• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Sony

Omega
Födelsedag present 🎁 🎉😍
Svårt att ta bra bilder tvyärr ☺️
20220401_160131.JPG
20220403_095301.JPG
20220403_095420.JPG
20220403_095237.JPG
 

Simpatico

Rolex
Beräknad leverans var först på fredag, men redan idag hade DHL fått paketet från New York till Västerås!

Distansköp är alltid lite klurigt, men säljaren gick att verifiera via legitimation samt att mailadressen som paypal var kopplat mot var mannens jobbmail, som i någon mån går att verifiera. Kändes som att jag gjort vad jag kunnat för att undvika en bluff och lade även till 3% i avgift till paypal, för att kunna få ersättning vid eventuell blåsning.

Lättnaden när det visade sig att det faktiskt var en trevlig Grand Seiko låda bakom all bubbelplast!

7209E2FE-8B25-44D2-9D76-F2B7A6FBC17D.jpeg


innanför stora lådan, dolt under rispapper - klocklådan!
9E02181A-0A50-45CF-B4DF-D9E34D13CC62.jpeg

Så, vad är då som döljer sig i den här lådan? Grand Seikos svar på Rolex Milgauss - SBGX091 från 2015.
70C2B3F9-FFBF-4224-B300-E10A8AAD4B7C.jpeg
Inuti tickar ett 9F61 verk och den här generationen kommer med både SEIKO och Grand Seiko på tavlan. Men vilken modell jag skulle inhandla föll på den röda GS loggan, som togs bort på efterföljande generationen och som adderar så mycket charm.
E5A72970-69BA-49D1-BE16-3BF354301225.jpeg
Klockan kom med hangtag och tillbehör, men inget cert.
FB028316-A485-48B7-A870-E35D3E561B96.jpeg

Kunde såklart inte låta bli att slänga på lite olika band, och den här lilla rackaren funkar på det mesta!
D0A0408F-9A36-4943-B58B-CDDA3E57CB7B.jpeg
4A77EC99-DFD5-4A9B-8355-6188B499450C.jpeg
9F6EB69B-B4AB-4DAE-95E2-B9D67BFA3B96.jpeg

Enligt mig är det här en av GS absolut mest lyckade boetter! Vinklarna är skarpa, lagom blinga tack vare de polerade sidorna samtidigt som de stora borstade partierna ger en lagom sportig/toolig känsla.
CEE23801-E166-4237-844D-7FA1BA032993.jpeg
Snyggt fångat och stort grattis.
Härliga vinklar och väldigt trevlig tavla.
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Jag har under de två senaste åren framgångsrikt deltagit i OWG March-utmaningen här på KS. Framgångsrikt i den bemärkelsen att jag har burit en och samma klocka under mars månad utan att lockas, förledas eller med våld tvingats på någon annan klocka runt handleden. När det gäller lotterierna har det dock gått sämre. Hur många lotter jag än har köpt (i nummerföljd, utspridda över den kompletta lottlistan eller spontanköpta i sista stund) så har det bara blivit nitlotter. Egentligen spelar det ju ingen roll, för pengarna för lotterna tillfaller ju välgörenhet, oavsett vinst eller ej. Förra året var det till organisationen "Min stora dag" och i år till "Maskrosbarn". Det känns fint att kunna bidra till glädje hos barn och ungdomar som av olika orsaker inte alltid har det så lätt här i livet.

Till min stora förvåning blev jag dock tilldelad ett pris under utmaningens sista dag. Genom att av en hemlig jury bli utsedd till årets "Spririt of OWG"/Veteran förärades jag en finsk-janpansk klocka av det för mig tidigare okända märket AndoAndoAndo. Namnet lär komma från klockmakaren och hans familj (se bild nedan). Det är Yu Ando som grundat företaget och som är den som designar klockorna, hans fru Vaimo Ando som är företagets rådgivare och deras gemensamma dotter Vauva Ando som testar klockornas hållbarhet. 3 x Ando alltså. Klockmärkets namn får mig dock mest att tänka på en gammal hit med ABBA, ni fattar säkert vilken:

aplbnwprvvded3zz5b5j.jpg


CFC61BD6-7122-48D2-B897-D3D687ED2F66.gif


Nåväl, tidigare idag hade jag förmånen att få klockan direktleverad till mig av @Berns (Mr OWG) i egen hög person. Vi bytte ett par snabba ord i en gråmulen huvudstad innan han kastade sig iväg mot nya spännande klockprojekt inom ramen för podcasten ”Denke & Berns”. Något att se fram emot hoppas jag. Själv såg jag mest fram emot att kvickt komma in från regnet och ta mig en titt på min nya klocka.

