• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

1000019310.jpg

1000019314.jpg

1000019315.jpg

1000019317.jpg
1000019318.jpg

1000019319.jpg

Tudor Pelagos 39 😍

Senast ändrad:
Paketöppning ute i solen! Har på senare tid uppskattat mindre klockor och har en rätt nätt handled, så en Hublot classic fusion i 33mm kändes skoj att pröva.

Bilagor

• IMG_0818.jpeg
    IMG_0818.jpeg
    427.8 KB · Visningar: 14
  • IMG_0816.jpeg
    IMG_0816.jpeg
    517 KB · Visningar: 16
  • IMG_0815.jpeg
    IMG_0815.jpeg
    706.5 KB · Visningar: 13
  • IMG_0814.jpeg
    IMG_0814.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 12
Oh, ett litet paket anlände idag…

IMG_4961.jpeg

IMG_4962.jpeg

IMG_4963.jpeg

Snyggt inslaget!

IMG_4965.jpeg

Vad kan det här vara för spännande tro…?

IMG_4966.jpeg

Oooh, det här verkar ju lovande…

IMG_4967.jpeg

Min första från märket! En svart Chronomaster Sport, en drömklocka som jag lovade mig själv för ett år sen att jag skulle äga någon dag! 🤩 Ser fram emot att bekanta mig mer med denna skönhet!

IMG_4969.jpeg

IMG_4972.jpeg

Senast ändrad:
Efter att ha burit min Baltic Aquascaphe i stort sett varje dag i 4år kände jag att det var dags för lite ombyte! Det och att intresset kring klockor fångats på nytt.

Efter ett par veckor här, instagram, chrono och tradera blev det äntligen dags för paketöppning!
Men vad blev det för något kul?

Väl emballerat- det gillas. Med tanke på var avsändaren jobbar(?) skulle man kunna tro att det är en railmaster?
IMG_5929.jpeg
IMG_5930.jpeg

En ganska tydlig ledtråd
IMG_5931.jpeg
IMG_5932.jpeg
IMG_5933.jpeg
IMG_5935.jpeg
IMG_5936.jpeg

Voilà!
Gillas skarpt från första blick- även uppskattad av tjejen. Tavlans skifte i olika ljus är verkligen något.

Förhoppningsvis är det inte 4 år tills nästa..

Edit: stavning..autocorrect

Senast ändrad:
Jaha, då var jag också fast i den här underbara men också sååå beroendeframkallande klock värd. Jag köpte min första ’lite dyrare klocka’ när ja var 28 år. De var de en Certina DS-8 Crono Moonphase för 7000 spänn! Den och en guldig Casio Classic har använts i ur och skur sen 2017.
Sen kom våren 2024 😅 Svärfar, som för övrigt äger en x10 så dyr Zenith, frågade mig om ja sett en klocka han visade på telefonen. De där satte igång massa googlande på massa olika klockor. Jag har i ett par år googlat på en viss klocka och varje gång ja kollar runt på klockor återkommer ja alltid till denna klocka som snyggast.
Den har grön till mörkgrön urtavla, vilket passar utmärkt om man håller på GAIS 💚🖤
Den har en meshlänk vilket ja tycker passar grymt bra till en tatuerad arm.
Den har också något som utmärker den mot andra klockor, datumet är i dubbelt så stora siffror som andra. Nu kanske några av er har en gissning innan ni får se en bild?!
.
.
.
.
.
IMG_7753.jpeg

Så sjukt nöjd!
En Certina DS-1 Big Date C029.426.11.091.60

Jag hittade tillslut en oanvänd beggad i mint condition till halva priset mot nyköp!

Det tog en månad ungefär sen var söker efter klockor tillbaka 🙈
Nu fick ja beställt en klocklåda med 6st platser också.. Har ju bara 3st som används…
De blev sommar och då ska man väl ha en sommarklocka?! Så fick de bli, söker ett par veckor och fastnar för en solgul somrig tavla med förstoringsglas på datumet. Integrerad metallänk som pricken över i:et.
Också till ett rimligt nyköpspris som småbarnsförälder. Gissning?
.
.
.
IMG_8061.jpeg

IMG_8062.jpeg

En Citizen ’Tsuyosa’
Sjukt nöd igen!

Men nu kommer ju hösten och de finns tomma platser i lådan… Jag lyssnar på ett avsnitt av podden ’Ursnyggt’ och hörde en story om en kille på stranden med en ’pepsi’
Jag börjar söka efter pepsi-klockor och nu har ja hållt på med de varje dag i ca. 2 veckor 🙃
Det tog emot men jag har lagt ut mitt första klockköp för att finansiera en homeage pepsi.. Om inte annat kommer månadslönen in på kontot om 2 timmar… Vart ska detta sluta?
Om ja nu hittar en pepsi då, slutar sökandet då eller vilken blir nästa crush ?? Det är en knivig balans gång mellan att älska det här och att känna att de blir för mycket.. Hoppas ja känner mig nöjd ett tag med en pepsi i lådan 🤣
Slutligen får ja tacka för ett härligt forum där man kan dregla lite på era handleder!

Tillbaka
Topp