• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Kanske ingen bild på paketöppningen (Slängde upp dem båda paketen i bilen efter jag plockat upp dem) men båda klockorna är hämtade idag! :happyhappy:

IMG_1703.JPG
 
Grattis! Berätta gärna lite mer om dem!


Tack!

Och skulle gärna vilja, men har faktiskt inte allt för mycket information om klockorna..

Dykaruret är enligt säljaren ifrån 1950(ish) Och Universal Geneve klockan har jag inte alls mycket information om.. Har väl inte heller försökt letat information. Utan tänkte titta runt lite nu när jag fått hem dem! Skriver mer information om dem i Vintage forumet om jag hittar något!

Både är f.ö köpta ifrån Sydamerika(Argentina/Uruguay) :)
 
I slutet på december köpte jag den för mig, så hett efterlängtade drömklockan. MM300 är helt underbar och jag gillar verkligen allt med klockan! Tanken har varit att ha den som en evighetsbeater. Men ju mer jag använder den, desto mer vill jag vara rädd om den. Därför vill jag ha en riktig slit och slängklocka som jag kan misshandla som jag vill med bad och meka mokorcykel.
Men först bestämde jag mig för att köpa en Orient Bambinon att ha som billig dresser.
Sagt och gjort! På Creation Watches var den till helt rätt pris, så där lade jag min beställning.
Dagen efter blir jag varse om att man kan få en 15% i nyårsrabatt på just Creation Watches. En kille på i Orienttråden hade köpt både en Skx007 och en Bambino för helt rätt pengar!
Jag mailade Creation Watches och avbeställde ordern. Inga problem från deras sida och jag fick pengarna tillbaka.
Nu gjorde jag om min beställning och denna gång fick Bambinon sällskap av Seikos SKX007 k2. Som grädde på moset fick jag 15% rabatt. Priset för de bägge klockorna blev 2292:- inkl. allt!
Dagarna innan hade jag dessutom sålt iväg Sumon så pengarna pengarna brände på klockkontot!
Mailen från Creation Watches haglade in. Det var avbeställningar och nya beställningar och rätt vad det var så var det bara en klocka beställd! Jag vet inte hur det gick till men jag bestämde mig iaf för att vänta och se vad som hände med min order. Skulle jag bara få en klocka eller skulle jag inte få någon alls? Mycket jobb och annat gjorde att jag faktiskt inte lade ner någon energi på att få klarhet i saken.
Idag så ringde DHL-killen och sa att han hade paket till mig. Spänningen var olidlig!
Ursäkta mobilkvaliteten på bilderna.


Skulle det var en eller två klockor?


Det var två lådor! Det verkar lovande! När jag beställde MM300 var det iofs två lådor men bara en klocka...


Nä det här MÅSTE vara två klockor!






Nu börjar det se riktigt lovande ut!


Snyggt inpackade som sig bör!


En Orient Bambino


och en Seiko SKX007 k2


Handledsskotten!


Bilhandlarhäng


Tre vänner


Den här kostar alltså strax över tusingen?! Mycket klocka för pengarna.


Intrycket då? Ja, Bambinon är helt grym! Bandet är väl sådär, men det kan jag nog leva med om jag inte köper ett nytt.
Seikons länk är bedrövlig! Det var värsta jag sett (har iofs inte klämt på jättemånga). Hur rassligt som helst! Nu ångrar jag nästan att jag inte köpte med gummi istället.
Jag ska iaf korta den och testa.
Jag är riktigt nöjd med klockarna ändå. Priset var helrätt!

2 för priset av 1. Vet hur du menar när beatern är för "fin". Grattis!
 
Då var det dags för mig att göra en paketöppning, och en efterlängtad sådan. Har länge varit sugen på en automatare och senaste halvåret har väl suget blivit ännu större. Bestämde mig mer eller mindre i början på veckan och såg till att modellen jag ville ha fanns där jag tänkte köpa den. Det blev här:

På Mollstedts Ur i Karlstad. Vad låg det då i påsen?

