AE41500
Silver
Bra fråga, vet faktiskt inte. Kanske kan det vara lite av en gimmick/marknadsföringsgrej också...Där ser man, då har jag lärt mig något idag
Är denna tidsavvikelse svår att uppnå med ett Quartz-ur? (Jämför med ett mekaniskt ur)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra fråga, vet faktiskt inte. Kanske kan det vara lite av en gimmick/marknadsföringsgrej också...Där ser man, då har jag lärt mig något idag
Är denna tidsavvikelse svår att uppnå med ett Quartz-ur? (Jämför med ett mekaniskt ur)
http://www.cosc.swiss/en/certification/quartz-movementsFörstår inte, är den chronometer certad. Men har ett Quartz verk? Hur går det ihop
Bra där! Var ute i kylen någon månad men tillbaka i den tråden nuGrattis och välkommen till https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/
Jag tog gissningen på andra bilden för övrigt, men så handlade jag en likadan låda förra helgen.
Tack så mycket!Guld och svart är alltid sjukt snyggt, gratulerar!
Den sitter som en smäck!! Tack!Wow! Stort grattis. Den är verkligen sjukt fet. Perfekt storlek som ser ut att sitta otroligt bra på dig
Grattis. Riktigt läcker. Jag har ingen Panerai själv. Får nog ändra på det. Den där står med på wishlist.Godmorgon paket öppningstråden!
Äntligen är jag tillbaka med ett trevligt köp!
Någon som kan gissa vad?
Nej jag tänkte väl det...
Men nu kanske någon vet vilket märke? Och nej det är inte Rolex, kul tycker jag!
Och nu vet jag en hel tråd som vet svaret, men för många andra kommer nästa bild...
OK!! En Panerai.. Men det finns ju mängder av referenser! Vilken har jag köpt???? Nu är det nästan olidligt spännande....
En PAM 684!!! Det hade du väl aldrig kunnat gissa innan??
Jag såg denna på Watchout första gången och blev inte alls kär. För mycket alkohol och hade testat lite för mycket klockor innan helt enkelt. Men sen växte det.. Var några olidliga dagar innan jag tog steget och provade den igen men då med alligator bandet.. Och då visste jag att det var kört.. Tok kört.. Så bäst att smida medan eldet är varmt och jag slog till!
Vill du se fler bilder?
Den sitter helt fantastiskt! Jag älskar hur roseguldet jobbar tillsammans med den svarta keramiska kransen och detaljerna som omger den. Härlig tyngd i den och trevligt med en "dykare" med öppen baksida.. Finns extremt mycket att säga om denna klocka..
Och jag är super-uper-duper-skit NÖJD!!!!
Trevlig fortsättning mina klockvänner!!
Godmorgon paket öppningstråden!
Någon som kan gissa vad?
Men nu kanske någon vet vilket märke? Och nej det är inte Rolex, kul tycker jag!
Och nu vet jag en hel tråd som vet svaret, men för många andra kommer nästa bild...
OK!! En Panerai.. Men det finns ju mängder av referenser! Vilken har jag köpt???? Nu är det nästan olidligt spännande....
Jag såg denna på Watchout första gången och blev inte alls kär. För mycket alkohol och hade testat lite för mycket klockor innan helt enkelt. Men sen växte det.. Var några olidliga dagar innan jag tog steget och provade den igen men då med alligator bandet.. Och då visste jag att det var kört.. Tok kört.. Så bäst att smida medan eldet är varmt och jag slog till!
Vill du se fler bilder?
Den sitter helt fantastiskt! Jag älskar hur roseguldet jobbar tillsammans med den svarta keramiska kransen och detaljerna som omger den. Härlig tyngd i den och trevligt med en "dykare" med öppen baksida.. Finns extremt mycket att säga om denna klocka..
Citerar mig själv. Kunde inte hålla mig längre, beställde den idagSnacka om prisvärd klocka, grattis! Chronometer cert. quartzare dessutom, hur mycket bättre kan det bli!
Du låter precis som jag, att spara till en Omega AT, i mitt fall blå. Funderar på en kompromiss...
Ref. C032.851.11.047.00.
Najs! Väntar på paketöppningen, måste säga att jag gillar min gråa/svarta väldigt mycket än så länge. Köpte mig också ett 20mm Hirsch läderband, ska se hur det ser ut också.Citerar mig själv. Kunde inte hålla mig längre, beställde den idag
Fantastisk look och precision till anmärkningsvärt lågt pris för en sådan pjäs imho .
Paketöppning väntar...
Riktigt snygg! helrätt på gummi. Tummen upp.Kör en dubbelpost!
