Haha . Nåja, en trevlig Citizen Quartz i bra skick, en gammal medalj och sedan lite billigt bling bling.ta pengarna å spring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha . Nåja, en trevlig Citizen Quartz i bra skick, en gammal medalj och sedan lite billigt bling bling.ta pengarna å spring
Tufft! Själv kollat ett tag på att köpa en, och ta nästa steg i detta nörderi!Fick leverans av timegrapher igår
Även om orginallänken är ganska kass så är den extremt skön att bära klockan på!Det är på listan, men jag ska känna lite på originallänken först. Skön är den, men den är inte högkvalitativ alls haha
Ja känns som ett måste nu. Vad ska man annars ligga sömnlös om nätterna över än hur klockorna mår. Väntar bara på första gången jag går upp mitt i natten och mäter lite. Kaminmannen varningTufft! Själv kollat ett tag på att köpa en, och ta nästa steg i detta nörderi!
Kul tissot! Är väldigt svag för jumphourMed två barn hemma så har jag inte riktigt ro för en regelrätt unboxing, men igår fick jag ett föredömligt välförpackat paket av @Highvalley
Det här är en sån affär som jag inte nödvändigtvis är speciellt stolt över, där jag helt fräckt och utan föregående indikation på försäljningstankar sa att jag gärna köper klockan.
Klockan ifråga är kanske inte det objektivt sexigaste på forumet, men beauty is in the eye of the beholder. Det är en tidig kvartsare från certina, kanske en fattigmans beta 21, med den för tiden och gruppen typiska röda loggan.
Den funkade bra på grått nato, men det var av lite väl dålig kvalitet. Tyvärr var det ingen jättebra matchning till min 70-tals länk som letar efter en klocka
För nu har den hittat hem på ett 2-delat perlon, och hittat en kompis i en annan kvartskrisare från systerbolaget tissot.
Grattis till nyförvärvet! Tavlan ser speciell ut?Då var dags igen, ekonomi och andra saker det senaste året har gjort att jag gått ner i prisstegen. Finns dock en hel del skoj i lägre prisklasser också
Ny jobb-beater = yema spacegraf zero-g = perfekt för att mäta g-krafterna i mina snabba vändningar på jobbet
Inte alls fräckt tycker jag. En artig fråga måste ju få ställas.Med två barn hemma så har jag inte riktigt ro för en regelrätt unboxing, men igår fick jag ett föredömligt välförpackat paket av @Highvalley
Det här är en sån affär som jag inte nödvändigtvis är speciellt stolt över, där jag helt fräckt och utan föregående indikation på försäljningstankar sa att jag gärna köper klockan.
Klockan ifråga är kanske inte det objektivt sexigaste på forumet, men beauty is in the eye of the beholder. Det är en tidig kvartsare från certina, kanske en fattigmans beta 21, med den för tiden och gruppen typiska röda loggan.
Den funkade bra på grått nato, men det var av lite väl dålig kvalitet. Tyvärr var det ingen jättebra matchning till min 70-tals länk som letar efter en klocka
För nu har den hittat hem på ett 2-delat perlon, och hittat en kompis i en annan kvartskrisare från systerbolaget tissot.
Hahahah!Ja känns som ett måste nu. Vad ska man annars ligga sömnlös om nätterna över än hur klockorna mår. Väntar bara på första gången jag går upp mitt i natten och mäter lite. Kaminmannen varning
Tack, tavlan är mysigGrattis till nyförvärvet! Tavlan ser speciell ut?
Efter att ha inlett året med att sälja i princip alla mina klockor har jag nu för en gångs skull köpt en klocka
Först en stor låda
I den stora lådan en mindre låda
I den mindre lådan en ännu mindre låda, samt världens tjockaste instruktionsok
I den lilla lådan, klockan
He he, Longines har stooora lådor
Kul att du gillart! Så jävla coola klockor. Min storebror hade en sån på den tiden vi dök ihop som tonåringar. Var alltid avis. Snyggt!Alltid trevligt med dubbla klockpaket efter en kämpig dag på jobbet!
Första från @tidochting.se med band till paket två. Tack för extra godsaker
Paket två kommer raka vägen från forumet och @McNulty. Även här en trevlig bonus!
Blev en Aqualand efter mycket velande. Kärleken är total efter första sekunderna! Så cool!
go hobbyhörna du har därAlltid trevligt med dubbla klockpaket efter en kämpig dag på jobbet!
Paket två kommer raka vägen från forumet och @McNulty. Även här en trevlig bonus!
Blev en Aqualand efter mycket velande. Kärleken är total efter första sekunderna! Så cool!
Alltid trevligt med dubbla klockpaket efter en kämpig dag på jobbet!