En vit och fin kartong. Vi öppnar:

En blå kartong, och jag som inte ens gillar IFK.

Läsa lite? Nä, det finns ju Klocksnack.
eJvpMKQ.jpg

Okej, en liten blå låda. Ska vi våga öppna? Ja det gör vi.
sQXfNuc.jpg

En Conquest 39 mm! Precis den jag tittat på jättelänge!
VRh3uRs.jpg
På armen!
gwgTEoU.jpg

Vad som får stå tillbaka lite nu ett tag efter klockköpet.

Tack för att ni ville kolla och ursäkta mobilbilderna.
 
Den onde den gode och den fule!
Igår var det dags att hämta mina tidigare gjorda beställningar på klockor som jag gjort under året.
Steg upp tidigt i ottan och påbörjade min bilresa till min AD för Breitling och Rolex.
Den första AD:n hade till och med lovat mig att komma före öppningstid då jag inte ville
blanda mig med alla Farsdags-present-köparna. Någon far hade väl för avsikt att själv ge sig en present också misstänker jag.

När jag anlände öppnades dörren direkt 30 minuter före öppningstid och jag bjöds på nybakade cup-cakes och gott nybryggt kaffe.
När man har åkt lång, och startat tidigt på morgonen, slår det till och med Champagne!

Jag fick se mina beställda klockor. Det var de bägge Breitling-klockorna. De var helt enligt mina högt ställda krav
på armbandslängd och utseende. Dessa klockor beställde jag av min AD när han var på Basel-mässan i mars 2014.
Han MMS:ad mig nyheter från mässan. Breitling Chronomat Raven fanns då endast på en bild i Breitlings monter, medan
Breitling Avenger Blackbird fanns IRL i montern. Jag har alltid varit svag för svarta klockor, vilket förmodligen märks.

Men varför rubriken "Den onde, den gode och den fule" - undrar ni säkert. De flesta lite äldre minns säkert Clint Eastwood-filmen med samma titel. Jo så här är det:
Raven betyder Korp (fågel) och är känd för att ta saker. Ni kanske har hört talesättet "stjäla som en korp"?
Med andra ord en ond fågel.

Blackbird, koltrast på engelska. Koltrasten är en snäll god fågel som på sommaren gärna
går runt och picker i gräsmattan med sin gul-orangea näbb och gör ingen förnär.

Den fule då? Ja smaken är ju som baken, delad. Vissa här på KS har uttryckt sin fasa över hur ful
den nya Rolex Deepsea D-Blue 116660 är. Där av "Den fule". För min del tycker jag denna modell är jättesnygg.
Det samma gäller den orange-svarta Breitling Chronomat Raven. Även denna Breitling-modell är det en och annan på KS
som inte gillat färgkombinationen på. Men jag är av en helt annan uppfattning och gillar den skarpt.

Jag beställde Rolex Deepsea:n samma dag som den lanserades i augusti. Den som väntar på något gott...
Under tiden har jag haft min svarta Deepsea 116660 att trösta mig med :). Den finns också med på bilderna.

Bifogar ett gediget fotokollage. På bilderna syns även lite presenter och reklamartiklar som jag fick med mig hem från mina AD.

Mont Blanc-pennan var jag tvungen att fota också. Det är en design av den avlidne Beatles-medlemmen John Lennon.
Tittar ni noga hittar ni delar av en gitarr i designen.

Väntar med spänning på Basel 2015.

K


s all boxes incl kap rtc.jpg
s alla buy boxes.jpg

s all buy.jpg

s btrl bbrid avenger m cert.jpg

s brtl bbird front.jpg

s brtl sbird back.jpg

s brtl raven front.jpg

s brtl raven back.jpg

s rolex s och db.jpg

s rlx back.jpg

s mb penna.jpg


wrist shot på Deep Sea är ett måste :)
härligt att Mont Blanc pennan även fick vara med på ett hörn, fick själv en alldeles underbar Mont Blanc av gumman på min bemärkelsedag i somras
 
Egentligen köptes denna i somras. Bjuder på några bilder.

