• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Stora Slipstråden

Psykel

Patek
Tips för er som söker högkvaliteslipsar så kör Kaplans sin aficinado auktion snart. Måste säga att det är fantastiska slipsar för otroligt bra pris:


här är tex en underbar sidenslirre från Hermes som de lagt ut
D8CCEEBC-F00B-43B2-A7B4-4D37E9C74AA6.jpeg
Läcker! Just den där har ju dock stuckit iväg en bit, 1.700kr just nu.
Denna har jag däremot ledande bud på:
0

Plockade upp en Hermès, Gucci och Versace på förra afficionadoauktionen, alla tre för omkring 900kr totalt.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
För att den inte är symmetrisk, alltså precis som den skall? :)
Precis därför. Tror det har något att göra med att four in hand var knuten man lärde sig som barn. Är säkert därför jag uppfattar den som lite slarvig på något vis. En symetrisk knut tar lite mer ansträngning och ger i mitt tycke ett bättre intryck. Högst personlig åsikt såklart. :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Precis därför. Tror det har något att göra med att four in hand var knuten man lärde sig som barn. Är säkert därför jag uppfattar den som lite slarvig på något vis. En symetrisk knut tar lite mer ansträngning och ger i mitt tycke ett bättre intryck. Högst personlig åsikt såklart. :)
4 in hand är slarvig och jag drar isär ändarna lite så den blir mer slarvig. Jag tycker symmetriska knutar utan pocket känns tråkigt och osäkert. Som en grabb på första intervjun eller en gubbe som påtvingats slips för ett tillfälle. Smaksak som sagt :) Sedan tycker jag för visso asymmetrin förstärks i fotot.
 
Senast ändrad:

ToolDiver

KS Explorers Club
Inte en enda post i tråden i år? Skäms!
Dagens: Granqvist cashmere, köpt på deras rea här om veckan. Gillar'n! Fick till en okej dimple dessutom.
db8a9fd9-b748-44e1-a6d8-9baa00fae847-jpeg.1692662
Snyggt, problemet för mig är att jag inte haft slips något iår. Va nog nyår sist. Skäms på mig, får börja ha det i hemmakontoret mer ;)
 

Psykel

Patek
Snyggt, problemet för mig är att jag inte haft slips något iår. Va nog nyår sist. Skäms på mig, får börja ha det i hemmakontoret mer ;)
Själv är jag inne på det väldigt tomma kontoret varje arbetsdag, så det är bara att köra på för min del!
Mitt problem har snarare varit att jag haft lite brist på slipsvärdiga kläder i övrigt, men börjar se lite bättre ut i garderoben nu. Idag kör jag exempelvis 3 x Granqvist, i slips, skjorta och väst. Ruskigt prisvärda redan innan reapriserna jag handlat till!
 

Psykel

Patek
Halvårsbump med tips om att Granqvist har final sale nu!
Klickade själv precis hem denna skönheten, blir skoj att testa shantung! Nu behöver jag en murrig tweedkavaj att köra den till bara...
5f172fbc4ac21.jpeg
 

Lorentzo

Omega
Var köper den moderna mannen sina slipsar nuförtiden?

Ska köpa en present till en släkting och har dålig koll på utbudet av idag. Känner mig ganska färdig med min egen slipsgarderob med omkring 30-40 slipsar i regnbågens färger och det var nog mer än fem år sedan jag köpte en slips sist.

Letar efter något i rimlig prisklass (helst under tusenlappen) men fortfarande schysst kvalitet. Gärna untipped, i lagom klassisk stil. Är Granqvist bra bang for the buck?
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Var köper den moderna mannen sina slipsar nuförtiden?

Ska köpa en present till en släkting och har dålig koll på utbudet av idag. Känner mig ganska färdig med min egen slipsgarderob med omkring 30-40 slipsar i regnbågens färger och det var nog mer än fem år sedan jag köpte en slips sist.

Letar efter något i rimlig prisklass (helst under tusenlappen) men fortfarande schysst kvalitet. Gärna untipped, i lagom klassisk stil. Är Granqvist bra bang for the buck?
Tycker absolut att Granqvist känns som ett bra val i detta fall. Har många slipsar från dem och är nöjd.
 

Psykel

Patek
Var köper den moderna mannen sina slipsar nuförtiden?

Ska köpa en present till en släkting och har dålig koll på utbudet av idag. Känner mig ganska färdig med min egen slipsgarderob med omkring 30-40 slipsar i regnbågens färger och det var nog mer än fem år sedan jag köpte en slips sist.

Letar efter något i rimlig prisklass (helst under tusenlappen) men fortfarande schysst kvalitet. Gärna untipped, i lagom klassisk stil. Är Granqvist bra bang for the buck?
Tycker absolut att Granqvist känns som ett bra val i detta fall. Har många slipsar från dem och är nöjd.
Mycket Granqvist här också, dock fler näsdukar än slipsar från dom. Sjukt prisvärda, tycker jag! Kör!
 
Var köper den moderna mannen sina slipsar nuförtiden?

Ska köpa en present till en släkting och har dålig koll på utbudet av idag. Känner mig ganska färdig med min egen slipsgarderob med omkring 30-40 slipsar i regnbågens färger och det var nog mer än fem år sedan jag köpte en slips sist.

Letar efter något i rimlig prisklass (helst under tusenlappen) men fortfarande schysst kvalitet. Gärna untipped, i lagom klassisk stil. Är Granqvist bra bang for the buck?
Urbanties har många untipped. Riktigt mycket pang för pengen. Jag har 3-4 stycken därifrån och är väldigt nöjd.
 
Topp