• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Biffbert

Cartier
Nu har jag efter mycket flippande av dyrgripar skaffat hem ett nytt tillskott som jag suktat efter länge:
20150629_222659.jpg

Först en välpackad låda
20150629_222757.jpg

Säkrad ytterbox
20150629_222939.jpg

Det börjar närma sig, vad kan det vara i?!
20150629_223018.jpg

Jo, det är livets mest välpackade Sinn U1SDR!
20150629_223233.jpg

Skott!
Utan tvekan den fetaste klockan jag ägt, kan inte sluta kolla på den. Stort tack till @KenKun för trevlig affär :)
 

Urkul

Cartier
Jag har varit sugen på denna klocka snart ett år och tillslut var det dags att slå till.

20150630_125014.jpg


En rejäl box har dom iallafall lagt den i, här har omega lite att lära tycker jag, deras känns mer som en leksak jämfört med denna.
20150630_125107.jpg


20150630_125114.jpg

Den är riktigt nice, tittade/provade/kände på den på Nymans i V-ås:)


Jag köpte den för att använda när det finns risk för repor och dings på klockan, vill inte ha sånt på Omega AT'n som jag har sedan tidigare. Denna klocka däremot måste nästan ha lite sånt för att kännas rätt så in med den i hetluften bara :D

20150630_131227.jpg

20150630_131521.jpg
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Aha, det ringer på dörren...
IMG_20150701_122444205.jpg
Ett paket från Tyskland.
IMG_20150701_122750753.jpg

Vem skickar ryska kakor med i paketet?
IMG_20150701_122916139.jpg

Julian Kampmann på poljot24.de förstås :)
IMG_20150701_122941875.jpg

Trevligt att få med reseetui med plats för 2 klockor. Extra strap följde med också Rios1931 svart crok.
Trevlig baksida. Nummer 45 av 999.
IMG_20150701_123719900.jpg

Wristshot
IMG_20150701_123949727~3.jpg

En Poljot international traveller alarm!
Har länge varit nyfiken på en dinka med alarm komplikation. Nu har jag det :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Har nyss avyttrat en 300 master co-ax och personligen rankar jag PO snäppet vassare. Lite tjockare absolut men en dykare kan gärna få vara på smällen :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har nyss avyttrat en 300 master co-ax och personligen rankar jag PO snäppet vassare. Lite tjockare absolut men en dykare kan gärna få vara på smällen :)
Fan, nu håller jag på och styr detta totalt off-topic. Men faktiskt väldigt intressant, själv föredrar jag master co-ax framför PO'n. Jag gillar PO'n, men mastern är snäppat vassare i mina ögon :confused:
 
Jag har varit sugen på denna klocka snart ett år och tillslut var det dags att slå till.

20150630_125014.jpg


En rejäl box har dom iallafall lagt den i, här har omega lite att lära tycker jag, deras känns mer som en leksak jämfört med denna.
20150630_125107.jpg


20150630_125114.jpg



Jag köpte den för att använda när det finns risk för repor och dings på klockan, vill inte ha sånt på Omega AT'n som jag har sedan tidigare. Denna klocka däremot måste nästan ha lite sånt för att kännas rätt så in med den i hetluften bara :D

20150630_131227.jpg

20150630_131521.jpg
Grym vill gärna ha en själv! Synd den inte kunde varit 41-42 mm bara...
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg
 

Schmumel

Omega
Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg
Riktigt snyggt med vit tavla :)
 

hannes1988

Cartier
Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg


Vit är inte dum till sommaren. Blir sugen själv!
Grattis!
 

Stenbocken

Breitling
Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg
Underbar sommarklocka! Hade varit kul att se hur den blir ihop med grått nato som du nämnde.
 

Linkan

Rolex
Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg
Skönt natoband nu till sommaren ;)
 

Urkul

Cartier
Nu har jag efter mycket flippande av dyrgripar skaffat hem ett nytt tillskott som jag suktat efter länge:
20150629_222659.jpg

Först en välpackad låda
20150629_222757.jpg

Säkrad ytterbox
20150629_222939.jpg

Det börjar närma sig, vad kan det vara i?!
20150629_223018.jpg

Jo, det är livets mest välpackade Sinn U1SDR!
20150629_223233.jpg

Skott!
Utan tvekan den fetaste klockan jag ägt, kan inte sluta kolla på den. Stort tack till @KenKun för trevlig affär :)
Den är häftig den där:)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Var en runda till posten på lunchen igår. Hämtade ut en sån här liten skön asiat!

Tyvärr luktade armbandet något jävulskt av kemikalier och jag hade inget vettigt hemma att ersätta det med. Så lösningen fick bli att sätta det på ett lädernato vilket jag inte tycker passar. Men fick i alla fall en komplimang på jobbet av en kollega :)
DSC_1677.JPG

Modellen är en Shanghai S017.
 
Topp