Efter prick en månads väntan kom den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Patinering? Sen undrar jag lite över din definition av beater?
Vardaglig klocka? Ja, För det mesta när det inte är risk för att slå i och ev skada den.
Men beater är inget jag skulle kalla den, men det är enligt mig för mig var det en rätt rejäl investering, och jag har en trogen tissot för ca 4k som tjänat mig tappert i 10år som tagit rejäla smällar utan att skygga tillbaka ett dugg.
Du kanske har en annan prisbild på beater?
Japp! Första SS och är tok-kär i den. Älskar storleken, den stilrena designen med en blandning av sport, dress och eget originellt designspråk.
Var inne på en SMP men kände att det får bli kommande köp
Riktigt fin Pepsi!
Beater är helt klart en definition inser jag. Är själv rädd om alla mina klockor men vissa känns ändå som att dom kan hänga med på det mesta man gör utan att va tokrädd om dem. Är ju roligt att ha klockor som kan vara med.
Tycker det var ett bra val med en SS. Mer unik än en SMP även om jag tycker dem oxå är riktigt snygga!!
Njut av ditt nyförvärv
Tack!Riktigt fin Pepsi!
Hur ofta åker man på svensk tull/moms när man beställer lång bort ifrån?Fantastiskt snabb leverans från ett land långt, långt borta.
I originallåda..... trevligt.
Say what ? Kan det vara fullset ? Det stod det inget om i annonsen.
Yes, bingo
Breitling Team60 ! Den klocka jag har varit sugen på låååångt innan jag hamnade i klockträsket.
Å sitter som en smäck också ! Det brukar sällan begagnade klockor göra på min arm. Det är tom så att det går nog att plocka en länk i vinter.
Beställer du från utanför EU ska du betala moms och tull.Hur ofta åker man på svensk tull/moms när man beställer lång bort ifrån?
Vad gäller för Storbritannien nu efter Brexit?Beställer du från utanför EU ska du betala moms och tull.
Räkna med varje gång......Hur ofta åker man på svensk tull/moms när man beställer lång bort ifrån?
Än så länge gäller samma regler som innanVad gäller för Storbritannien nu efter Brexit?
Det är så vitt jag vet inte avtalat än hur det kommer att bli i framtiden men fram till årsskiftet så är det som tidigare, ingen tull/moms (annat än under vissa kriterier men så är det redan idag).Vad gäller för Storbritannien nu efter Brexit?
Om de inte får fram något avtal med EU om fri rörelse med gods så blir det väl moms och tullavgifter när de lämnat på riktigt, precis som att beställa från, säg Japan?Det är så vitt jag vet inte avtalat än hur det kommer att bli i framtiden men fram till årsskiftet så är det som tidigare, ingen tull/moms (annat än under vissa kriterier men så är det redan idag).
Det är det man är rädd för. Även om jag i grunden vill vara solidarisk med svenska företag så vore det bra att ha möjligheten att beställa från UK, samt att det väl även går andra hållet då: att vi enklare kan exportera dit?Om de inte får fram något avtal med EU om fri rörelse med gods så blir det väl moms och tullavgifter när de lämnat på riktigt, precis som att beställa från, säg Japan?
Det verkar ju inte hända så mycket på den fronten.
Jo precis, folk gillar att kritisera EU men just den fria rörelsen av gods, tjänster och människor har gjort riktigt mycket för att utveckla handeln mellan länderna. När Storbritannien lämnar orsakar det problem, kanske mest för dem själva egentligen om de inte fixar något avtal med EU eller försöker titta mot USA/Kanada.Det är det man är rädd för. Även om jag i grunden vill vara solidarisk med svenska företag så vore det bra att ha möjligheten att beställa från UK, samt att det väl även går andra hållet då: att vi enklare kan exportera dit?
Den meteoriten finns även på andra klockor, med lite lägre prissättning. Om det är den man vill åt.Aldrig sett den där men jäklar va fin! Gillar datumräknaren
Den meteoriten finns även på andra klockor, med lite lägre prissättning. Om det är den man vill åt.
Mycket möjligt. Vågar mig inte på att svara säkert på det. Har dock sett en del microbrands köra med tavlor från den meteoriten i Sverige. Ibland bara en subdial (Lilienthal), ibland hela tavlan (Zelos?).Var det inte Rolex som började använda materialet?
Trevligt! Är det en vintagepjäs?En liten paketöppning från Nymans Service
Njaa, räknas inte riktigt som vintage ännu. Är från 95Trevligt! Är det en vintagepjäs?