• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

dcb

Omega
Senaste klockan, uthämtad igår. Supernöjd på alla nivåer. Snygg, bra finish och riktigt bra service. Nu ska jag bara jaga rätt på ett matchande nato.

IMG_20230701_100351.jpg
IMG_20230701_100545.jpg
IMG_20230701_100622.jpg
IMG_20230701_100634.jpg
IMG_20230701_100933.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Paketöppningsdags!
När den här kom ut till försäljning på KS så kunde jag inte låta bli🤩
Riktigt positivt överraskad av den diskreta gröna färgen. Ser svart/grå ut för det allra mesta, men när väl solen träffar den så kommer det gröna fram🐸
IMG_8329.jpeg
IMG_8330.jpeg
IMG_8331.jpeg
IMG_8332.jpeg
IMG_8333.jpeg
IMG_8334.jpeg
IMG_8350.jpeg
IMG_8365.jpeg
 
Paketöppningsdags!
När den här kom ut till försäljning på KS så kunde jag inte låta bli🤩
Riktigt positivt överraskad av den diskreta gröna färgen. Ser svart/grå ut för det allra mesta, men när väl solen träffar den så kommer det gröna fram🐸
IMG_8329.jpeg
IMG_8330.jpeg
IMG_8331.jpeg
IMG_8332.jpeg
IMG_8333.jpeg
IMG_8334.jpeg
IMG_8350.jpeg
IMG_8365.jpeg
Snyggt! Gillar den gröna skarpt, hoppas på ett grönt gummi också likt det till nya Worldtimern😊
 
Suget efter något nytt blev stort efter några dagars tittande i denna tråd så passade på såhär inför semestern 😊
Nytt märke för mig, första intrycket är mycket bra!
 

Bilagor

  • IMG_2359.jpeg
    IMG_2359.jpeg
    430.9 KB · Visningar: 37
  • IMG_2358.jpeg
    IMG_2358.jpeg
    534.1 KB · Visningar: 37
  • IMG_2357.jpeg
    IMG_2357.jpeg
    641.1 KB · Visningar: 20
Ca fyra år som OWG med min Heritage Military. Gjort mig av med alla andra klockor då den funkar till typ allt utom jakt/bad. Övervägde att skaffa en till när jag fyllde 40, men såg inget behov. Det som till sist fick vågen att tippa var när mitt barn blev +1år. Mycket regn, bad, geggamoja, gräv osv.

Bestämde mig till sist för en Tudor BB54 eller denna. Låga vikten av titan och att jag kan bry mig mindre om den tar stryk gjorde att den vann.

IMG_4043.jpeg


IMG_4044.jpeg


IMG_4046.jpeg


IMG_4049.jpeg


Mycket nöjd hittills. Hade länken vart lite tajtare så hade den vart i var och varannans samling.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Det blev ett klockköp för mig idag! Vi gick förbi en second hand-butik och valde att gå in. Till min stora glädje fanns där en skål med klockor och där låg denna 😍

Den må inte vara mycket för världen, men för mig är den speciell. Det var nämligen en sån här klocka som var min absolut första. Jag var troligen 8 år och fick denna som en gåva vid tecknande av en prenumeration på Kalle Anka.

Har försökt söka upp denna på nätet några gånger, men aldrig hittat exakt denna. Sett att den finns i några olika färger. Tämligen säker på att min var just blå, men den skulle kunnat haft ett annat motiv på urtavlan.

Skicket är väldigt bra, lite slitage på vridringen men annars inga spår av användning alls, vilket troligen också är fallet. Med kvaliteten i åtanke hade denna inte överlevt fram till idag om den använts 😅

Som ni förstår är jag sjukt nöjd över fyndet! 20 kr fick jag betala och det enda jag behöver göra nu är att leta fram ett nytt batteri och bandstift 😊

IMG_5009.jpeg
IMG_5010.jpeg
 
Topp