Denna damp ner i brevlådan idag. Tyckte den förra DS Action Diver var riktigt snygg men kom inte överens med designen på bezeln. Nu är Certina kammat hem full pott i min bok! Riktigt snygg klocka!
Godmorgon paket öppningstråden!
Någon som kan gissa vad?
Vill du se fler bilder?
Certina är i mina ögon extremt mycket klocka för pengarna. Önskar ibland att jag hållt mig kvar där, men det är som med whisky, har man väl provat fina single malts så........Det är Fredag, och jag har bestämt mig för att spara till en Omega Aqua Terra. I väntan bestämde jag mig för att köpa en billigare, men ändå riktigt fin klocka att ha på mig.
Nej, det är ingen Gant, bli inte arg på mig innan ni ser innehållet
Det fick bli en Certina, som enligt urmakaren var ny (vilket jag tror på då den inte ens finns listad på Certinas hemsida...odd?)
Innerbox...
Där har vi den!
Sitter fint på handleden!
Jag avslutar med ett "wristshot" med lume!
Tack för mig!
Dax att svida om till vinterkläder. Kom ett par små, men trevliga, paket igår. Omegas saker kostar huggorm men är rackarns fina!
Här på forumet.Vart köpte du bndverktyget? Är ute efter ett bra för att kunna leka med lite olika band
Bra köp! Grattis till en bra pjäsGodmorgon paket öppningstråden!
Någon som kan gissa vad?
Vill du se fler bilder?
Det tycker jag du absolut ska ändra påGrattis. Riktigt läcker. Jag har ingen Panerai själv. Får nog ändra på det. Den där står med på wishlist.
“Haha, ekorrhjul på klockorna” - Paketöppning x 2
Sådär skrev precis en fellow KS:are, du vet vem du är
Men för mig är idag en bra dag!
Men jag har fått flera kommentarer på mina klockval, vilket såklart känns lite tråkigt i en gemenskap. Men jag ska ju äga vad JAG själv vill.
Här kommer en liten(?) historia för de som vill få bakgrunden.
När jag blev klockintresserad, för lite mer än två år sedan köpte jag en Tag Aquaracer, som jag körde owg med i 9-10 månader.
Jag köpte sedan en röd black bay mars 2016, vilket fortfarande är den klocka som spelat mest på mitt hjärta. Om det handlade om att det var, för en nyintresserad (innan man blev fartblind) en väldigt dyr klocka eller inte, de kan jag inte svara på. Men jag var verkligen kär i den klockan, och ganska så nöjd med min TAG/Tudor-duo.
Sedan började Rolex-jävulen krypa fram, och jag fick byta in min Black Bay + Aquaracer för en fin svart 16570.
Jag sålde den förra sommaren och klocklös som jag var gick jag och köpte en blå Black Bay direkt. För att ha något.
Den stannade ett helt halvår(!) så det känns ändå som ett bra köp, även om det var väldigt spontant.
Efter detta har väldigt mycket kommit o gått i lådan, säkert 20-tal billigare klockor och några dyrare.
Jag släppte väl tanken lite på att hitta något jag finner ro i.
Röda black Bayen har alltid funnits i bakhuvudet att köpa igen eftersom jag bara hade min en månad, men jag har valt att testa annat istället.
Så köptes en Speedmaster Pro i våras, som jag också älskar på alla sätt och vis. Mer än bara en klocka liksom, den säger så mycket för mig.
Till denna hade jag även en till Tag Heuer Aquaracer, som jag köpte efter ivrigt tjatande från min sida på @laketwig
Jag köpte sen en Explorer 1, den nya modellen. Efter ett tag flippades Speedmastern och jag kompletterade min Explorer 1 med en vit Explorer 2.
Exp2 flippades snabbt. Det var inte så roligt som jag hade trott.
Var oerhört nöjd med Explorer 1an som jag hade i 4 månader (länge för att vara mig) men sen kom keramisk Submariner-suget och Explorern åkte.
Där hade jag någon ide om att Submarinern är klockan som ger mig ro och jag behöver inte köpa fler klockor på länge - Men så har jag haft den nu en månad och gillar den som fan men det är nåt som saknas och OWG är tråkigt.
Därför valde jag att gå tillbaka till de två klockorna som av alla mina tilltalat mig mest, eller ja, gett mig flest glada känslor, av mina cirka totalt 30 klockor jag provat senaste åren. Dessa två tillsammans känns för mig roligare än en Submariner.
Känner jag att jag verkligen måste ha en Rolex så får jag väl köpa en helt enkelt. Snart jul
Vi börjar med:
Men det kom ju ett till paket:
Man vet att man haft en bra paketöppning när det ser ut såhär på golvet
Tack för mig!
