Grattis till en fin klocka! Kul med en annorlunda box också.Endelig kom den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis till en fin klocka! Kul med en annorlunda box också.Endelig kom den
Snyggt!Endelig kom den
Fredagspaket är de bästa av paket. Väldigt bra i champagne!New in, längtat tillbaka till Rolex. Att få köra en paketöppning en solig fredag är inte helt fel
114200 med champagnetavla. Har i princip enbart haft klockor över 42 mm undantaget min JLC det senaste året. Jag har insett att jag inte trivs att till vardags bära en klocka som är i vägen; och inte heller en som är opraktisk likt den Speedmaster jag hade tidigare. 34 mm i ett modernt oystercase är perfekt, det är en klocka med närvaro men som inte tränger sig på. Rekommenderas varmt
Grattis, riktigt häftig! Visste inte ens att det fanns Conquest med GMTKalaskul att få komma hem från semestern och köra paketöppning direkt!
En Longines Conquest GMT Automatic adderas till samlingen.
Det kom ett litet paket:
Spännande! Kan det var ytterligare ett litet damur? Jajamän!
en Tissot PR 516, från 1974 enligt SN. Mäter in på hela 27 mm! Och röd sekundvisare, det är något extra med röda sekundvisare.
Fick syn på denna lilla läckerbit hos annan forummedlem men tyckte att den skulle sitta bättre på min handled.
Efter bara liite övertalning och en trevlig affär var den min. Vilket fynd för mig! Tack @Sistakvarten för trevlig affär!
Klockan verkar trivas i marina miljöer men något bad blir det inte med denna:
Till sist en bild på urverket. Tycker alltid det är coolt att titta på urverken som tickar och går (efter +45 år) men extra häftigt med detta lilla urverk på 17 mm:
Trevlig kväll på er KS,
MartaSM30
Jo men visst!Grattis, riktigt häftig! Visste inte ens att det fanns Conquest med GMT
Snygga klockor och roligt med litet familjeföretag. Köpte du direkt eller?Da denne modellen ble annonsert i 38,5 mm tidlig i mai, var jeg ikke i tvil. Etter et par mailer om pris og fargevalg, ble bestilling lagt inn umiddelbart.
En liten bonuspakke.
Litt reservedeler.
Hovedattraksjonen, Habring² Foudroyante-Felix.
Bonusen.
Brødrene Felix.
In action.
https://www.instagram.com/p/CC5c6BphGRY/?igshid=s4fs54fwpaa4
Ja, direkte fra Habring². God service og kommunikasjon pr mail og tlf med Maria Habring.Snygga klockor och roligt med litet familjeföretag. Köpte du direkt eller?
Känns som en trend med mindre klockor? Aldrig ens övervägt 34 mm men när jag ser din så blir jag ju fundersam..Får jag fråga vad mäter din handled?New in, längtat tillbaka till Rolex. Att få köra en paketöppning en solig fredag är inte helt fel
114200 med champagnetavla. Har i princip enbart haft klockor över 42 mm undantaget min JLC det senaste året. Jag har insett att jag inte trivs att till vardags bära en klocka som är i vägen; och inte heller en som är opraktisk likt den Speedmaster jag hade tidigare. 34 mm i ett modernt oystercase är perfekt, det är en klocka med närvaro men som inte tränger sig på. Rekommenderas varmt
Rätt så standard på ca 17 cm. Denna bärs inte alls som en en vanlig 34, känns mycket mer åt 36mmKänns som en trend med mindre klockor? Aldrig ens övervägt 34 mm men när jag ser din så blir jag ju fundersam..Får jag fråga vad mäter din handled?
Väldigt fin. Grattis!Som man väntat men nu kom den äntligen. Sitter perfekt och så fin.
Tackar.Väldigt fin. Grattis!
Den är mindre än den blå Pelagos?
Fick paket från Skywatches och Singapore idag
Gör sig väldigt bra ute i sommarvädret.
Ett väldigt efterlängtat paket som äntligen nådde fram. För de flesta här på forumet är det förmodligen bara en väldigt stor, ful plastklocka men för mig är den perfektion. Det är det som är charmen med den här hobbyn, att en person kan uppskatta gammalt mögel som ser ut att fått stryk varenda dag i sitt 50-åriga liv samtidigt som någon annan älskar fabriksnya Rolex eller stora, röda plastbitar.
Grattis! Nu är vi två med den på forumet!Alltid kul när leveranser kommer tidigare än förväntat.
En tysk och en engelsmanGrattis! Nu är vi två med den på forumet!
Haha precisEn tysk och en engelsman
Känns så rätt, överraskande fin i verkligheten!
Den kommer stanna i familjen.
Får man fråga när du beställde denna?Fick paket från Skywatches och Singapore idag
Gör sig väldigt bra ute i sommarvädret.