Fick hem denna idag, en Blancpain Fifty Fathoms, ref. 2200-1130-71 från 1999, fullset och servad 2019. En bra badklocka inför sommaren helt enkelt...
Jäkligt frän beater!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick hem denna idag, en Blancpain Fifty Fathoms, ref. 2200-1130-71 från 1999, fullset och servad 2019. En bra badklocka inför sommaren helt enkelt...
Jäkligt frän beater!
Garmin för faktiskt riktigt bra träningsklockor, riktigt kul och kolla kurvor och annan data efter ett pass! Sedan får man ju en bra träningsdagbok med Garmin Connect, så man vet hur mycket (eller lite) man har tränat. Har kört med Garmin i många år nu; Garmin Forerunner 910XT, följt av 920XT och min senaste en 945:a.Alltid kul med något nytt även om detta inte är en riktig klocka.
Riktigt roligt att få reda på hur man presterar på löprundan..
Här kommer en sista bild efter "moddningen"
Trevlig helg på er!
Är inte det en flexlänk? De går mig veteligen inte att korta.
Kom med posten idag, fick slänga på det direkt för och testa...
Hur kortar man länken, någon som vet?
Härligt med flexlänk. Sök på forumet angående att korta länken eller på youtube för det går.
Kom med posten idag, fick slänga på det direkt för och testa...
Hur kortar man länken, någon som vet?
Snyggt! Den där IWCn har man ju dreglat över ett par gånger och den kommer verkligen till sin rätt på canvas/textil!Dubbel paketöppning
Omega Speedmaster FOIS och IWC Spitfire
Ingen dålig duo! Grattis till två fina klockorDubbel paketöppning
Det gick bra, gjorde ungefär som i videon. Jag använde en lite elektronikskruvmejsel för att lyta ur sprintarna, men använde sedan baksidan på skruvmejseln (gummi/plast) för och trycka mer sprintarna igen (ville inte repa dem i onödan). Tack för tipset med videon! Hade svårt och hitta ett inlägg på forumet som beskrev hur.Är inte det en flexlänk? De går mig veteligen inte att korta.
Edit: hmm, det gick
Ett ex.
Den där SpitfireDubbel paketöppning
Snygg! Grattis. Nu undkommer ingen dina tidtagningar! Du kan agera tidsstudieman på jobbet eller i familjen - alltid uppskattat.Idag var det min tur!
Har börjar ta tiden på mig själv på jobbet, nästa vecka blir det kollegorna så man kan jämnföraSnygg! Grattis. Nu undkommer ingen dina tidtagningar! Du kan agera tidsstudieman på jobbet eller i familjen - alltid uppskattat.
Ser trevlig ut, grattis! Hur är länken?
Efter mycket velande beställdes ändå denna till sist, Citizen BN0118-55e. Grymt nöjd, lättburen, soldriven titanare kring 40 mm med 20 mm mellan bandhornen.
Den duger, men imponerar inte. Spännet är gigantiskt på mina 17,5 cm stora handleder, skaver nästan lite. Estetiskt gillar jag inte mittlänken, den hade gärna fått vara helt slät. Men jag gillar utseendet - med länk på. Och i ärlighetens namn tänker jag endast på ovan detaljer om jag måste. Så sammanfattningsvis är den ok. Gillar att ändlänkarna är solida.Ser trevlig ut, grattis! Hur är länken?
Va själv lite sugen på en sån som beater, hur gillar du den?
Efter mycket velande beställdes ändå denna till sist, Citizen BN0118-55e. Grymt nöjd, lättburen, soldriven titanare kring 40 mm med 20 mm mellan bandhornen.
Jag gillar den mycket. Länken hade kunnat vara bättre (dock värt att köpa med länk, missförstå mig inte). Och mot vad jag är van vid, kanske man får använda singlepass nato istället för dubbla, då den redan sitter lågt, vilket jag gillar. Alternativt mn strap. Inte seikokvalitet på lumen heller, men det kanske man inte kan förvänta sig. Nöjd så här första veckan.Va själv lite sugen på en sån som beater, hur gillar du den?
Mycket fin!Så då landade ett paket idag. Vad kan det tänkas vara?
Omega Aqua Terra, direkt ur boxen är första intrycket mycket bra. Sitter som ett smäck och är galet vacker.
Okey, helt enkelt synd att alla inte klockors lume håller seiko kvalité Jag gillar den mycket. Länken hade kunnat vara bättre (dock värt att köpa med länk, missförstå mig inte). Och mot vad jag är van vid, kanske man får använda singlepass nato istället för dubbla, då den redan sitter lågt, vilket jag gillar. Alternativt mn strap. Inte seikokvalitet på lumen heller, men det kanske man inte kan förvänta sig. Nöjd så här första veckan.
Vaknade upp till att budbilen stod utanför med paket! Ingen dålig start på påsken!
ALLTID lika impad av Seriouswatches och deras paketering!
Är faktiskt ruskigt impad och nöjd! Bättre än jag trodde innan. Känns riktigt robust men ändå inte klumpig. Allt är i linje och den är fantastiskt snygg! Boxen är kanske den tråkigaste jag skådat men verkligen inget jag stört mig på när klockan varit så fin.Riktigt fin! Går också i köptankar kring just denna. Vad är ditt första intryck av den?
Är faktiskt ruskigt impad och nöjd! Bättre än jag trodde innan. Känns riktigt robust men ändå inte klumpig. Allt är i linje och den är fantastiskt snygg! Boxen är kanske den tråkigaste jag skådat men verkligen inget jag stört mig på när klockan varit så fin.
Det man ska veta är att den väger en del och jag slängde snabbt på ett milanese mesh så det spädde ju på det hela också men jag gillar det skarpt. För priset på ca 3200:- så är den grymt prisvärd! Kan verkligen rekommendera.
Jag skulle nog behöva lite fetare bandstift än de snåla på 1,3mm som jag hade över nu för att den inte ska "glappa" så smått som den gör nu. Absolut inget jag stör mig på men.Kul att höra! Kan du visa en bild på den med mesh? Jag tänker också att jag kommer vilja byta armband men jag har sett flera bilder där armbandet inte sitter bra mot luggarna..
Nu får den väl stanna?Femte gången gillt?
Förstår dig att du trillat dit så många gånger, har själv gjort det 4ggr och saknar dem allt jämt!Femte gången gillt?
Snyggt med kronan på vänster!Nu huserar ju Paneristi i en annan avdelning, men denna glädje delar jag gärna bredare; PAM217 ny in. Limiterad till 1000ex, utkommen 2005.