Ett litet paket trillade in tre nya band och Batman bandet kommer nog bli kul på min kommande . (Vart något fel med färgen på bruna bandet mörkare i verkligheten)
Hehe, snyggt, vill dse bild sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett litet paket trillade in tre nya band och Batman bandet kommer nog bli kul på min kommande . (Vart något fel med färgen på bruna bandet mörkare i verkligheten)
Grattis!ÄNTLIGEN är det min tur att posta i denna tråd! Jag vill rikta ett stort tack till @PANI som hållit mig i handen under denna process vilket uppskattas när man är riksgrön inom klockor. Likt en brandman sparkade han in dörren och ledde mig ut från den dimmiga röken. Hatten av min vän!
För er som inte känner mig (alltså precis alla på klocksnack) så har jag italienskt blod i ådrorna. Vad passar då bättre än ett paket från Italien? Efter en sisådär 7k mail till olika säljare som på riktigt kunde sämre engelska än en dövstum icke-talande lyktstolpe med tillhörande dyxleksi så höll jag på tappa hoppet. MEN så en dag såg jag den, en liten jävel jag blev blixtförälskad i och hör och häpna, säljaren kunde engelska! Nåja, de var på ungefär samma nivå som min 7-åriga kusin med en extra kromosom men de försökte i varje fall till en början vilket kändes välkomnande! Sedan gick de över till italienska och fiffigt nog kunde min käre far översätta.
Summasumarom, jag har äntligen köpt en jävla klocka!
Paket från Italien:
River upp skiten och finner följande:
Vad kan tänkas gömma sig där tänker ni?
Nu orkar jag fan inte dra på det längre TADA: 16613 fullset från 1990
WS:
Tåls att säga, jag är larvigt nöjd och kan inte sluta le precis sådär fånigt som när man fick ett sms av tutt-Anna i högstadiet men jag har å andra sidan noll koll på klockor överlag så den ska ta sig en tur till polaren med betydligt större kunskap än mig och förhoppningsvis får jag även äran att bjuda över @PANI på en kopp kaffe en vacker dag för en rättvis bedömning!
Trevlig helg!
Grym!Köpte min första Grand Seiko idag. Stod mellan en SBGR261 och en SBGA293. Blev den senare framförallt på grund av tavlan som jag tyckte va mer intressant samt att jag va lite sugen på spring drive. Här kommer lite bilder med dåligt ljus. Kommer säkert komma lite roligare bilder i andra trådar de kommande dagarna.
Mycket bra val! Körde varianten med cordurda strap (5600BBN) när jag hade sånt jobb. Riktigt bra och förvånansvärt bra läsbarhet!Kände att det var dags för en ny jobbklocka som tål det mesta. Första intrycket känns mycket bra. Nu ska jag bara lista ut hur man ställer tid och datum.
Ja det känns som en väldigt bra klocka för dom pengarna! Cordurda strapet hade jag missat men det såg trevligt ut, får kanske byta till ett sånt när man tröttnat på det befintligaMycket bra val! Körde varianten med cordurda strap (5600BBN) när jag hade sånt jobb. Riktigt bra och förvånansvärt bra läsbarhet!
Köpte min med det på från början (original från Casio), men det går säkert att köpa separat. Annars finns bra adaptrar!Ja det känns som en väldigt bra klocka för dom pengarna! Cordurda strapet hade jag missat men det såg trevligt ut, får kanske byta till ett sånt när man tröttnat på det befintliga
Väldigt snygg. Springdrive är bara så sjukt coolt. Läckert mef lite rött på skalan till power reserven.Köpte min första Grand Seiko idag. Stod mellan en SBGR261 och en SBGA293. Blev den senare framförallt på grund av tavlan som jag tyckte va mer intressant samt att jag va lite sugen på spring drive. Här kommer lite bilder med dåligt ljus. Kommer säkert komma lite roligare bilder i andra trådar de kommande dagarna.
Härlig förvaring!Har en något knepig boendesituation för tillfället och är trött på att bära runt klockor i boxar eller Fidel Castro stilen när jag förflyttar mig. Lösningen låg i ett paket i lådan idag ..
.. klockorna ingick inte men sjukt nöjd med rullen - rekommenderas!
Trevlig kväll.
/J
Grattis till en klassiker! Kom klockan på länk? Trodde att Japan versionen bara kommer på gummi.Äntligen kom mitt efterlängtade paket från Asien.
Jag är en ny medlem här på KS med ett relativt nytt klockintresse så detta blir min första "riktiga" klocka
Tack för ett trevligt och underhållande forum, har redan hunnit köpa lite band m.m från marknadsplatsen och det har fungerat ypperligt hittills.
Nu är det bara att korta några länkar och ställa tid/datum
EDIT: bjussar på en wristshot nu när bandet och tiden är fixat
Väntelista på BB?Efter en lång tid på väntelistan.
Yes på BB58. Kan växlas ihop med vanlig BB utifrån mina halvtaskiga bilderVäntelista på BB?
Tack helnöjd so far !Grattis till en klassiker! Kom klockan på länk? Trodde att Japan versionen bara kommer på gummi.
Jag hade nog oxå tagit länken om jag fick väljaTack helnöjd so far !
Därifrån jag köpte kunde jag välja om jag ville ha på länk eller gummi. Valde länk då det knappt skiljde någonting i pris
Har även några gummin och natos hemma som jag köpt här på forumet, får experimentera mig fram vad som känns bäst.
Har kollat lite bilder på 009 och sett några i brunt skinn/läder, såg trevligt ut.Jag hade nog oxå tagit länken om jag fick välja
Nu kanske jag svär i kyrkan, men tycker att den passar väldigt bra på skinn oxå
Hur lång tid?Yes på BB58. Kan växlas ihop med vanlig BB utifrån mina halvtaskiga bilder
Stämmer bra - fungerar med många olika band, själv kör jag med skinn och gummi Använder dock uteslutande fat spring bars då jag inte lyckats hitta några andra med lika tjocka pinnar som går in i bandhornen. Det blir lite glapp om man använder andra brandstift. Nu hamnar jag lite off topic :/Har kollat lite bilder på 009 och sett några i brunt skinn/läder, såg trevligt ut.
Vad jag har förstått så är SKX lite av en allätare då det kommer till band
Nä, nu får den snart vara nog....måste upp på väntelista! Grattis till denna skönheten.Efter en lång tid på väntelistan.
Kämpa,snart 50!Härlig förvaring!
Och av en ren slump skrevs 33 av 41 inlägg med start dagen efter att reglerna för köp och sälj ändrades? Rätt genomskinligt men till skillnad från många andra verkar han åtminstone försöka anstränga sig för att skriva vettiga(ish) inlägg.Medlem sedan: 4 februari 2015
Efter en lång tid på väntelistan.
Hahah. Har varit medlem länge och hängt här länge innan det utan att vara aktiv sett till att skriva inlägg osv. Men absolut, vem försöker jag lura?Och av en ren slump skrevs 33 av 41 inlägg med start dagen efter att reglerna för köp och sälj ändrades? Rätt genomskinligt men till skillnad från många andra verkar han åtminstone försöka anstränga sig för att skriva vettiga(ish) inlägg.
Ruggit fin! SNR033?
Grattis till en trevlig klocka!Stort grattis till den fantastiska klockan!