Tack för de fina orden! Kaffe löser vi såklart vid tillfälle Stort grattis till en fantastisk klocka!ÄNTLIGEN är det min tur att posta i denna tråd! Jag vill rikta ett stort tack till @PANI som hållit mig i handen under denna process vilket uppskattas när man är riksgrön inom klockor. Likt en brandman sparkade han in dörren och ledde mig ut från den dimmiga röken. Hatten av min vän!
För er som inte känner mig (alltså precis alla på klocksnack) så har jag italienskt blod i ådrorna. Vad passar då bättre än ett paket från Italien? Efter en sisådär 7k mail till olika säljare som på riktigt kunde sämre engelska än en dövstum icke-talande lyktstolpe med tillhörande dyxleksi så höll jag på tappa hoppet. MEN så en dag såg jag den, en liten jävel jag blev blixtförälskad i och hör och häpna, säljaren kunde engelska! Nåja, de var på ungefär samma nivå som min 7-åriga kusin med en extra kromosom men de försökte i varje fall till en början vilket kändes välkomnande! Sedan gick de över till italienska och fiffigt nog kunde min käre far översätta.
Summasumarom, jag har äntligen köpt en jävla klocka!
Paket från Italien:
River upp skiten och finner följande:
Vad kan tänkas gömma sig där tänker ni?
Nu orkar jag fan inte dra på det längre TADA: 16613 fullset från 1990
WS:
Tåls att säga, jag är larvigt nöjd och kan inte sluta le precis sådär fånigt som när man fick ett sms av tutt-Anna i högstadiet men jag har å andra sidan noll koll på klockor överlag så den ska ta sig en tur till polaren med betydligt större kunskap än mig och förhoppningsvis får jag även äran att bjuda över @PANI på en kopp kaffe en vacker dag för en rättvis bedömning!
Trevlig helg!
Härlig känslaVäntan är över.
Grattis till en fin klocka i helrätt TT utförande! Vilken skön paketöppning!ÄNTLIGEN är det min tur att posta i denna tråd! Jag vill rikta ett stort tack till @PANI som hållit mig i handen under denna process vilket uppskattas när man är riksgrön inom klockor. Likt en brandman sparkade han in dörren och ledde mig ut från den dimmiga röken. Hatten av min vän!
För er som inte känner mig (alltså precis alla på klocksnack) så har jag italienskt blod i ådrorna. Vad passar då bättre än ett paket från Italien? Efter en sisådär 7k mail till olika säljare som på riktigt kunde sämre engelska än en dövstum icke-talande lyktstolpe med tillhörande dyxleksi så höll jag på tappa hoppet. MEN så en dag såg jag den, en liten jävel jag blev blixtförälskad i och hör och häpna, säljaren kunde engelska! Nåja, de var på ungefär samma nivå som min 7-åriga kusin med en extra kromosom men de försökte i varje fall till en början vilket kändes välkomnande! Sedan gick de över till italienska och fiffigt nog kunde min käre far översätta.
Summasumarom, jag har äntligen köpt en jävla klocka!
Paket från Italien:
River upp skiten och finner följande:
Vad kan tänkas gömma sig där tänker ni?
Nu orkar jag fan inte dra på det längre TADA: 16613 fullset från 1990
WS:
Tåls att säga, jag är larvigt nöjd och kan inte sluta le precis sådär fånigt som när man fick ett sms av tutt-Anna i högstadiet men jag har å andra sidan noll koll på klockor överlag så den ska ta sig en tur till polaren med betydligt större kunskap än mig och förhoppningsvis får jag även äran att bjuda över @PANI på en kopp kaffe en vacker dag för en rättvis bedömning!
Trevlig helg!
Grymt! GRATTIS!Detta får väl ses som något av en drömvecka! Två paket att njuta av är inte standard direkt. En får stanna hemma, en åker till förvaring. Men vilken?
Tackar!! Ja riktigt nöjd med YM40 i rosé.Grattis till en fin klocka i helrätt TT utförande! Vilken skön paketöppning!
Ta väl hand om den.
Snygga, mörka, färger de fått till på bezeln.Detta får väl ses som något av en drömvecka! Två paket att njuta av är inte standard direkt. En får stanna hemma, en åker till förvaring. Men vilken?
Snyggt!Nytt in igår. Oris Aquis titan med både länk och gummi. Diggar titanet som är riktigt snyggt. Lätt också, vågen säger 114g på länk (till 18cm).
Tack snälla! Känns fortfarande oförskämt bra på handleden. Min käre sambo kläckte ut sig "sådär brukade du kolla på mig också" under kvällen igår när jag hade tittat på den lite väl länge haha!riktigt snygg!