CD2F32C5-7216-4C1B-A3C9-6FD649F4AA92.jpeg


Det första man slås av är förpackningens informativa enkelhet. Den är utförd i ett yttre hölje i papp med en däri inskjuten och tvådelad klockförvaring i samma pressade material. På förpackningens yttre och inre delar finns all nödvändig information om klockan presenterad. Dess mått, funktioner, garanti och annat som kan vara bra att känna till. Smart, snyggt och sparsmakat. Sånt gillar jag.

9D0D42F3-3700-4B24-9ECA-E8CF2004E2F0.jpeg
420A13FB-441E-4894-9190-F238A26E17A1.jpeg
8D0D460D-EB51-4960-A0F4-33ED8A335DE4.jpeg


Sista delen av monteringen fick man göra själv genom att sätta dit den hålförsedda delen av armbandet. Den delen som är försedd med spänne satt redan på plats på boetten. Av förpackningsmässiga skäl är det dock smart att göra som AndoAndoAndo har gjort då förpackningens storlek då kan hållas ned. För en van klockinnehavare innebar det heller inga problem att sätta dit den omonterade armbandsdelen, särskilt inte då bandet i läder är försett med bandstift av sk "quick release-typ" och därför inte kräver några verktyg. Ett bra val av bandtyp tycker jag.

En annan positiv upptäckt var att daghjulet utöver engelska också hade Kanji som språkval. Förvisso kanske logiskt med tanke på Yu Andos japanska härkomst. En klocka med den komplikationen har jag i alla fall saknat i min samling, nu fick jag en sån utan att behöva anstränga mig det minsta.

C8956A53-4FA2-4653-A4CC-10187D5B4546.jpeg


Har inte hunnit bära klockan än. Men den verkar vara trevlig och är lite annorlunda utformad. Den klockmodell jag närmast kommer att tänka på är en blå Seiko som ägs av @Chuck här på forumet (se hans bild nedan). Kronan på AndoAndoAndo sitter dock annorlunda placerad och är skyddad då den är försänkt i boetten, några egentliga kronskydd i dess vanliga bemärkelse är det ju inte frågan om, även om funktionen är densamma.

b488ccbe-640e-4d78-9f52-e8509433d36a-jpeg.2027388
97EF4A5B-C71A-4A35-BF24-98588B3808C6.jpeg


Urtavlan som har struktur, och en försänkt inre del, är färgad i silvervitt. Indexen är nedsänkta och försedda med lume vars lysförmåga ännu är oprövad. Jag tycker att de smala visarna fungerar bra ihop med klockans estetik i övrigt. Nu blir det till att börja bära klockan för att känna mer på hur den fungerar på armen. Det får dock vänta tills morgondagen, eller senare. Det här är ju bara en paketöppning och ingen recension. Två bilder till, sen är det klart.

81D57DCA-9B6B-410D-B12A-0EC43EFC9253.jpeg
C1D816C5-4CA6-4253-AC1F-F55CB1B39AD9.jpeg


Tack till @Berns och den "hemliga" juryn (@roosterman @rstattin @NiklasF @StarMan @SalvadorDali) som möjliggjorde denna paketöppning!
 
Senast ändrad:

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jag har under de två senaste åren framgångsrikt deltagit i OWG March-utmaningen här på KS. Framgångsrikt i den bemärkelsen att jag har burit en och samma klocka under mars månad utan att lockas, förledas eller med våld tvingats på någon annan klocka runt handleden. När det gäller lotterierna har det dock gått sämre. Hur många lotter jag än har köpt (i nummerföljd, utspridda över den kompletta lottlistan eller spontanköpta i sista stund) så har det bara blivit nitlotter. Egentligen spelar det ju ingen roll, för pengarna för lotterna tillfaller ju välgörenhet, oavsett vinst eller ej. Förra året var det till organisationen "Min stora dag" och i år till "Maskrosbarn". Det känns fint att kunna bidra till glädje hos barn och ungdomar som av olika orsaker inte alltid har det så lätt här i livet.

