• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Fick hem denna idag, en Blancpain Fifty Fathoms, ref. 2200-1130-71 från 1999, fullset och servad 2019. En bra badklocka inför sommaren helt enkelt...:)

Jäkligt frän beater!

20200406_122124.jpg
20200406_170329.jpg
20200406_123235.jpg
20200406_165815.jpg
20200406_165905.jpg

Alltid kul med något nytt även om detta inte är en riktig klocka.
20200403_085112.jpg

20200403_085141.jpg

20200403_085301.jpg

Riktigt roligt att få reda på hur man presterar på löprundan..
Här kommer en sista bild efter "moddningen"
Trevlig helg på er!
20200401_083715.jpg
Garmin för faktiskt riktigt bra träningsklockor, riktigt kul och kolla kurvor och annan data efter ett pass! Sedan får man ju en bra träningsdagbok med Garmin Connect, så man vet hur mycket (eller lite) man har tränat. Har kört med Garmin i många år nu; Garmin Forerunner 910XT, följt av 920XT och min senaste en 945:a.

Är inte det en flexlänk? De går mig veteligen inte att korta.
Edit: hmm, det gick :)
Ett ex.
Det gick bra, gjorde ungefär som i videon. Jag använde en lite elektronikskruvmejsel för att lyta ur sprintarna, men använde sedan baksidan på skruvmejseln (gummi/plast) för och trycka mer sprintarna igen (ville inte repa dem i onödan). Tack för tipset med videon! Hade svårt och hitta ett inlägg på forumet som beskrev hur.
20200408_210158.jpg

Ser trevlig ut, grattis! Hur är länken?
Den duger, men imponerar inte. Spännet är gigantiskt på mina 17,5 cm stora handleder, skaver nästan lite. Estetiskt gillar jag inte mittlänken, den hade gärna fått vara helt slät. Men jag gillar utseendet - med länk på. Och i ärlighetens namn tänker jag endast på ovan detaljer om jag måste. Så sammanfattningsvis är den ok. Gillar att ändlänkarna är solida.

Va själv lite sugen på en sån som beater, hur gillar du den?
Jag gillar den mycket. Länken hade kunnat vara bättre (dock värt att köpa med länk, missförstå mig inte). Och mot vad jag är van vid, kanske man får använda singlepass nato istället för dubbla, då den redan sitter lågt, vilket jag gillar. Alternativt mn strap. Inte seikokvalitet på lumen heller, men det kanske man inte kan förvänta sig. Nöjd så här första veckan.

Jag gillar den mycket. Länken hade kunnat vara bättre (dock värt att köpa med länk, missförstå mig inte). Och mot vad jag är van vid, kanske man får använda singlepass nato istället för dubbla, då den redan sitter lågt, vilket jag gillar. Alternativt mn strap. Inte seikokvalitet på lumen heller, men det kanske man inte kan förvänta sig. Nöjd så här första veckan.
Okey, helt enkelt synd att alla inte klockors lume håller seiko kvalité ‍♂️

Riktigt fin! Går också i köptankar kring just denna. Vad är ditt första intryck av den? :)
Är faktiskt ruskigt impad och nöjd! Bättre än jag trodde innan. Känns riktigt robust men ändå inte klumpig. Allt är i linje och den är fantastiskt snygg! Boxen är kanske den tråkigaste jag skådat men verkligen inget jag stört mig på när klockan varit så fin.

Det man ska veta är att den väger en del och jag slängde snabbt på ett milanese mesh så det spädde ju på det hela också men jag gillar det skarpt. För priset på ca 3200:- så är den grymt prisvärd! Kan verkligen rekommendera. :)

Är faktiskt ruskigt impad och nöjd! Bättre än jag trodde innan. Känns riktigt robust men ändå inte klumpig. Allt är i linje och den är fantastiskt snygg! Boxen är kanske den tråkigaste jag skådat men verkligen inget jag stört mig på när klockan varit så fin.

Det man ska veta är att den väger en del och jag slängde snabbt på ett milanese mesh så det spädde ju på det hela också men jag gillar det skarpt. För priset på ca 3200:- så är den grymt prisvärd! Kan verkligen rekommendera. :)

Kul att höra! Kan du visa en bild på den med mesh? Jag tänker också att jag kommer vilja byta armband men jag har sett flera bilder där armbandet inte sitter bra mot luggarna..

Kul att höra! Kan du visa en bild på den med mesh? Jag tänker också att jag kommer vilja byta armband men jag har sett flera bilder där armbandet inte sitter bra mot luggarna..
Jag skulle nog behöva lite fetare bandstift än de snåla på 1,3mm som jag hade över nu för att den inte ska "glappa" så smått som den gör nu. Absolut inget jag stör mig på men. :)
Hann inte testa originalgummit jättemycket så har svårt att uttala mig riktigt om det.
IMG_20200410_195336_713.jpg

IMG_20200410_132347-01.jpeg

Tillbaka
Topp