Grattis ! Brukar inte gilla Panerai jätte mycket, men denna var riktigt jäkla braGodmorgon paket öppningstråden!
Någon som kan gissa vad?
Vill du se fler bilder?
Tre paket på samma dag . 2 klockor och några band
Riktigt cool swatch du har där!Tre paket på samma dag . 2 klockor och några band
Känner mig som värsta copycaten men det kom ett paket med en bekant plåtbox idag... @Urkvinnan @bautaberit
Försvarstalet skulle börja med att jag spanat en stund på denna utan att komma till skott, frågan är bara vem som skulle tro på det ...
Grattis. Kul jakthistoria. (Och grattis till barnet förstås)Drog o kikade på Liverpool- Man utd förrförra helgen och planerade då in mellanlandning på Schipol på ut och hemresa då jag stått i kö på en 116610LN/LV hos Nymans sedan slutet av maj utan att ha hört ngt trots att dom sa 3 månader väntetid till mig då. Sprang direkt vid landning in på Gassan då jag endast hade 2 timmar tills vi skulle vidare. Tjejen i Gassan butiken var lite nonchalant och menade på att jag ska ha väldigt tur om jag lyckades och sa att den inte finns i ngn gassan butik på hela Schipol då dom uppdaterade lagerstatus hela tiden.
Jaja kikar väl på vägen hem tänkte jag..
Vidare till terminalen där vi skulle fortsätta mot England så ser jag en Gassanbutik till.. men denna gången en som endast sålde Rolex så går givetvis in där ändå för att se om ngt annat roligt finns..
Men direkt så ser jag just en 116610LV i montern.
Snabb var jag att säga till en säljare att den där skulle jag önska att testa.
Inte så mycket att diskutera innan jag sa att den tar jag!
Det är verkligen din turdag sa hon den kom nämligen in imorse och dom försvinner direkt, klockan var 9.00 när jag knappa in koden på kortläsaren så det måste ha handlat om ngn timme.
Tar väl ca en minut till så kommer en annan man inrusandes och frågar hur många minuter han missade med.
- Max 5 sa säljaren med ett tråkigt leende.
Efter kortning av länk så knallade jag nöjd som tusan ut därifrån bort och firade på Heineken Bar med känslan av att äntligen fått tag i en sub .
Då jag fick en son 2017 så va det viktigt för mig att få tag i just en 2017 som är tänkt att han ska ta över lagom tills hans 18 årsdag.
Pillade bort sista plasten som dom missade på planet mot Manchester
Wristshot dock från idag.
Och vidare till subens premiärmatch så slutade den 0-0
Snyggt o bra fångat. Dock en LN o inte LVDrog o kikade på Liverpool- Man utd förrförra helgen och planerade då in mellanlandning på Schipol på ut och hemresa då jag stått i kö på en 116610LN/LV hos Nymans sedan slutet av maj utan att ha hört ngt trots att dom sa 3 månader väntetid till mig då. Sprang direkt vid landning in på Gassan då jag endast hade 2 timmar tills vi skulle vidare. Tjejen i Gassan butiken var lite nonchalant och menade på att jag ska ha väldigt tur om jag lyckades och sa att den inte finns i ngn gassan butik på hela Schipol då dom uppdaterade lagerstatus hela tiden.
Jaja kikar väl på vägen hem tänkte jag..
Vidare till terminalen där vi skulle fortsätta mot England så ser jag en Gassanbutik till.. men denna gången en som endast sålde Rolex så går givetvis in där ändå för att se om ngt annat roligt finns..
Men direkt så ser jag just en 116610LV i montern.
Snabb var jag att säga till en säljare att den där skulle jag önska att testa.
Inte så mycket att diskutera innan jag sa att den tar jag!
Det är verkligen din turdag sa hon den kom nämligen in imorse och dom försvinner direkt, klockan var 9.00 när jag knappa in koden på kortläsaren så det måste ha handlat om ngn timme.
Tar väl ca en minut till så kommer en annan man inrusandes och frågar hur många minuter han missade med.
- Max 5 sa säljaren med ett tråkigt leende.
Efter kortning av länk så knallade jag nöjd som tusan ut därifrån bort och firade på Heineken Bar med känslan av att äntligen fått tag i en sub .
Då jag fick en son 2017 så va det viktigt för mig att få tag i just en 2017 som är tänkt att han ska ta över lagom tills hans 18 årsdag.
Pillade bort sista plasten som dom missade på planet mot Manchester
Wristshot dock från idag.
Och vidare till subens premiärmatch så slutade den 0-0
Jäklar vad coolt med avart milgauss grattis !Väntat väldigt länge på denna.....
Svart ska det stå, inte avartJäklar vad coolt med avart milgauss grattis !