Till min stora förvåning blev jag dock tilldelad ett pris under utmaningens sista dag. Genom att bli utsedd till årets "Spririt of OWG"/Veteran förärades jag en finsk-janpansk klocka av det för mig tidigare okända märket AndoAndoAndo. Namnet lär komma från klockmakaren och hans familj (se bild nedan). Det är Yu Ando som har grundat företaget och som är den som designar klockorna, hans fru Vaimo Ando som är företagets rådgivare och deras gemensamma dotter Vauva Ando som testar klockornas hållbarhet. 3 x Ando alltså. Klockmärkets namn får mig dock mest att tänka på en gammal hit med ABBA, ni fattar säkert vilken:

aplbnwprvvded3zz5b5j.jpg


CFC61BD6-7122-48D2-B897-D3D687ED2F66.gif


Nåväl, tidigare idag hade jag förmånen att få klockan direktleverad till mig av @Berns (Mr OWG) i egen hög person. Vi bytte ett par snabba ord i en gråmulen huvudstad innan han kastade sig iväg mot nya spännande klockprojekt inom ramen för podcasten Denke & Berns. Något att se fram emot hoppas jag. Själv såg jag mest fram emot att kvickt komma in från regnet och ta mig en titt på min nya klocka.

CD2F32C5-7216-4C1B-A3C9-6FD649F4AA92.jpeg


Det första man slås av är förpackningens informativa enkelhet. Den är utförd i ett yttre hölje i papp med en däri inskjuten och tvådelad klockförvaring i samma pressade material. På förpackningens yttre och inre delar finns all nödvändig information om klockan presenterad. Dess mått, funktioner, garanti och annat som kan vara bra att känna till. Smart, snyggt och sparsmakat. Sånt gillar jag.

9D0D42F3-3700-4B24-9ECA-E8CF2004E2F0.jpeg
420A13FB-441E-4894-9190-F238A26E17A1.jpeg
8D0D460D-EB51-4960-A0F4-33ED8A335DE4.jpeg

Sista delen av monteringen fick man göra själv. Att sätta dit den hålförsedda delen av armbandet. Den delen som är försedd med spänne satt redan på boetten, men av förpackningsmässiga skäl är det smart att göra som AndoAndoAndo har gjort då förpackningens storlek då kan göras mindre. Före en van klockinnehavare innebar det heller inga problem att sätta dit den omonterade armbandsdelen, särskilt inte då bandet i läder är försett med bandstift av sk "quick release-typ" och därför inte kräver några verktyg. Ett bra val av bandtyp.

En annan positiv upptäckt var att daghjulet utöver engelska hade Kanji som språkval. Förvisso kanske logiskt med tanke på Yu Andos japanska härkomst. En klocka med den komplikationen har jag i alla fall saknat i min samling, nu fick jag en sån utan att ens ha behövt anstränga mig.

C8956A53-4FA2-4653-A4CC-10187D5B4546.jpeg

Har inte hunnit bära klockan än. Men den verkar vara trevlig och lite annorlunda utformad. Den klockmodell jag närmast kommer att tänka på är en blå Seiko som ägs av @Chuck här på forumet (se hans bild nedan). Kronan på AndoAndoAndo sitter dock annorlunda placerad och är skyddad då den sitter försänkt i boetten, några egentliga kronskydd i dess vanliga bemärkelse är det ju inte, även om funktionen är densamma.

b488ccbe-640e-4d78-9f52-e8509433d36a-jpeg.2027388
97EF4A5B-C71A-4A35-BF24-98588B3808C6.jpeg


Urtavlan som har struktur, och en försänkt inre del, är färgad i silvervitt. Index är nedsänkta och försedda med lume vars lysförmåga ännu är oprövad. Jag tycker att visarna fungerar bra ihop med klockans estetik i övrigt. Nu blir det till att bära klockan för att känna mer på hur den fungerar på armen. Det får dock vänta tills morgondagen, eller senare. Det här är ju bara en paketöppning. Två bilder till, sen är det klart.

