• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tänkte öppna paketet i bilen, men det var lite väl bra inslaget 😅

PXL_20201124_113606577.jpg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Fick hem denna idag! Ska bli julklapp till en lyckligt ovetande fru så skvallra inte nu! 🤫
Har letat men inte hittat någonting om Silvana och dykare för damer på nätet men det en riktig liten läckerbit, klockan alltså! 😆
Ni som kan Silvana får gärna träda fram och berätta mera om modellen!

Klockan är i ett helt galet NOS-skick med datum, rörlig dykarbezel och tom skruvad krona, så en kommer att funka perfekt som vardags-, fin- och jobbklocka.
Även det äkta Tropic-bandet med curved ends är NOS och fortfarande efter snart 50 år supermjukt och följsamt...det kunde verkligen göra gummi förut! 👍

IMG_6057.jpg
IMG_6054.jpg
IMG_6056.jpg
IMG_6052.jpg
IMG_6055.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Fick hem denna idag! Ska bli julklapp till en lyckligt ovetande fru så skvallra inte nu! 🤫
Har letat men inte hittat någonting om Silvana och dykare för damer på nätet men det en riktig liten läckerbit, klockan alltså! 😆
Ni som kan Silvana får gärna träda fram och berätta mera om modellen!

Klockan är i ett helt galet NOS-skick med datum, rörlig dykarbezel och tom skruvad krona, så en kommer att funka perfekt som vardags-, fin- och jobbklocka.
Även det äkta Tropic-bandet med curved ends är NOS och fortfarande efter snart 50 år supermjukt och följsamt...det kunde verkligen göra gummi förut! 👍

IMG_6057.jpg
IMG_6054.jpg
IMG_6056.jpg
IMG_6052.jpg
IMG_6055.jpg
Är det vitbalansen som är off eller är den gulmetall?
 

forsii

Omega
Äntligen min tur att posta här! I tisdags dök det upp ett paket från en medlem här på forumet. Mycket speciell känsla då detta är den första klockan i över 5k klassen jag införskaffar. :)

Vad döljer sig häri måntro?

Skärmavbild 2020-11-26 kl. 19.45.43.png


IMG_6393.jpg


Nu vet vi iallfall att det är en TAG Heuer.....men vilken modell?

IMG_6403.jpg

Det var en TAG Heuer Aquaracer som gömde sig i det så fint förpackade paketet!

Givetvis några wristshots också...
IMG_6410.jpg
IMG_6411.jpg
IMG_6415.jpg
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Jag beställde en klocka från mikromärket Lorier i NY under helgen och fick den levererad idag vilket var över förväntan med tanke på COVID och att det var Fedex som levererade. Enkel men ändå trevlig låda med lite extra tillbehör i form av vad jag skulle tro är någon typ av mockapouch med deras logotyp, en skruvmejsel samt en handskriven hälsning från paret som driver firman vilket känns väldigt mysigt och ger en personlig prägel. Jag var initialt lite orolig för att 39mm skulle upplevas som litet men väl på handleden kändes storleken helt perfekt och länken är riktigt skön. Min första plexi vilket jag också var skeptisk till men nu förstår jag varför många föredrar det framför safir, i alla fall på vintage(inspirerade) klockor, och även om man tydligt ser var de hämtat inspiration ifrån tycker jag ändå att den står på egna ben. Jag valde den blå varianten och den kan upplevas som både blå och svart beroende på ljusförhållandet vilket ger den lite variation och man får nästan två klockor till priset av en som någon Youtuberecensent uttryckte det. Ursäkta kassa bilder men jag var lite ivrig... :bag:


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg
 

Arvaker

Cartier
Har ett paket som skickats från Österrike med LogiX Transportpartner/Österreichische Post - men inget paket har dykt upp. Vem delar ut deras paket i Sverige? Har provat det Österrikiska tracking numret, som inte känns igen av PostNord eller DHL/FedEX/UPS etc...

På LogoiX visar det hur paketet transporterats i Österrike, sedan avslutas när det lastats för utlandstransport.

Någon som vet som är Sverige-partner för Österrikisk post?

 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har ett paket som skickats från Österrike med LogiX Transportpartner/Österreichische Post - men inget paket har dykt upp. Vem delar ut deras paket i Sverige? Har provat det Österrikiska tracking numret, som inte känns igen av PostNord eller DHL/FedEX/UPS etc...

På LogoiX visar det hur paketet transporterats i Österrike, sedan avslutas när det lastats för utlandstransport.

Någon som vet som är Sverige-partner för Österrikisk post?

Testa att använda ex. https://parcelsapp.com/
 

Arvaker

Cartier
Ja, det fungerar inte på den siten, ej heller PostNord, schenker, DHL etc, men fungerar på österrikiska posten-siten och LogoiX: skickades till Sverige för en vecka sedan. Men eftersom jag inte kan få det att fungera på något svenskt utlämningsställe kan jag inte hämta ut paketet, så det kanske levereras tillbaka till Österrike snart - vet ju ej vem som skall leverera. Trist
 
Ja, det fungerar inte på den siten, ej heller PostNord, schenker, DHL etc, men fungerar på österrikiska posten-siten och LogoiX: skickades till Sverige för en vecka sedan. Men eftersom jag inte kan få det att fungera på något svenskt utlämningsställe kan jag inte hämta ut paketet, så det kanske levereras tillbaka till Österrike snart - vet ju ej vem som skall leverera. Trist
Gissar att PostNord håller paketet någonstans. Har en klocka från Spanien på väg som försvann spårlöst den 21/11, sist hände samma sak när jag beställde ett armband från England. 10 dagar efter att armbandet försvann dök det upp en avi från PostNord att paketet fanns och hämta. Dagen innan sa dom på telefon att dom inte hade en aning om vilket paket eller spårnummer jag pratade om..
 
Igår kom ett riktigt trevligt paket!

Bygger inte upp för mycket utan såhär såg det ut när jag tagit mig igenom första kartongen.

086C38BA-9AC0-4DAB-81E8-47D845272E52.jpeg


Nu kändes det på riktigt, min första Rolex, och den gröna lådan var riktigt fin (om än mindre än vad jag trott).

84E2A682-2065-4B1C-8869-8B661C066DD6.jpeg


Nu var det upp till bevis, skulle den leva upp till förväntningarna? Jo då, första intrycket var fantastiskt! 124300.

870FCEEA-F594-478E-9746-9021ED9E0FBA.jpeg


Storleken om 41 mm känns perfekt och tavlan Bright blue helt rätt😊

C8D255E1-6699-4FE5-A71E-39DD2F2E6EE4.jpeg
 

Bilagor

  • E71DC77A-E1E9-420F-88C7-D098AED62BA5.jpeg
    E71DC77A-E1E9-420F-88C7-D098AED62BA5.jpeg
    489.1 KB · Visningar: 11
Topp