• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Linkan

Rolex
Riktigt bakis efter gårdagens kräftskiva tog jag mig till slut i kragen och vandrade iväg för att hämta mitt paket.
image.jpeg
image.jpeg

Välpaketerat.
image.jpeg

Vad kan det vara?
image.jpeg

Dem tränade tar det nog på länken.
image.jpeg

Nämen en oysterquartz 17000.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Och en bredvid Explorern.
image.jpeg

Den tickar väldigt högt har jag märkt :)
Grattis till ett fint ur :) bra val!
 

antonCq

Breitling
Jag kanske är tråkig som aldrig får paket på posten för att sen göra en fin paketöppning.. Jag ska ändå posta bild på min nya leksak. Många kan tycka att det är en nedgradering från rolex till breitling men för en göteborgare är det en uppgradering :) Borta bra men hemma (i götet) bäst :)
Ett bra sätt att fira 3år på ks å 3e klocka har anlett :).. heeja KS (om ni bara viste vad min sambo hatar er) hahha

20150919_124023.jpg
20150920_104733.jpg
Grattis! En favorit av Breitlings senare kreationer
 

Andyrew

Cartier
Första riktiga paketöppningen från mig! Helgen började tidigt denna vecka! I fredags var det dags för en tripp till hufvudstaden för F2F med en trevlig forummedlem (lite bökigare när man bor norröver tyvärr, men men).

IMG_2048.JPG

Träffades hos Rob E för att få äktheten bekräftad och armband justerat. Själva affären gjordes sedan upp på annan plats.

IMG_2049.jpg

Man är ju tvungen att unna sig lite när man ändå håller på.. Någon som känner igen sig?
IMG_2050.JPG

Smörgåsbord med ett gäng ryssar.. Shnaapps någon?
IMG_2062.JPG

Nog om det... Nu kommer lite bilder på anledningen till resan..
IMG_2086.JPG

IMG_2087.JPG

IMG_2089.JPG

IMG_2090.JPG

IMG_2092.JPG

IMG_2094.JPG

IMG_2083.JPG

IMG_2099.JPG

IMG_2101.JPG

IMG_2102.JPG

IMG_2082.JPG

IMG_2084.JPG

IMG_2085.JPG

IMG_2106.JPG

IMG_2109.JPG

IMG_2105.JPG


Avslutar med några handledsskott...
IMG_2054.JPG

IMG_2112.JPG

Grymt nöjd! Omega AT är grymt allround. :)

Ruskigt fräsch, grattis!!

Edit: förövrigt en riktig drömklocka för mig, inte aktuell förrens efter studierna...
 
Senast ändrad:

TimeDealer

Cartier
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
IMG_5245.JPG
IMG_5246.JPG

IMG_5248.JPG
IMG_5249.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5251.JPG
IMG_5253.JPG
IMG_5257.JPG
IMG_5258.JPG
IMG_5259.JPG

Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.
 

Wboy

Panerai
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
...
Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.

Grattis! Gillar den som fan, men lite stor för mig.
 
R

Redster

Guest
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
IMG_5245.JPG
IMG_5246.JPG

IMG_5248.JPG
IMG_5249.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5251.JPG
IMG_5253.JPG
IMG_5257.JPG
IMG_5258.JPG
IMG_5259.JPG

Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.
Snygg klocka!
 

Golbica

Omega
Jag kanske är tråkig som aldrig får paket på posten för att sen göra en fin paketöppning.. Jag ska ändå posta bild på min nya leksak. Många kan tycka att det är en nedgradering från rolex till breitling men för en göteborgare är det en uppgradering :) Borta bra men hemma (i götet) bäst :)
Ett bra sätt att fira 3år på ks å 3e klocka har anlett :).. heeja KS (om ni bara viste vad min sambo hatar er) hahha

20150919_124023.jpg
20150920_104733.jpg
Snygg! Ref?
 

