Idag kom paketet som var några timmar från att komma fram före julafton. Men, det var bara en (självisk?) klockbeställning till mig själv. Här kommer bilder med kommentarer.
Välpaketerat.
En trevlig gest.
Hm. Vad är detta? Den inbitne känner nog igen den.
En G-Shock! Men lådan har gjorts om från helt svart till någon sorts svartvit historia.
Instruktionsboken. Lagom tjock.
Även plåtlådan har fått det nya utseendet trots att det rör sig om en äldre modell (som fortfarande är i produktion).
Nu kan säkert den vane G-fantasten se vilken modell det rör sig om.
Ikoniska knapparna
Jamenvisst! Det är ju en Rangeman! Eller GW-9400 för nagelbitaren.
En av de snyggaste boetter Casio gjort, enligt min mening.
Det första jag gör är i vanlig ordning att ta birt originalbandet.
Tror de har ändrat infästningen lite. Minns inte de ljusgrå inläggen i gummi.
Men de gamla JaysAndKays-adaptrarna fungerade precis som vanligt.
Även nylonbandet är ett JaysAndKays original, men vilket som helst i samma bredd funkar. 22 mm vill jag minnas.
Wristhot! Ändrat till 24 h-visning. Ska väl försöka synka den snart också
Från sidan. Tycker adaptrarna smälter in bra.
Förjävla snygg ändå.
De som känner mig minns säkert att jag haft denna modell tidigare. Fyra gånger, t o m. Femte gången gillt nu. Har verkligen saknat den på skogspromenader. Min fru bara skakar på huvudet, men inte är det fel eller konstigt att ha olika klockor för olika ändamål? (Håller dock sämre vatten när det kommer till klockor för djuphavsdykning, flygning eller bergsklättring)
Jag säger som @Fujoor sa en gång: ”Klart du ska ha en Rangeman”! Och jag tycker själv detta är en av deras mest lyckade modeller. Och med nato-adaptrar kan även en smalarmad person som jag bära den.
Välpaketerat.
En trevlig gest.
Hm. Vad är detta? Den inbitne känner nog igen den.
En G-Shock! Men lådan har gjorts om från helt svart till någon sorts svartvit historia.
Instruktionsboken. Lagom tjock.
Även plåtlådan har fått det nya utseendet trots att det rör sig om en äldre modell (som fortfarande är i produktion).
Nu kan säkert den vane G-fantasten se vilken modell det rör sig om.
Ikoniska knapparna
Jamenvisst! Det är ju en Rangeman! Eller GW-9400 för nagelbitaren.
En av de snyggaste boetter Casio gjort, enligt min mening.
Det första jag gör är i vanlig ordning att ta birt originalbandet.
Tror de har ändrat infästningen lite. Minns inte de ljusgrå inläggen i gummi.
Men de gamla JaysAndKays-adaptrarna fungerade precis som vanligt.
Även nylonbandet är ett JaysAndKays original, men vilket som helst i samma bredd funkar. 22 mm vill jag minnas.
Wristhot! Ändrat till 24 h-visning. Ska väl försöka synka den snart också
Från sidan. Tycker adaptrarna smälter in bra.
Förjävla snygg ändå.
De som känner mig minns säkert att jag haft denna modell tidigare. Fyra gånger, t o m. Femte gången gillt nu. Har verkligen saknat den på skogspromenader. Min fru bara skakar på huvudet, men inte är det fel eller konstigt att ha olika klockor för olika ändamål? (Håller dock sämre vatten när det kommer till klockor för djuphavsdykning, flygning eller bergsklättring)
Jag säger som @Fujoor sa en gång: ”Klart du ska ha en Rangeman”! Och jag tycker själv detta är en av deras mest lyckade modeller. Och med nato-adaptrar kan även en smalarmad person som jag bära den.