Axios
Basic
Stort grattis!En liten tur till Engströms slutade med nytt gummiband till Black Bay och något annat i en grön låda… nu är semesterklockorna redo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis!En liten tur till Engströms slutade med nytt gummiband till Black Bay och något annat i en grön låda… nu är semesterklockorna redo!
Äntligen!Många år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.
Har spanat in modellen ett bra tag, och rent av testat den för några år sedan då en annan klocksnackare och min goda vän @jamesfranco ägde en. Dock tokratade jag den då jag tyckte den var på tok för liten, men min klocksmak har sedan dess.. ”mognat” en aning. Jag börjar dras åt mindre, bekvämare ur. Nåja, vi sparkar väl igång med lite bilder.
Hade tänkt vänta med paketöppning tills jag var hemma, men då jag väntat på klockan i fem dagar då överföring från min bank till konto utomlands inte gick helt smärtfritt kunde jag helt enkelt inte lägga band på mig. Sambon fick ratta, här var tålamodet slut.
Ja, där låg den väl förpackad.
Initiala tanken: ”OJ! Den va INTE stor!”. Åkte hem och kortade länken, och bar den en stund och ganska snart kände jag en lättnad. Den är klart mindre och nättare än min Batman, men det gillar jag!
124270 är kanske inte för alla alltid, men kanske för många nån gång. Att åldras och mogna kanske inte är så dumt ändå när allt kommer ikring
Många år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.
Har spanat in modellen ett bra tag, och rent av testat den för några år sedan då en annan klocksnackare och min goda vän @jamesfranco ägde en. Dock tokratade jag den då jag tyckte den var på tok för liten, men min klocksmak har sedan dess.. ”mognat” en aning. Jag börjar dras åt mindre, bekvämare ur. Nåja, vi sparkar väl igång med lite bilder.
Hade tänkt vänta med paketöppning tills jag var hemma, men då jag väntat på klockan i fem dagar då överföring från min bank till konto utomlands inte gick helt smärtfritt kunde jag helt enkelt inte lägga band på mig. Sambon fick ratta, här var tålamodet slut.
Initiala tanken: ”OJ! Den va INTE stor!”. Åkte hem och kortade länken, och bar den en stund och ganska snart kände jag en lättnad. Den är klart mindre och nättare än min Batman, men det gillar jag!
124270 är kanske inte för alla alltid, men kanske för många nån gång. Att åldras och mogna kanske inte är så dumt ändå när allt kommer ikring
Snyggt! GrattisUppackning av nyanlänt inköp
…en uppackning som bjöd på en rejäl överraskning! Förutom den beställda klockan så har ”Lab&Watch Roma” skickat med:
- En necessär
- En ”travel pouch” för en klocka
- Ett resefodral för skor
- En watch winder!!!!!
Bulgari DG42SC… en lite ovanligare modell och mycket nöjd med att jag fick tag på detta oanvända NOS-exemplar!
Jag har gjort samma resa och börja sikta in mig på en Explorer jag också stort grattisMånga år sen man postade i den här tråden då de senaste förvärven skett f2f. Den här gången va detta tyvärr inte möjligt p.g.a. allt för lång distans mellan säljare och mig.
Snyggt! Riktigt fynd, slutsåld är den också59 dollars på Hodinkees utförsäljning kändes ändå helt ok. Timex Waterbury x Hodinkee. Listade tidigare 279 dollar. 40mm, Miotyta-automat, signerad krona och bezel action som förvånande mig mycket åt det positiva hållet. För pengarna definitivt en kul klocka!
Snygg!59 dollars på Hodinkees utförsäljning kändes ändå helt ok. Timex Waterbury x Hodinkee. Listade tidigare 279 dollar. 40mm, Miotyta-automat, signerad krona och bezel action som förvånande mig mycket åt det positiva hållet. För pengarna definitivt en kul klocka!
Grattis, väldig fin. Bara 150 exemplar tillverkat.Klockan 13:47 ringde DHL på dörren...
'Time is money'
#Andreas
Wow! Detta var något nytt för mig, riktigt fin! Berätta mer, vad är det för märke och klocka?Då kör vi paketöppning igen.
Sangin kinetic sog.
Galet nöjd som vanligt med detta märke.
Sangin instruments heter märket. Det är ett micromärke av militärveteraner från USA som är extremt poppis bland alla veteraner,poliser,militärer,brandkår osv osv.Wow! Detta var något nytt för mig, riktigt fin! Berätta mer, vad är det för märke och klocka?
Intressant!Sangin instruments heter märket. Det är ett micromärke av militärveteraner från USA som är extremt poppis bland alla veteraner,poliser,militärer,brandkår osv osv.
De modeller dom släpper mest brukar gå att få tag på och brukar finnas kvar några minuter eller nån timme men dom modeller som är mer eftertraktade säljer slut på sekunden. Dom kör några släpp varje år.
Just denna modellen var en once in a lifetime förbokning dom gjordes i februari.
Jag har ett gäng av deras klockor och jag älskar dom alla.
Slitstarka och tåliga och väl värt att kolla in.
Har du fler frågor är det bara höra av dig.
Riktigt fin, grattisSå fort jag såg information om denna nya produkt från Chopard ville jag ha den. Beställde i vår, fick idag. Chopard L.U.C XPS Forest Green i all ära.
Tusen tackRiktigt fin
Gillar det orangea mot det blå, fin färgcomboFick leverans från Dan Henry idag. Modell 1962, mycket nöjd med den
Jag med, lustiga är att de kallar den 'naturfärgat läder', ser orange ut tkr jag medGillar det orangea mot det blå, fin färgcombo
Det låter ju bättre än orange matchar även bandet så de makes senseJag med, lustiga är att de kallar den 'naturfärgat läder', ser orange ut tkr jag med