• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Robbanc76

Cartier
Går även att köpa från amazon för 300kr 😊
Jag har sett liknande där också. Men jag brukar undvika köpa saker från andra länder =)
Jag hade ett önskemål att det skulle vara så lite marmorering som möjligt och killen öppnade alla kartonger för att hitta det som hade minst.
Tror knappt att ett företag långt långt borta hade gjort sig besväret.
 

Puryeah

Panerai
Första öppningen för mig i år!

Spännande, låt oss slita upp det

1610036036514.jpeg


1610036052786.jpeg


Svåraste var att ta sig igenom all plastfolie :D

Där har vi den! En QT från 73

1610036090577.jpeg


1610036337757.jpeg


1610036352453.jpeg
 

Bilagor

  • 1610036107340.jpeg
    1610036107340.jpeg
    414.2 KB · Visningar: 4
  • 1610036181971.jpeg
    1610036181971.jpeg
    414.2 KB · Visningar: 5

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Speedytuesday och dubbel paketöppning✌🏼🧑🏼‍🚀

57324B53-455A-4FC8-BA5A-1B92E5D399B6.jpeg


Plötsligt kände jag för att splittra min senaste trippel. Grymma klockor med jag var inte nöjd med kemin bland klockorna. Så Seikon och Sinnen har fått vandra vidare till två nya lyckliga ägare.

46CEF508-87C6-41D7-B1B5-AB7339C133AC.jpeg


Tills jag definierar min nya trippel har jag skaffat mig en mycket spännande beater för att roa mig med. En mini Turtle ”J”🇯🇵

3AE88D51-AB96-4328-920B-C5B70155B498.jpeg

B974A6CD-09F0-472F-A923-3D1C20A6EEB8.jpeg


Jag har även bytt till mig en Lunar Pilot (för andra gången). Jag hade faktiskt saknad min Lunar Pilot. Jag är glad att jag fick möjligheten att skaffa mig igen en här på KS

4F7F8ACA-7AA7-4720-B60D-1753131F61CD.jpeg

E46D2113-095E-44C4-92E8-4379C6F04450.jpeg


288786E4-CEEC-4FA3-837B-D59ACA892C2A.jpeg

FB5488D0-F00E-4DC0-A05D-1A1F1DB3F48C.jpeg
En Lunar Pilot som redan är såld. ;)

Det blir en del monokroma klockor? :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
En Lunar Pilot som redan är såld. ;)

Det blir en del monokroma klockor? :)

-Om man har 3 klockor i lådan då är det kanske lite ”too much” att ha dessa två samtidigt. Det kanske nog något i det du säger om monokroma klockor. Jag borde kanske variera mig lite mer.
Det var infalla fall mycket trevligt att få ställa de två bredvid varandra. Men det går tyvärr inte att äga alla klockor som man tycker om.
12BA1357-7AB5-41CC-97D3-124082B089E8.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Om man har 3 klockor i lådan då är det kanske lite ”too much” att ha dessa två samtidigt. Det kanske nog något i det du säger om monokroma klockor. Jag borde kanske variera mig lite mer.
Det var infalla fall mycket trevligt att få ställa de två bredvid varandra. Men det går tyvärr inte att äga alla klockor som man tycker om.
12BA1357-7AB5-41CC-97D3-124082B089E8.jpeg
Men Bulovan både är och känns märkbart större än Speedyn?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
-Om man har 3 klockor i lådan då är det kanske lite ”too much” att ha dessa två samtidigt. Det kanske nog något i det du säger om monokroma klockor. Jag borde kanske variera mig lite mer.
Det var infalla fall mycket trevligt att få ställa de två bredvid varandra. Men det går tyvärr inte att äga alla klockor som man tycker om.
12BA1357-7AB5-41CC-97D3-124082B089E8.jpeg
Lite OT men vad är det för snyggt armband på speedyn? Letar efter ett liknande med lite stoppnimg och sådana kontrastsömmar.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Lite OT men vad är det för snyggt armband på speedyn? Letar efter ett liknande med lite stoppnimg och sådana kontrastsömmar.


-Här hittar du info om det bandet. Det blev sålt idag. Det passade tyvärr inte på min handled.


Jag köpte mitt från Watchgecko (de har flera varianter i den stilen).