Tre333

Cartier
Idag är man glad som ett barn på julafton! Fick precis leverans av min nya klocka och kunde inte vara mer nöjd! Haft siktet inställt på en ny Rolex länge sedan min Datejust blev stulen i Frankrike förra sommaren men inte riktigt kommit till skott. Nu kunde jag helt enkelt inte hålla mig när jag såg annonsen på en DeepSea D-Blue. Sagt och gjort, en kollega hjälpte mig färdigställa köpet idag då han var på samma ort som säljaren.
Kan ju konstatera att den är liiite tyngre än min gamla Datejust, haha.
Lite bilder:

Riktigt nice! :)
 

SimonML

Omega
Idag är man glad som ett barn på julafton! Fick precis leverans av min nya klocka och kunde inte vara mer nöjd! Haft siktet inställt på en ny Rolex länge sedan min Datejust blev stulen i Frankrike förra sommaren men inte riktigt kommit till skott. Nu kunde jag helt enkelt inte hålla mig när jag såg annonsen på en DeepSea D-Blue. Sagt och gjort, en kollega hjälpte mig färdigställa köpet idag då han var på samma ort som säljaren.
Kan ju konstatera att den är liiite tyngre än min gamla Datejust, haha.
Lite bilder:
2015-09-17 17.40.25.jpg

2015-09-17 17.40.41.jpg
2015-09-17 17.44.19.jpg
2015-09-17 17.44.28.jpg

Den blåa färgen är såå mycket snyggare än jag vågade hoppas på!
2015-09-17 17.44.49.jpg
Grattis! D-blue har grym närvaro!
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Jaha, då var man efter diverse irrfärder framme vid det som får bli målet om inte ett stort antal fotbollssparkare gör som jag "vill" någon gång i framtiden.
Har nu under cirka 4 år testat ett gäng olika klockor och märken och det har igentligen bara varit ett märke och en modell som känts 100% rätt.
Tyvärr var jag tvungen att avyttra den i samband med en bilaffär som inte gick helt enligt planerna.
Har hela tiden vetat att det förr eller senare skulle bli en av just det märket och den modellen igen.
När sedan min gode vän @Snårtas fick solsting under en lunchrast och bestämde sig för OWG så höjde jag min ribba lite ( ta det lugnt nu flickor) och bestämde mig för vilken klocka som skulle bli min motsvarighet till hans PP.
Om ni inte somnat/avslutat ert internetabonnemang/övergått till knyppling vid det här laget så kommer snart lite bilder.
Jag sålde min Aerospace och min 16013, sköt till lite mer kulor och började leta. Tog inte lång stund innan den hittades typ 2 km bort och i morse åkte jag hem till @Samps för att hämta det som skall bli min sista.
Nu kommer bilderna:D
image.jpg

Bekanta lådor.
image.jpg
En massa lulllull.
image.jpg
Nån som vill gissa?
image.jpg
Japp, en 16613!
image.jpg
Så var sagan slut. Nöjd som fasen och nu blir det inga fler!!!
Tack @Samps för en smidig affär.

Snyggt fångat och stort grattis! Får ta en öl snart ;)
 

Scudetto

Omega
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
IMG_5245.JPG
IMG_5246.JPG

IMG_5248.JPG
IMG_5249.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5251.JPG
IMG_5253.JPG
IMG_5257.JPG
IMG_5258.JPG
IMG_5259.JPG

Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.
Så snygg!! Grattis! Ska införskaffa mig en liknande nåndag!
 

Linkan

Rolex
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
IMG_5245.JPG
IMG_5246.JPG

IMG_5248.JPG
IMG_5249.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5251.JPG
IMG_5253.JPG
IMG_5257.JPG
IMG_5258.JPG
IMG_5259.JPG

Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.
Grattis grattis till en sjukt fin klocka och lådan är lika fin den ;)
 

TimeDealer

Cartier
Den är nästan snyggare på Nato än länken! gillar att du går all in och köper original från Omega och inget billigt eftermarknads, det är dem små detaljerna som gör det :)

Det är faktiskt snyggare enligt min mening. Känner mig även mer som Bond när jag smyger ut förbi frun för en nattmacka :) Att jag väljer orginal Nato från Omega är den lilla detaljen som faller mig precis i smaken. Sedan är det faktiskt väldigt bekvämt. Skönaste Nato jag haft!
 

dajja

Breitling
Efter långt sökande efter en tillsynes enkel klocka men ändå fullproppad med prestanda kom den tillslut. En perfekt klocka enligt mig.
IMG_5245.JPG
IMG_5246.JPG

IMG_5248.JPG
IMG_5249.JPG
IMG_5250.JPG
IMG_5251.JPG
IMG_5253.JPG
IMG_5257.JPG
IMG_5258.JPG
IMG_5259.JPG

Omega Seamaster 300! Jag tycker att Omega gör en bra insatts med deras presentation av klockan dessutom var det en mycket vacker box!! Det enda som fattas nu är ett bond nato att byta mellan varven.
Helt fantastiskt utsökt val, med stor vill-ha-faktor.
 
Topp