81D57DCA-9B6B-410D-B12A-0EC43EFC9253.jpeg
C1D816C5-4CA6-4253-AC1F-F55CB1B39AD9.jpeg

Tack till @Berns och den "hemliga" juryn (@roosterman @rstattin @NiklasF @StarMan @SalvadorDali) som möjliggjorde denna paketöppning!
Den där förtjänade du verkligen :D
Riktigt intressant paketöppning dessutom!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag har under de två senaste åren framgångsrikt deltagit i OWG March-utmaningen här på KS. Framgångsrikt i den bemärkelsen att jag har burit en och samma klocka under mars månad utan att lockas, förledas eller med våld tvingats på någon annan klocka runt handleden. När det gäller lotterierna har det dock gått sämre. Hur många lotter jag än har köpt (i nummerföljd, utspridda över den kompletta lottlistan eller spontanköpta i sista stund) så har det bara blivit nitlotter. Egentligen spelar det ju ingen roll, för pengarna för lotterna tillfaller ju välgörenhet, oavsett vinst eller ej. Förra året var det till organisationen "Min stora dag" och i år till "Maskrosbarn". Det känns fint att kunna bidra till glädje hos barn och ungdomar som av olika orsaker inte alltid har det så lätt här i livet.

Till min stora förvåning blev jag dock tilldelad ett pris under utmaningens sista dag. Genom att bli utsedd till årets "Spririt of OWG"/Veteran förärades jag en finsk-janpansk klocka av det för mig tidigare okända märket AndoAndoAndo. Namnet lär komma från klockmakaren och hans familj (se bild nedan). Det är Yu Ando som har grundat företaget och som är den som designar klockorna, hans fru Vaimo Ando som är företagets rådgivare och deras gemensamma dotter Vauva Ando som testar klockornas hållbarhet. 3 x Ando alltså. Klockmärkets namn får mig dock mest att tänka på en gammal hit med ABBA, ni fattar säkert vilken:

aplbnwprvvded3zz5b5j.jpg


CFC61BD6-7122-48D2-B897-D3D687ED2F66.gif


Nåväl, tidigare idag hade jag förmånen att få klockan direktleverad till mig av @Berns (Mr OWG) i egen hög person. Vi bytte ett par snabba ord i en gråmulen huvudstad innan han kastade sig iväg mot nya spännande klockprojekt inom ramen för podcasten Denke & Berns. Något att se fram emot hoppas jag. Själv såg jag mest fram emot att kvickt komma in från regnet och ta mig en titt på min nya klocka.

CD2F32C5-7216-4C1B-A3C9-6FD649F4AA92.jpeg


Det första man slås av är förpackningens informativa enkelhet. Den är utförd i ett yttre hölje i papp med en däri inskjuten och tvådelad klockförvaring i samma pressade material. På förpackningens yttre och inre delar finns all nödvändig information om klockan presenterad. Dess mått, funktioner, garanti och annat som kan vara bra att känna till. Smart, snyggt och sparsmakat. Sånt gillar jag.

9D0D42F3-3700-4B24-9ECA-E8CF2004E2F0.jpeg
420A13FB-441E-4894-9190-F238A26E17A1.jpeg
8D0D460D-EB51-4960-A0F4-33ED8A335DE4.jpeg

Sista delen av monteringen fick man göra själv. Att sätta dit den hålförsedda delen av armbandet. Den delen som är försedd med spänne satt redan på boetten, men av förpackningsmässiga skäl är det smart att göra som AndoAndoAndo har gjort då förpackningens storlek då kan göras mindre. Före en van klockinnehavare innebar det heller inga problem att sätta dit den omonterade armbandsdelen, särskilt inte då bandet i läder är försett med bandstift av sk "quick release-typ" och därför inte kräver några verktyg. Ett bra val av bandtyp.

En annan positiv upptäckt var att daghjulet utöver engelska hade Kanji som språkval. Förvisso kanske logiskt med tanke på Yu Andos japanska härkomst. En klocka med den komplikationen har jag i alla fall saknat i min samling, nu fick jag en sån utan att ens ha behövt anstränga mig.

