• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Har redan postat klockan i någon annan tråd men slänger iväg en öppning här också.

Det var min tur i kön att hämta hos AD, slumpade sig så att jag kunde hämta ut på min födelsedag.

Känns oerhört bra.

Naturligtvis fel datum såg jag nu :)

126710BLRO - Rolex GMT master II

5768EDE4-95F9-44C6-A35D-E868577261C7.jpeg
4ED9EC00-8636-4AB4-ACF2-916E373209A7.jpeg
791F2761-BD39-4C3C-9860-47337B0155F2.jpeg
Ha den äran! Vilken fullträff på födelsedagen och allt :)

Tjena KS-kompisar,

Då var det dags att öppna paket igen, skräll! :woot:

Efter att ha försökt ta en vit period och sansa klockbegäret så ramlade jag dit igen... Som så många gånger tidigare!:stop::facepalm:

@KaiHaj sålde sin väldigt fina :omega: SMPC till mig i förra veckan. Passar på att tacka för en jättefint genomförd affär!! :)

Så med en den traditionsenliga och sedvanliga Whiskey'n öppnades paketet.
Ytterkartongen... Gillar't :cool:
Fullsetet var väl förpackat och till min fulla belåtenhet!:happyhappy:

Säga vad man vill, men Omegas val av storlek på SMPC är i mitt tycke väldigt lyckad. Både i bredd och höjd samt utformningen på boett och botten. Den sitter ju så otroligt skönt mot handleden. Å det är väl därför, förutom själva utseendet som gör att jag har svårt att slita mig ;) utan återkommer till modellen gång på gång...
Sedan kan de också konsten med att rama in sina dinkor i fantastiskt fina förpackningar.

Kai's klocka var dessutom uppdaterad med Omegas spänne med mikrojustering. Ett tillbehör som alltid uppskattas och är värt att kosta på enligt mig!! Samt ett Bond-nato från ZULU.
IMG_3634.JPG
IMG_3640.JPG
IMG_3641.JPG
IMG_3644.JPG
IMG_3645.JPG
IMG_3647.JPG
IMG_3653.JPG
IMG_3652.JPG
IMG_3656.JPG
IMG_3658.JPG

Eftersom jag är sämst på att komma ihåg att fota öppning av paket och eftersom jag faktiskt gjorde "paketöppningen" när just denna klockan överlämnades av föregående ägare f2f så tycker jag att jag har en bra ursäkt att inte ha några bilder :)

Däremot får jag bjuda på en bild på klockan i fråga:

Omega PO.jpeg

Det är en Omega Planet Ocean i den trevliga storleken 39.5mm och den mycket trevliga blå färgen.
Än så länge kanonnöjd och imponerad av hur mycket pang för pengen denna klocka ger.

Har redan postat klockan i någon annan tråd men slänger iväg en öppning här också.

Det var min tur i kön att hämta hos AD, slumpade sig så att jag kunde hämta ut på min födelsedag.

Känns oerhört bra.

Naturligtvis fel datum såg jag nu :)

126710BLRO - Rolex GMT master II
Fruktansvärt trevlig!
Det är nog den bästa Rollen som tillverkas för tillfället.
Grattis!

Knackade på dörren i morse och där stod en trevlig men stressad budbärare, kul med paketöppning såhär en fredag!
Som vanligt blir det också kattfest när de dyker upp något nytt, jäklar vad nyfikna dom var på detta paket. Spännande med lukter från utlandet kanske :)

Första tanke och känsla. Oj vad liten den är och jävlar vad generös dom varit med länk-längden.
Får nog ge denna några dagar innan jag hunnit vänja mig med 39 mm då jag burit större nu ett bra tag.
IMG_1751.JPEG
IMG_1765.JPEG
IMG_1772.JPEG
IMG_1773.JPEG
IMG_1775.JPEG
IMG_1776.JPEG

Tillbaka
Topp