• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig blivit av med ett MyPack-paket men händer det någonting hade jag inte låtit butiken lägga skiten på mig utan då får de skicka en ny klocka eller skicka tillbaka pengarna.
Avsändaren är ansvarig för försändelsen till dess att den når mottagaren. Om de då väljer att använda en tjänst som inte ersätter förlust eller skador så är det triat för dem men det är inte ditt problem. ;)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Avsändaren är ansvarig för försändelsen till dess att den når mottagaren. Om de då väljer att använda en tjänst som inte ersätter förlust eller skador så är det triat för dem men det är inte ditt problem. ;)
Så ska det vara ja. Men det händer ju att paket försvinner och ofta vill inte företaget stå för det då utan lägger allt jobb med Posten hos kunden...
Antar att det är annorlunda när det gäller premiumvaror dock. Hade jag varit Erikson hade jag endast skickat sådana här klockor med värdepost.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Så ska det vara ja. Men det händer ju att paket försvinner och ofta vill inte företaget stå för det då utan lägger allt jobb med Posten hos kunden...
Antar att det är annorlunda när det gäller premiumvaror dock. Hade jag varit Erikson hade jag endast skickat sådana här klockor med värdepost.
Då har man i alla fall rätten på sin sida och ett tight case om man tar det vidare. Dessutom är det alltid den som köper tjänsten som ska hantera eventuella anspråk, du som mottagare är tekniskt sett inte inblandad i affären mellan avsändaren och speditören och kan inte ens inleda den typen av ärenden eftersom det är inte är du som är kund.

Förstår dock vad du menar och det är klart att det finns försäljare som krånglar och trilskas men de brukar som tur är inte bli långvariga. :happyhappy:

I Eriksons fall antar jag att det handlar om bekvämlighet både för dem själva och kunden och att man även har gjort en avvägning mellan pris kontra risk och kommit fram till att fördelarna är fler än nackdelarna med denna tjänst.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Riktigt fin klocka. Men lite märkligt att de skickar en så pass dyr klocka med tjänsten MyPack Collect som inte täcker klockor om något skulle hända.
Bästa Klocksnackare,
Alla våra leveranser/paket oavsett fraktbolag eller fraktsätt Är försäkrade. Skulle ett paket försvinna på vägen till våra kunder så är det vår försäkring som täcker förlusten, alltså inte du som kund.
Hoppas detta reder ut vissa frågetecken.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa Klocksnackare,
Alla våra leveranser/paket oavsett fraktbolag eller fraktsätt Är försäkrade. Skulle ett paket försvinna på vägen till våra kunder så är det vår försäkring som täcker förlusten, alltså inte du som kund.
Hoppas detta reder ut vissa frågetecken.
Ni har alltså en separat försäkring och skulle något hända så använder ni inte den försäkring som PostNord ger er i samband med köpet av tjänsten? Bra att veta.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hade svåra kval i valet Datejust 36 eller 41. Gick på 36 med nya ref - så nöjd. Liten - kanske men Eisenhower hade en... Fick inte känslan med 41. Nu är jag nöjd! Vi firar med Sushi.
225CFFD6-0E68-4C60-B5AF-4BD2A9BFC2E1.jpeg
C36B7651-0A81-4628-A832-B685286C749E.jpeg
A6AD508F-1047-4981-9F2E-B11D7AC8319C.jpeg
 
Senast ändrad:

Troje

Omega
Inte varje dag det dyker upp TVÅ paket....

IMG_1109.JPG


Detta kräver en vätskekontroll....
IMG_1111.JPG


Först det "lilla" paketet:
IMG_1110.JPG


Välpaketerat, precis som det ska vara!
IMG_1112.JPG


Det fanns en riktig skönhet där under bubbelplasten! :snaphappy:
IMG_1113.JPG
IMG_1115.JPG


Nu till det "stora" paketet:
IMG_1117.JPG


Även detta välpaketerat som det sig bör:
IMG_1118.JPG


Vad kan detta vara!?
IMG_1120.JPG


Jo, en riktig skönhet (& kontroversiell), men riktigt jäkla bra:
IMG_1121.JPG
IMG_1123.JPG
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inte varje dag det dyker upp TVÅ paket....

IMG_1109.JPG


Detta kräver en vätskekontroll....
IMG_1111.JPG


Först det "lilla" paketet:
IMG_1110.JPG


Välpaketerat, precis som det ska vara!
IMG_1112.JPG


Det fanns en riktig skönhet där under bubbelplasten! :snaphappy:
IMG_1113.JPG
IMG_1115.JPG


Nu till det "stora" paketet:
IMG_1117.JPG


Även detta välpaketerat som det sig bör:
IMG_1118.JPG


Vad kan detta vara!?
IMG_1120.JPG


Jo, en riktig skönhet (& kontroversiell), men riktigt jäkla bra:
IMG_1121.JPG
IMG_1123.JPG
Grattis till dina nytillskott! Riktigt fina, speciellt den första;)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Får bli en liten post här också. Fick hem en Doxa Sub 300 Sharkhunter 50th anniversary (ligger bra i munnen) idag och jag är riktigt nöjd. Min första klocka i den här prisklassen och min första COSC-certifierade klocka. :)
PSX_20200709_132226.jpg

PSX_20200709_132243.jpg

PSX_20200709_132325.jpg


Grattis, mycket trevlig! Har också sneglat lite åt det hållet!
 

Mikaell

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Får bli en liten post här också. Fick hem en Doxa Sub 300 Sharkhunter 50th anniversary (ligger bra i munnen) idag och jag är riktigt nöjd. Min första klocka i den här prisklassen och min första COSC-certifierade klocka. :)
PSX_20200709_132226.jpg

PSX_20200709_132243.jpg

PSX_20200709_132325.jpg
Ohh, wow! Den där är grym, udda och helfet. Grattis!
 
Topp