Länge letat efter en toolig klocka som passar mig.

Tänkte skriva en liten historia över min klockresa hittills men det får bli en egen tråd.

Så först en sväng till lokala handlaren. Fick med mig en dressare från min favorit tysk!

20140804_103523.jpg


Först en låda.

20140804_110051.jpg


Nästa låda spänningen stiger!

20140804_110305.jpg


Där är den får tacka bya för all hjälp!

20140804_110233.jpg


Kärlek vid första ögonkastet!

20140804_110502.jpg


Och den obligatoriska wristshoten!

20140805_211303.jpg


M
 
Egentligen köptes denna i somras. Bjuder på några bilder.

Länge letat efter en toolig klocka som passar mig.

Tänkte skriva en liten historia över min klockresa hittills men det får bli en egen tråd.

Så först en sväng till lokala handlaren. Fick med mig en dressare från min favorit tysk!

20140804_103523.jpg


Först en låda.

20140804_110051.jpg


Nästa låda spänningen stiger!

20140804_110305.jpg


Där är den får tacka bya för all hjälp!

20140804_110233.jpg


Kärlek vid första ögonkastet!

20140804_110502.jpg


Och den obligatoriska wristshoten!

20140805_211303.jpg


M
Grattis Pelagos är en skön Beater!
 
Egentligen köptes denna i somras. Bjuder på några bilder.

Länge letat efter en toolig klocka som passar mig.

Tänkte skriva en liten historia över min klockresa hittills men det får bli en egen tråd.

Så först en sväng till lokala handlaren. Fick med mig en dressare från min favorit tysk!

20140804_103523.jpg


Först en låda.

20140804_110051.jpg


Nästa låda spänningen stiger!

20140804_110305.jpg


Där är den får tacka bya för all hjälp!

20140804_110233.jpg


Kärlek vid första ögonkastet!

20140804_110502.jpg


Och den obligatoriska wristshoten!

20140805_211303.jpg


M
Pelagos i en sinnlåda??? Kolla din första bild!

Grattis i övrigt.
 
Seikons länk är bedrövlig! Det var värsta jag sett (har iofs inte klämt på jättemånga). Hur rassligt som helst! Nu ångrar jag nästan att jag inte köpte med gummi istället.
Jag ska iaf korta den och testa.
Finns många trevliga alternativ till Seikon. Gör sig ruggigt bra på NATO och Isofranegummi t ex. Annars finns det ju Oysterlänkar att inhandla.
 
Hehe. Det har gått bra. Klockan syntes i fredagstråden... Skall dock försöka ta mig tid att göra en öppningstråd... Inte lätt att få tid när man är ledig. :)

Hehe, sådär ja det var inte helt fel! Den ser riktigt bra ut, vi får ses så att du kan spana in min sarb och jag din nya Sinn :)

Jag vet hur det är, har varit ledig hela dagen och inte har det blivit något gjort. Det här är bara andra inloggningen på KS för dagen till exempel ;)
 
Egentligen köptes denna i somras. Bjuder på några bilder.

Länge letat efter en toolig klocka som passar mig.

Tänkte skriva en liten historia över min klockresa hittills men det får bli en egen tråd.

Så först en sväng till lokala handlaren. Fick med mig en dressare från min favorit tysk!

20140804_103523.jpg


Först en låda.

20140804_110051.jpg


Nästa låda spänningen stiger!

20140804_110305.jpg


Där är den får tacka bya för all hjälp!

20140804_110233.jpg


Kärlek vid första ögonkastet!

20140804_110502.jpg


Och den obligatoriska wristshoten!

20140805_211303.jpg


M

Grattis!
 
Stilig, ett stort grattis, längtar till den dagen jag kan lägga upp min rolex deepsea, först måste den bara komma ut på annons :)
 
Tillbaka
Topp