Härlig känsla eller hur?!? Grattis till nyförvärvet.Fick hämta ett litet paket igår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härlig känsla eller hur?!? Grattis till nyförvärvet.Fick hämta ett litet paket igår
Verkligen. Tack så mycket!Härlig känsla eller hur?!? Grattis till nyförvärvet.
Väldans läcker!Blev rätt spontant en Hublot. Ett märke jag aldrig riktigt kollat två gånger åt men när jag provade den här var det helt omöjligt att stå tillbaka. Helt knockad.
Väldigt fin, har en likadan på g.. från Pagani Design då alltså.. de är dock oerhört lika.. rollen har nog lite bättre finish..Fick hämta ett litet paket igår
Grym, Hur är Caseback?
Riktigt bra med Blue on blue!
Tror det stämmer. Fungerar bra hittills@Fixxxer
ETA 2892-bas?
Många gillar att klaga på ETA-verk men jag gillar dem.
2892 är ett riktigt stabilt urverk, och alla dessa i dyrare klockor är definitivt av Top-grade varianten så det är ännu bättre.
Ser ut som ett ETA 2892 iallafall.Tror det stämmer. Fungerar bra hittills
Min SMPc ligger precis på gränsen för COSC, eller ja, oftast +7-8 spd för mig. Hade den inne på garanti och enligt deras mätningar håller den COSC.Ser ut som ett ETA 2892 iallafall.
Mitt favoriturverk bland ETA-verken.
Satt ett sådant i Omega SMPc:n jag hade, den gick +-0spd när jag använde klockan som mest. Annars runt +1-2spd konstant. Riktigt bra
Ajdå, synd...Min SMPc ligger precis på gränsen för COSC, eller ja, oftast +7-8 spd för mig. Hade den inne på garanti och enligt deras mätningar håller den COSC.
Köpte den ny våren 2017. Väntar nog tills det blir dags för första servicen.Ajdå, synd...
Hur gammal är den?
Med ETA kan man iallafall glädja sig i att service och reparation är bra mycket billigare än avancerade in-house-verk.
Ja vänta tills servicen, men håll koll på den så att den inte börjar gå ännu mer fel. Går den typ +15 är det ju definitivt inte inom COSC och garantin borde ju fixa det isåfall. Tror inte det kräver mer än en enkel reglering.Köpte den ny våren 2017. Väntar nog tills det blir dags för första servicen.
Jag tycker den går plus 7-8, ibland 9 spd. COSC är ju +6 som max, men det är ett snitt baserat på alla positioner. Får experimentera med olika positioner på natten. Inte orkat göra seriösa försök med det.Ja vänta tills servicen, men håll koll på den så att den inte börjar gå ännu mer fel. Går den typ +15 är det ju definitivt inte inom COSC och garantin borde ju fixa det isåfall. Tror inte det kräver mer än en enkel reglering.
Fantastisk urtavla. Grattis! Nästan så man blir sugen på att leta rätt på en liknandeNäst ut är denna skönhet, även här lyckades jag knipa en ”NOS” ondenna från November 2018. Just de här från 2018 Tilldelades alla större Seikohandlare i Sverige innan Officiel release. Jag var med på den båten men sålde den efter tag, som jag givetvis ångrade! Men nu är ”hon” tillbaka
Fantastik finish på boett och tavlan ska vi inte snacka om! Very nice
Grymt sugen på att testa en! Riktigt trevliga bilder...tavlan är kanonsnygg!
Fyrkantigt fönster = 36mm, runt fönster = 41mm. Är det inte så enkelt?
TackGrymt sugen på att testa en! Riktigt trevliga bilder...tavlan är kanonsnygg!
Fasen vad den va snygg!
Tack tackFasen vad den va snygg!
Måste också ge cred för den snygga kniven - vad är det för märke? Var är den inhandlad?
Snyggt, grattis!Rask leverans från Italien
Vältejpat
Där gömmer sig en låda från Rado
Och i lådan hittar vi en Rado Ceramica Multifunction, perfekt arbetsklocka!
Du ville bli taggad @A.Edfalk, så nu blir du det
Tack så mycket!Snyggt, grattis!
Cool, grattis!Rask leverans från Italien
Vältejpat
Där gömmer sig en låda från Rado
Och i lådan hittar vi en Rado Ceramica Multifunction, perfekt arbetsklocka!
Du ville bli taggad @A.Edfalk, så nu blir du det
Riktigt flått och den sitter riktigt lagom! Grattis!Blev rätt spontant en Hublot. Ett märke jag aldrig riktigt kollat två gånger åt men när jag provade den här var det helt omöjligt att stå tillbaka. Helt knockad.
Tack så mycket!Cool, grattis!