En liknande variant från Watchgecko hittar du även på @Royal Straps 👌🏼
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
-Ja, det är en större klocka. Jag gillar att den är rejäl och tooligare. Den sitter som en smäck på nato och MN-strap.
03EB36BC-8BA8-4109-AF30-5B94D1203D29.jpeg
👌🏻 Fin pjäs, no doubt. Poor man’s Speedy? Smidigt med quartz också. Jag har trots storleken flera gånger ångrat att jag sålde den och funderat på en ny. Det verkar fler ha gjort: såg att du fick den sålt rätt snabbt – grattis! :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
👌🏻 Fin pjäs, no doubt. Poor man’s Speedy? Smidigt med quartz också. Jag har trots storleken flera gånger ångrat att jag sålde den och funderat på en ny. Det verkar fler ha gjort: såg att du fick den sålt rätt snabbt – grattis! :)

-Lunar Pilot är definitivt en alternativ till Speedy så det kan man lätt säg att den är Poor man’s Speedy👌🏼

Det som är bra är att man alltid kan skaffa en igen. Denna var min andra.

Tack så mycket ☺️
 

wg11

Cartier
Den Japanska jultomten var lite sen med sitt paket och efter att tullen skulle ha sitt så damp paketet ner till slut (förra veckan 😉)

IMG_3521.jpg
IMG_3523.jpg
IMG_3524.jpg
IMG_3525.jpg
IMG_3527.jpg
IMG_3529.jpg
IMG_3530.jpg
IMG_3531.jpg
IMG_3532.jpg
IMG_3537.jpg


Bredvid brorsan 😊
IMG_3539.jpg
Snyggt, grattis! Var köpte du den? :) jag har själv kikat lite på Reduced pga den mindre storleken, Professional blir för stor för min handled.
 

Efe

Omega
2-Faktor
Snyggt, grattis! Var köpte du den? :) jag har själv kikat lite på Reduced pga den mindre storleken, Professional blir för stor för min handled.
Tack, riktigt nöjd faktiskt.
Köpte via CH24 från Japansk handlare. Gick sjukt smidigt, beställde i mellandagarna och paketet var i Sverige 4/1, kunde hämta ut det 5/1 efter att ha betalt moms och tull.
Körde främst Reduced pga priset och det automatiska urverket. Är fortfarande lite kluven på storleken och layouten på dialen dock.
Vi får se, det kanske blir en Pro i framtiden 😊
 

wg11

Cartier
Tack, riktigt nöjd faktiskt.
Köpte via CH24 från Japansk handlare. Gick sjukt smidigt, beställde i mellandagarna och paketet var i Sverige 4/1, kunde hämta ut det 5/1 efter att ha betalt moms och tull.
Körde främst Reduced pga priset och det automatiska urverket. Är fortfarande lite kluven på storleken och layouten på dialen dock.
Vi får se, det kanske blir en Pro i framtiden 😊
Låter ju förvånandsvärt simidigt med frakten från Japan. Sparade du mycket på att gå den vägen eller hur kom det sig att det blev så? :) håller med om att subdialsen sitter snyggare på Pro, men för min del så väger storleken över till Reduceds fördel. Skulle du inte trivas med din så vet du vem du hör av dig till ;)
 

Efe

Omega
2-Faktor
Låter ju förvånandsvärt simidigt med frakten från Japan. Sparade du mycket på att gå den vägen eller hur kom det sig att det blev så? :) håller med om att subdialsen sitter snyggare på Pro, men för min del så väger storleken över till Reduceds fördel. Skulle du inte trivas med din så vet du vem du hör av dig till ;)
Ja, allt var väldigt professionellt hanterat efter betalning, packning, frakt, osv.
Hade två kriterier när jag började leta, klockan skulle vara i bra skick och fullset. Hittade inget klockrent när jag letade online i Europa så började strö söka lite på Ch24 var varannan dag för att se om något skulle dyka upp och så kring jul så poppade detta fina exemplar upp till ett stabilt pris så jag slog till.
Jo, jag håller med om att fördelen med Pro är att designen är cleanare och storleken eventuellt skulle passa mig bättre men priset är lite väl högt, inte minst med den nya modellen. samt att den är manuell,
Ska ha det i åtanke! ;)
 

Bergets

Panerai
får bli en dubbelpost :)
Idag - ca 6 veckor efter att jag skickade min 556a till tyskland har den nu återvänt från sin service(Garantiärende)
jag skickade in den för att den gick + 18sek/dag trotts att den har högsta graden av SW200-1 verken.

De som gjordes
  • Rengöring och justering av komponenter
  • Justering av presition (Ruckning?)
  • Testning av presition
  • WR test



IMG_0680.JPG

IMG_0681.JPG


-----
Även min nya 940 osborne kom idag
IMG_0679.JPG
 
Topp