C8956A53-4FA2-4653-A4CC-10187D5B4546.jpeg

Har inte hunnit bära klockan än. Men den verkar vara trevlig och lite annorlunda utformad. Den klockmodell jag närmast kommer att tänka på är en blå Seiko som ägs av @Chuck här på forumet (se hans bild nedan). Kronan på AndoAndoAndo sitter dock annorlunda placerad och är skyddad då den sitter försänkt i boetten, några egentliga kronskydd i dess vanliga bemärkelse är det ju inte, även om funktionen är densamma.

b488ccbe-640e-4d78-9f52-e8509433d36a-jpeg.2027388
97EF4A5B-C71A-4A35-BF24-98588B3808C6.jpeg


Urtavlan som har struktur, och en försänkt inre del, är färgad i silvervitt. Index är nedsänkta och försedda med lume vars lysförmåga ännu är oprövad. Jag tycker att visarna fungerar bra ihop med klockans estetik i övrigt. Nu blir det till att bära klockan för att känna mer på hur den fungerar på armen. Det får dock vänta tills morgondagen, eller senare. Det här är ju bara en paketöppning. Två bilder till, sen är det klart.

81D57DCA-9B6B-410D-B12A-0EC43EFC9253.jpeg
C1D816C5-4CA6-4253-AC1F-F55CB1B39AD9.jpeg

Tack till @Berns och den "hemliga" juryn (@roosterman @rstattin @NiklasF @StarMan @SalvadorDali) som möjliggjorde denna paketöppning!
Grattis till en ovanlig pjäs och bra story! skönt att äntligen ha en offset-broder på forumet 🤩
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Den där förtjänade du verkligen :D
Riktigt intressant paketöppning dessutom!

Grattis till en ovanlig pjäs och bra story! skönt att äntligen ha en offset-broder på forumet 🤩

En platt förpackning med föremål man får montera själv. Påminner om något svenskrelaterat även det.
Bortsett från det, stort grattis till välförtjänt vinst @Fliegerchronograph🚁 . Äntligen!

Tack! Eller eftersom ni är tre och med tanke på klockmärket i paketöppningen TackTackTack!

@Chuck jag tror vi är fler i offsetgänget. Vet att @Stefan S har vunnit en likadan som min i en tidigare utlottning under OWG March så då är vi i alla fall tre. OffsetOffsetOffset alltså.

@Urkvinnan det saknades insexnyckel i paketet och om den verkligen kommit från IKEA så hade den nog hetat BillyBillyBilly eller KampradKampradKamprad.

Så här ser lumen på AndoAndoAndon ut efter en stund i UV-belysning. Ok!

25937739-AE0D-438A-9369-C2F9373B7A82.jpeg
 
Senast ändrad:

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har under de två senaste åren framgångsrikt deltagit i OWG March-utmaningen här på KS. Framgångsrikt i den bemärkelsen att jag har burit en och samma klocka under mars månad utan att lockas, förledas eller med våld tvingats på någon annan klocka runt handleden. När det gäller lotterierna har det dock gått sämre. Hur många lotter jag än har köpt (i nummerföljd, utspridda över den kompletta lottlistan eller spontanköpta i sista stund) så har det bara blivit nitlotter. Egentligen spelar det ju ingen roll, för pengarna för lotterna tillfaller ju välgörenhet, oavsett vinst eller ej. Förra året var det till organisationen "Min stora dag" och i år till "Maskrosbarn". Det känns fint att kunna bidra till glädje hos barn och ungdomar som av olika orsaker inte alltid har det så lätt här i livet.

Till min stora förvåning blev jag dock tilldelad ett pris under utmaningens sista dag. Genom att bli utsedd till årets "Spririt of OWG"/Veteran förärades jag en finsk-janpansk klocka av det för mig tidigare okända märket AndoAndoAndo. Namnet lär komma från klockmakaren och hans familj (se bild nedan). Det är Yu Ando som har grundat företaget och som är den som designar klockorna, hans fru Vaimo Ando som är företagets rådgivare och deras gemensamma dotter Vauva Ando som testar klockornas hållbarhet. 3 x Ando alltså. Klockmärkets namn får mig dock mest att tänka på en gammal hit med ABBA, ni fattar säkert vilken:

aplbnwprvvded3zz5b5j.jpg


CFC61BD6-7122-48D2-B897-D3D687ED2F66.gif


Nåväl, tidigare idag hade jag förmånen att få klockan direktleverad till mig av @Berns (Mr OWG) i egen hög person. Vi bytte ett par snabba ord i en gråmulen huvudstad innan han kastade sig iväg mot nya spännande klockprojekt inom ramen för podcasten Denke & Berns. Något att se fram emot hoppas jag. Själv såg jag mest fram emot att kvickt komma in från regnet och ta mig en titt på min nya klocka.

