• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En liten tur till Engströms slutade med nytt gummiband till Black Bay och något annat i en grön låda… nu är semesterklockorna redo! :)

IMG_5158.jpeg
IMG_5157.jpeg
IMG_5159.jpeg
IMG_5160.jpeg
IMG_5162.jpeg
IMG_5163.jpeg
IMG_5164.jpeg
IMG_5166.jpeg
IMG_5111.jpeg
IMG_5128.jpeg
Stort grattis! 😊
 
Ebayfynd NOS Seiko från '89 till flickvännen framme nu och den är förbaskat fin! Önskemålen var "analog", "rund", "liten", "guldig", "brunt band", "siffror och inte bara streck eller pluppar" samt "inte för dyr".
Jag tror jag levererade på typ alla punkter!😄
20240902_193527.jpg
20240902_193546.jpg
Screenshot_20240902_195747_Gallery.jpg
 

Bilagor

  • 20240902_193546.jpg
    20240902_193546.jpg
    663.1 KB · Visningar: 3
  • 20240902_193527.jpg
    20240902_193527.jpg
    652.2 KB · Visningar: 1
Många år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.

Har spanat in modellen ett bra tag, och rent av testat den för några år sedan då en annan klocksnackare och min goda vän @jamesfranco ägde en. Dock tokratade jag den då jag tyckte den var på tok för liten, men min klocksmak har sedan dess.. ”mognat” en aning. Jag börjar dras åt mindre, bekvämare ur. Nåja, vi sparkar väl igång med lite bilder.
IMG_8377.jpeg

Hade tänkt vänta med paketöppning tills jag var hemma, men då jag väntat på klockan i fem dagar då överföring från min bank till konto utomlands inte gick helt smärtfritt kunde jag helt enkelt inte lägga band på mig. Sambon fick ratta, här var tålamodet slut.
IMG_8378.jpeg
IMG_8379.jpeg

Ja, där låg den väl förpackad.
IMG_8381.jpeg

Initiala tanken: ”OJ! Den va INTE stor!”. Åkte hem och kortade länken, och bar den en stund och ganska snart kände jag en lättnad. Den är klart mindre och nättare än min Batman, men det gillar jag!
IMG_8384.jpeg

124270 är kanske inte för alla alltid, men kanske för många nån gång. Att åldras och mogna kanske inte är så dumt ändå när allt kommer ikring👴🏼
 
Många år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.

Har spanat in modellen ett bra tag, och rent av testat den för några år sedan då en annan klocksnackare och min goda vän @jamesfranco ägde en. Dock tokratade jag den då jag tyckte den var på tok för liten, men min klocksmak har sedan dess.. ”mognat” en aning. Jag börjar dras åt mindre, bekvämare ur. Nåja, vi sparkar väl igång med lite bilder.
IMG_8377.jpeg

Hade tänkt vänta med paketöppning tills jag var hemma, men då jag väntat på klockan i fem dagar då överföring från min bank till konto utomlands inte gick helt smärtfritt kunde jag helt enkelt inte lägga band på mig. Sambon fick ratta, här var tålamodet slut.
IMG_8378.jpeg
IMG_8379.jpeg

Ja, där låg den väl förpackad.
IMG_8381.jpeg

Initiala tanken: ”OJ! Den va INTE stor!”. Åkte hem och kortade länken, och bar den en stund och ganska snart kände jag en lättnad. Den är klart mindre och nättare än min Batman, men det gillar jag!
IMG_8384.jpeg

124270 är kanske inte för alla alltid, men kanske för många nån gång. Att åldras och mogna kanske inte är så dumt ändå när allt kommer ikring👴🏼
Äntligen! 🙏
 
Många år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.

Har spanat in modellen ett bra tag, och rent av testat den för några år sedan då en annan klocksnackare och min goda vän @jamesfranco ägde en. Dock tokratade jag den då jag tyckte den var på tok för liten, men min klocksmak har sedan dess.. ”mognat” en aning. Jag börjar dras åt mindre, bekvämare ur. Nåja, vi sparkar väl igång med lite bilder.
IMG_8377.jpeg

Hade tänkt vänta med paketöppning tills jag var hemma, men då jag väntat på klockan i fem dagar då överföring från min bank till konto utomlands inte gick helt smärtfritt kunde jag helt enkelt inte lägga band på mig. Sambon fick ratta, här var tålamodet slut.
IMG_8378.jpeg
IMG_8379.jpeg

Ja, där låg den väl förpackad.
IMG_8381.jpeg

Initiala tanken: ”OJ! Den va INTE stor!”. Åkte hem och kortade länken, och bar den en stund och ganska snart kände jag en lättnad. Den är klart mindre och nättare än min Batman, men det gillar jag!
IMG_8384.jpeg

124270 är kanske inte för alla alltid, men kanske för många nån gång. Att åldras och mogna kanske inte är så dumt ändå när allt kommer ikring👴🏼

Har den själv. Oerhört nett och härlig klocka!
 
Uppackning av nyanlänt inköp 👍

…en uppackning som bjöd på en rejäl överraskning! Förutom den beställda klockan så har ”Lab&Watch Roma” skickat med:
  • En necessär
  • En ”travel pouch” för en klocka
  • Ett resefodral för skor
  • En watch winder!!!!!😳

IMG_4976.jpeg

IMG_4977.jpeg

IMG_4978.jpeg

IMG_4979.jpeg

IMG_4982.jpeg

IMG_4986.jpeg

Bulgari DG42SC… en lite ovanligare modell och mycket nöjd med att jag fick tag på detta oanvända NOS-exemplar!
 
Uppackning av nyanlänt inköp 👍

…en uppackning som bjöd på en rejäl överraskning! Förutom den beställda klockan så har ”Lab&Watch Roma” skickat med:
  • En necessär
  • En ”travel pouch” för en klocka
  • Ett resefodral för skor
  • En watch winder!!!!!😳

IMG_4976.jpeg

IMG_4977.jpeg

IMG_4978.jpeg

IMG_4979.jpeg

IMG_4982.jpeg

IMG_4986.jpeg

Bulgari DG42SC… en lite ovanligare modell och mycket nöjd med att jag fick tag på detta oanvända NOS-exemplar!
Snyggt! Grattis
 
Tillbaka
Topp