka hos DHL på torsdag eftermiddag!

Väl inpackad...
IMG_1972.JPG

IMG_1974.JPG

...låg en IWC låda...
IMG_1975.JPG

Som innehöll en...
IMG_1977.JPG

IW377701
IMG_1982.JPG
IMG_1984.JPG
IMG_1986.JPG
IMG_2001.JPG
IMG_2002.JPG

Efter att ha burit klockan en dag nu är jag bara mer och mer nöjd. Jag var lite orolig att jag skulle tycka att diametern på 43 mm och höjden på 15mm skulle vara lite stort men den känns riktigt bra!

I övrigt kan jag rekommendera Show Commerce, bra pris och snabb leverans. Och klockan levererades givetvis med signerat certifikat.

Tjena, första inlägget här. Har kollat runt några månader nu på vad det skulle inhandlas för finklocka och valet har stått mellan någon IWC modell eller Rolex Submariner eller Explorer II. Det här med att välja klocka och titta på bilder på nätet har tagit enormt mycket tid (ja jag menar enormt mycket tid, har knappt kunnat tänka på något annat). Om inte blev det bättre av att hitta in på det här forumet :). Nåja efter att ha hittat en fin klocka på Chrono24 och kollat omdöme om en handlare här på forumet sköt jag iväg en slant till Italien och Riccardo på Show Commerce. Jag gjorde en överföring till deras bankkonto på tisdagseftermiddagen och hämtade min klocka hos DHL på torsdag eftermiddag!

Väl inpackad...
IMG_1972.JPG

IMG_1974.JPG

...låg en IWC låda...
IMG_1975.JPG

Som innehöll en...
IMG_1977.JPG

IW377701
IMG_1982.JPG
IMG_1984.JPG
IMG_1986.JPG
IMG_2001.JPG
IMG_2002.JPG

Efter att ha burit klockan en dag nu är jag bara mer och mer nöjd. Jag var lite orolig att jag skulle tycka att diametern på 43 mm och höjden på 15mm skulle vara lite stort men den känns riktigt bra!

I övrigt kan jag rekommendera Show Commerce, bra pris och snabb leverans. Och klockan levererades givetvis med signerat certifikat.
Måste gratulera! En favvo ur IWC katalogen. Recensera den snabbast.

Det kom ett litet paket till jobbet :)

(Beklagar mobilbilder i dålig belysning.)

2014-11-13 15.07.25.jpg

2014-11-13 15.09.13.jpg
2014-11-13 15.09.52.jpg
2014-11-13 15.11.05.jpg
2014-11-13 15.12.05.jpg
2014-11-13 15.15.31.jpg
2014-11-13 15.15.49.jpg

Hade givetvis med skruvmejsel till jobbet, hehe.
2014-11-13 15.35.33.jpg

20 min senare var länken kortad och klockan på plats!
2014-11-13 22.35.21.jpg
Skönheten på nattduksbordet, nu kan man sova gott :D
Bytte till mig en no-date för ungefär ett är sedan! Saknade datum så den fick gå vidare.
Men har insett att den är så grymt fin! Grattis!!

Tillbaka
Topp