CD2F32C5-7216-4C1B-A3C9-6FD649F4AA92.jpeg


Det första man slås av är förpackningens informativa enkelhet. Den är utförd i ett yttre hölje i papp med en däri inskjuten och tvådelad klockförvaring i samma pressade material. På förpackningens yttre och inre delar finns all nödvändig information om klockan presenterad. Dess mått, funktioner, garanti och annat som kan vara bra att känna till. Smart, snyggt och sparsmakat. Sånt gillar jag.

9D0D42F3-3700-4B24-9ECA-E8CF2004E2F0.jpeg
420A13FB-441E-4894-9190-F238A26E17A1.jpeg
8D0D460D-EB51-4960-A0F4-33ED8A335DE4.jpeg

Sista delen av monteringen fick man göra själv. Att sätta dit den hålförsedda delen av armbandet. Den delen som är försedd med spänne satt redan på boetten, men av förpackningsmässiga skäl är det smart att göra som AndoAndoAndo har gjort då förpackningens storlek då kan göras mindre. För en van klockinnehavare innebar det heller inga problem att sätta dit den omonterade armbandsdelen, särskilt inte då bandet i läder är försett med bandstift av sk "quick release-typ" och därför inte kräver några verktyg. Ett bra val av bandtyp.

En annan positiv upptäckt var att daghjulet utöver engelska hade Kanji som språkval. Förvisso kanske logiskt med tanke på Yu Andos japanska härkomst. En klocka med den komplikationen har jag i alla fall saknat i min samling, nu fick jag en sån utan att ens ha behövt anstränga mig.

C8956A53-4FA2-4653-A4CC-10187D5B4546.jpeg

Har inte hunnit bära klockan än. Men den verkar vara trevlig och lite annorlunda utformad. Den klockmodell jag närmast kommer att tänka på är en blå Seiko som ägs av @Chuck här på forumet (se hans bild nedan). Kronan på AndoAndoAndo sitter dock annorlunda placerad och är skyddad då den sitter försänkt i boetten, några egentliga kronskydd i dess vanliga bemärkelse är det ju inte, även om funktionen är densamma.

b488ccbe-640e-4d78-9f52-e8509433d36a-jpeg.2027388
97EF4A5B-C71A-4A35-BF24-98588B3808C6.jpeg


Urtavlan som har struktur, och en försänkt inre del, är färgad i silvervitt. Index är nedsänkta och försedda med lume vars lysförmåga ännu är oprövad. Jag tycker att visarna fungerar bra ihop med klockans estetik i övrigt. Nu blir det till att bära klockan för att känna mer på hur den fungerar på armen. Det får dock vänta tills morgondagen, eller senare. Det här är ju bara en paketöppning. Två bilder till, sen är det klart.

81D57DCA-9B6B-410D-B12A-0EC43EFC9253.jpeg
C1D816C5-4CA6-4253-AC1F-F55CB1B39AD9.jpeg

Tack till @Berns och den "hemliga" juryn (@roosterman @rstattin @NiklasF @StarMan @SalvadorDali) som möjliggjorde denna paketöppning!
Fantastisk läsning och paketöppning 🤩 hoppas den kommer till användning, för den är du värd 🤩
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
I dag kom det två paket så då får det bli paketöppning!

unbox 1.jpg


Vi börjar väl som på julafton med det stora...
Här finner vi ett GRYMT snyggt klockställ tillverkat av ingen mindre än KS egen @rstattin ! Detta vann jag i en prisutdelning under OWG:s sista dag. Tack så mycket igen!
unbox 2.jpg


Nästa paket kommer från Ditur som körde 40% på alla Seiko häromsistens. Två dagar från Danmark, ganska bra. Varit sugen på den här modellen ett tag så nu var det bara att slå till.

unbox 4.jpg

unbox 5.jpg


Seiko Presage Automatic 41mm SRPG05J1, Made in Japan och en underbar tavla. Nöjd!

unbox 6.jpg
 

Bodoni

Breitling
DHL har levererat ett paket från Japan.
A8E22784-7FDA-491F-BFF1-024C3B47C49E.jpeg


