• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

När jag kom hem efter jobbet idag så väntade följande klocka på mig:
DSC_0674.JPG
DSC_0676.JPG
DSC_0677.JPG

Älskar tydligen blå visare, mmm. Vet att den inte kommer användas flitigt, men rolig att sitta och kolla på :)
Kul!

Efter nästan ett år av funderande slog jag igår äntligen till!

Jag har velat fram och tillbaka mellan en mängd modeller i olika prisklasser: Omega AT, Panerai 560/510, Rolex Explorer 214270, Longines Legend Diver bland andra. Valet föll dock till slut på en klocka som jag finner väldigt prisvärd och framför allt väldigt snygg! Den passade min budget perfekt nu som blivande student (återigen). Jag talar förstås om Tudor BBB:cigar:
Nog för att boxen är trevlig att ha men jag väljer att fokusera på klockan, så här kommer några bilder av varierande kvalité.

Vill också passa på att tacka Bergströms Ur i Göteborg för mycket trevligt bemötande och god service!

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg

Jag har velat fram och tillbaka mellan en mängd modeller i olika prisklasser: Omega AT, Panerai 560/510, Rolex Explorer 214270, Longines Legend Diver bland andra. Valet föll dock till slut på en klocka som jag finner väldigt prisvärd och framför allt väldigt snygg! Den passade min budget perfekt nu som blivande student (återigen). Jag talar förstås om Tudor BBB:cigar:
Nog för att boxen är trevlig att ha men jag väljer att fokusera på klockan, så här kommer några bilder av varierande kvalité.

Vill också passa på att tacka Bergströms Ur i Göteborg för mycket trevligt bemötande och god service!

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg
Grattis! BB är sjukt prisvärd i mina ögon.

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg
Välkommen till klubben! :) min säger hej!
image.jpg

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg
Stort grattis! Grym Tudor det där. :woot:

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg

Du köpte rätt klocka! Grattis

IMG_2487.jpg

IMG_2501.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg
IMG_2511.jpg
Fan va ja också behöver en sån! Grattis!

Har fått lite klockor som dellikvid vid försäljning. Inte så smart eftersom tanken var att jag skulle minska på klockinnehavet (nu blev det en ut, tre in). :banghead:
Vostok Radio Room (med box & papper!), Certina Club 2000 (vilket namn!) och en Adanac.
Ska känna på klockorna ett tag, men troligt är att några kommer att finnas att beskåda på K&S inom en snar framtid.
DSC_0692.jpg

Har fått lite klockor som dellikvid vid försäljning. Inte så smart eftersom tanken var att jag skulle minska på klockinnehavet (nu blev det en ut, tre in). :banghead:
Vostok Radio Room (med box & papper!), Certina Club 2000 (vilket namn!) och en Adanac.
Ska känna på klockorna ett tag, men troligt är att några kommer att finnas att beskåda på K&S inom en snar framtid.
DSC_0692.jpg

Grattis till fina nyförvärv!

Adnacen såg himla trevlig ut!:) toolcool!

Denna lilla skönhet hämtade jag och frugan upp igår,​
Satta mig i bilen ca 07:00 från Stockholm för att ta mig neråt i landet ca 53 mil!​
Jag viste att det skulle vara oväder men inte att det skulle ta ca 2 timmar längre tid än beräknat!?! i vissa sträckor gick det inte snabbare än 50-70 på MOTORVÄG!​
Jaja när man väll kom fram var jag glad, men bara en liten stund! det visade sig att det fattades 3 länkbitar till denna klocka! TROTS att jag frågat säljan utfall allt fanns med! jag var nära att hoppa affären faktiskt!​
MEN det kunde man ju inte när man suktat efter detta urverk ett tag!​
Jag fick bita i det sura äpplet och köpa klockan, nu får jag dok vänta tills jag har beställt länkbitar så den passar min handled!​
(ingen som har hel samt halvlänk liggandes ;) ) hehe​
omega1.jpg
omega2.jpg
omega3.jpg
omega4.jpg

Fick hem en trevlig watch winder idag, som jag beställt från tyska eBay. Totalpris 800kr. Byggkvaliteten är helt ok, men kanske inte riktigt som Modalo (som är det enda jag har att jämföra emot). Men den är lika tyst som den kapslade Modalon jag haft tidigare, så ser inga provlem med att ha den i sovrummet. 4 hastigheter, bla 650 TPD som passar mina rollar perfekt :artist:
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Är den värd att dra hem ifrån Tyskland?

Frugan och jag på Kaplansauktionen i går.
"Ska du inte ha en klocka till" undrade jag.
"Jo, den där Certinan i guld, verkar trevlig. Den kan du väl roppa in" Sagt och gjort.
"Köp någ du också" sa hon.
"Hm. Den där verkar trevlig....."

image.jpg

Att den bara kostar 10 ggr så mycket som hennes behöver vi ju inte tala högt om.
Men ändå, inte så mycket för min första Rolle.
Preciss, jag gav upp till slut!

image.jpg

Frugan och jag på Kaplansauktionen i går.
"Ska du inte ha en klocka till" undrade jag.
"Jo, den där Certinan i guld, verkar trevlig. Den kan du väl roppa in" Sagt och gjort.
"Köp någ du också" sa hon.
"Hm. Den där verkar trevlig....."

image.jpg

Att den bara kostar 10 ggr så mycket som hennes behöver vi ju inte tala högt om.
Men ändå, inte så mycket för min första Rolle.
Preciss, jag gav upp till slut!

image.jpg

Grymt kompis! 6694 var min första också. Vad tycker du om storleken? Du som brukar bära STORA klockor.

Denna lilla skönhet hämtade jag och frugan upp igår,​
Satta mig i bilen ca 07:00 från Stockholm för att ta mig neråt i landet ca 53 mil!​
Jag viste att det skulle vara oväder men inte att det skulle ta ca 2 timmar längre tid än beräknat!?! i vissa sträckor gick det inte snabbare än 50-70 på MOTORVÄG!​
Jaja när man väll kom fram var jag glad, men bara en liten stund! det visade sig att det fattades 3 länkbitar till denna klocka! TROTS att jag frågat säljan utfall allt fanns med! jag var nära att hoppa affären faktiskt!​
MEN det kunde man ju inte när man suktat efter detta urverk ett tag!​
Jag fick bita i det sura äpplet och köpa klockan, nu får jag dok vänta tills jag har beställt länkbitar så den passar min handled!​
(ingen som har hel samt halvlänk liggandes ;) ) hehe​
omega1.jpg
omega2.jpg
omega3.jpg
omega4.jpg
Grattis till klockan! Superfin :)
Lite strul gör den som ännu mer värd nästan ;)

Tillbaka
Topp