Det där är min gamla klocka (och dessförinnan @Ernesto ’s) vore kul att veta hur den hamnade hos dig.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är min gamla klocka (och dessförinnan @Ernesto ’s) vore kul att veta hur den hamnade hos dig.....
Den kom med på köpet, jag visade bara allt jag fick med. Det finns en till klocka som är fejk tror jag, förutom den rena kinakopian s-shock Skmei!Jadu, det kan man fråga sig...
Du har inte kränkt någon skulle jag tro, men om man vet att en klocka är fejk kan man ju plocka ut den innan man tar bilden baraDen kom med på köpet, jag visade bara allt jag fick med. Det finns en till klocka som är fejk tror jag, förutom den rena kinakopian s-shock Skmei!
Hade ingen koll att man inte får lägga upp bilder på fejkklockor här, ursäkta om jag gått emot någon regel eller kränkt någon.
Dessutom visste jag inte vad det var jag beställt till 100%, hade inte sett alla bilder vid köpet.
Hoppas nu att sankte Per släpper in mig när jag blir gammal och dör, så inte detta var droppen som fick...
Man kan ju fortfarande skratta åt dåligt gjorda åbäken och gökungar som följer med i ett större parti. Finns ingen nödvändighet med självcensur om man inte uppenbart köper en (1) kopia.Du har inte kränkt någon skulle jag tro, men om man vet att en klocka är fejk kan man ju plocka ut den innan man tar bilden bara
Ah well, välkommen!
Tror knappast att någon i god tro köper en äkta stålsport Rolle för kaffepengar i parti via FB Market. Rätt omdömeslöst att medvetet posta billiga fakeklockor på KS. Bryter ju mot forumteglerna bland annatMan kan ju fortfarande skratta åt dåligt gjorda åbäken och gökungar som följer med i ett större parti. Finns ingen nödvändighet med självcensur om man inte uppenbart köper en (1) kopia.
Det är det väl inte heller någon som påstått? Har svårt att tro att han drog hem hela partiet för ”Rolexen”. Att tveksamma klockor följer med i större partier är tyvärr inte ovanligt, du kan ju kolla in vintagedelen av KS och då speciellt tråden om auktionsfynd.Tror knappast att någon i god tro köper en äkta stålsport Rolle för kaffepengar i parti via FB Market. Rätt omdömeslöst att medvetet posta billiga fakeklockor på KS. Bryter ju mot forumteglerna bland annat
Det är det väl inte heller någon som påstått? Har svårt att tro att han drog hem hela partiet för ”Rolexen”. Att tveksamma klockor följer med i större partier är tyvärr inte ovanligt, du kan ju kolla in vintagedelen av KS och då speciellt tråden om
Jag hade inte ens sett fake-Rolexen på bilden då jag köpte partiet. Jag såg senare att det var en fejkklocka, dock borde jag nog skrivit att det var en fejk eller kanske inte tagit med den alls i bilden. Nåja, ingen dör väl av detta och klockan är inget jag kommer sälja vidare.Det är det väl inte heller någon som påstått? Har svårt att tro att han drog hem hela partiet för ”Rolexen”. Att tveksamma klockor följer med i större partier är tyvärr inte ovanligt, du kan ju kolla in vintagedelen av KS och då speciellt tråden om auktionsfynd.
vad gav du för den "samlingen" om man får lov att fråga?Jag hade inte ens sett fake-Rolexen på bilden då jag köpte partiet. Jag såg senare att det var en fejkklocka, dock borde jag nog skrivit att det var en fejk eller kanske inte tagit med den alls i bilden. Nåja, ingen dör väl av detta och klockan är inget jag kommer sälja vidare.
Eventuellt kanske man kan använda urverket och sätta in i en annan boett om det är ett ok urverk, fast då ta ersätta de delar där det står Rolex med generiska utan namn, men antagligen är det inte värt det...
740:- (inkl frakt).vad gav du för den "samlingen" om man får lov att fråga?
Mina vänner, jag presenterar för er en klocka från 2004 som ser ut att kunna ha sålts ny ur butik igår, helt sjukt. Jag fattar ingenting
Omega Seamaster GMT Great White
Paketöppningen sponsras utav en kopp kaffe
Skicket!! Helt otroligt, som en tidsresa till 00-talet. Är det en NOS?
Mina vänner, jag presenterar för er en klocka från 2004 som ser ut att kunna ha sålts ny ur butik igår, helt sjukt. Jag fattar ingenting
Jo, det stämmerSkicket!! Helt otroligt, som en tidsresa till 00-talet. Är det en NOS?
Grattis till en väldigt fin klocka!
Härligt fångat, sten tuff pjäs.Här kommer en till Omega, en större kusin till Recife'n.
Måste ju korta länken, sen är den fit-for-fight.
Inköpt på Nk 010301, så över 19år och ser ju finfin ut.
Riktigt snygg. Grattis! För någon som inte är Squaleinsatt, vilket år är den ifrån?Paketöppning!
Vad är det här mån tro?
Titta! En liten kebabrulle kanske?
Oj nu blev det mörkare, kokainpaket?
Phew! Det är en klocka så klart
Jävlar vad cool! Det är en vintage Squale 1515 "MEDIUM" 34mm.
Fint skick överlag
jämförelse
Och nu lite wristshots
Tack! Jag har faktiskt ingen aning, gissar sent 70-80-tal. Vad säger du @MaBr?Riktigt snygg. Grattis! För någon som inte är Squaleinsatt, vilket år är den ifrån?
Modellen är från sent 60 eller tidigt 70 men det där exet lär vara sent 70 eller tidigt 80 skulle jag tro. Det är bara gissningar dock!Tack! Jag har faktiskt ingen aning, gissar sent 70-80-tal. Vad säger du @MaBr?
Riktigt fin! Grattis!
Idag fick det bli en liten spontanare. I väntan på en något dyrare dinka med väntetid tog jag tillfället i akt att införskaffa mig en ”Väntklocka”!!! En viss Denke har lagt upp den här modellen på sin Insta så många ggr att jag var bara tvungen att testa den. Sagt & gjort, den kändes helrätt från början så det vara bara att slå till!
Ett riktigt trevligt besök och grym service av Peter på Stjärnurmakarna i Täby C .