Precis som @Whiskwatch fick jag också lite hjälp av katten med att öppna paketet.
AC710466-1A89-48E8-9F9A-69C15F565D56.jpeg


7F700DE0-7259-454E-AB93-5F8903D8419F.jpeg


Blev en Baby-G BGD-501-JF till min smala handled.
2E95D592-A58F-461E-9356-C41C191AC492.jpeg

BD658C6B-93C3-4833-9EB3-579E0E29E96E.jpeg

Den negativa displayen är något svårläst, speciellt i mörker.
CB55B8C1-B600-47C8-B62C-FECDB0583702.jpeg

Gillar verkligen storleken men var orolig att texten ”Baby-G” nedtill skulle se konstig ut, men den syns knappt på denna modell.

Skönt att slippa den vita textfärgen.
F3EEB4C3-28D0-4693-AB06-6CE50C44B0D0.jpeg

Överlag är jag riktigt nöjd med min första G-Shock.
 
Ett lite tillknycklat paket från Japan en regnig torsdag.

IMG_5783.jpg


Först en tygpåse bland rosa papper.

IMG_5794.jpg


Påsens innehåll:
  • två snygga papplådor (med innehåll)
  • två nato
  • två läder
  • extra spänne
  • putsduk
  • garantier och instruktioner

IMG_5807.jpg


Här har vi den på det gröna nato-bandet som satt på. Första intryck: oerhört nätt, väldigt gula visare.

IMG_5803.jpg


Flyttad till det svarta lädret (som var det jag beställde den på - de andra kom som bonus.) Nu ska jag testa den en vecka och återkommer med en ordentlig genomgång i en annan tråd.

IMG_5811.jpg
 

Bilagor

  • IMG_5807.jpg
    IMG_5807.jpg
    51.4 KB · Visningar: 18
Ett lite tillknycklat paket från Japan en regnig torsdag.

IMG_5783.jpg


Först en tygpåse bland rosa papper.

IMG_5794.jpg


Påsens innehåll:
  • två snygga papplådor (med innehåll)
  • två nato
  • två läder
  • extra spänne
  • putsduk
  • garantier och instruktioner

IMG_5807.jpg


Här har vi den på det gröna nato-bandet som satt på. Första intryck: oerhört nätt, väldigt gula visare.

IMG_5803.jpg


Flyttad till det svarta lädret (som var det jag beställde den på - de andra kom som bonus.) Nu ska jag testa den en vecka och återkommer med en ordentlig genomgång i en annan tråd.

IMG_5811.jpg
Mycket snyggt! Vet du vilket verk som sitter i dessa?
 
Konstnärlig inspiration för under tusenlappen?
Ja varför inte, den här blev jag glad av!





sw3.jpg


Sw2.jpg


Sw4.jpg


Sw5.jpg


Swatch Centre Pompidou, Amadeo Modigliani "Portrait de Déide"


Porträttet Swatch gjort sitt utsnitt ifrån:

Skärmavbild 2022-04-12 kl. 15.19.53.png
 
Senast ändrad:
Mycket snyggt! Vet du vilket verk som sitter i dessa?

Det är ett Citizen Miyota Cal. 8215. Inte haft det innan men det ska visst sitta i en mängd micromärken eftersom det är billigt och stabilt. Det finns mer att läsa här:
Det tickar på och har inte avvikit märkbart. Däremot är det ganska högljutt och rotorn hörs ganska mycket.
 
Det är ett Citizen Miyota Cal. 8215. Inte haft det innan men det ska visst sitta i en mängd micromärken eftersom det är billigt och stabilt. Det finns mer att läsa här:
Det tickar på och har inte avvikit märkbart. Däremot är det ganska högljutt och rotorn hörs ganska mycket.
Tack!!
 

Aron72

Cartier
Konstnärlig inspiration för under tusenlappen?
Ja varför inte, den här blev jag glad av!





sw3.jpg


Sw2.jpg


Sw4.jpg


Sw5.jpg


Swatch Centre Pompidou, Amadeo Modigliani "Portrait de Déide"


Porträttet Swatch gjort sitt utsnitt ifrån:

Skärmavbild 2022-04-12 kl. 15.19.53.png
Grymmt, haffade en Frida själv, lite kul klockor faktiskt!
 
Topp