• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den Stora Slipstråden

Dagens - vintage, tagit över efter farfar. Trevligt mönster som man ej skulle se på nyare slipsar.
CC5CA4AB-6247-4769-BE14-E1D2EFAAD663.jpeg

Andy Cohen och hans enorma slipsgarderob. Värt att följa om man gillar en kille som varierar sina slipsval ;)
3BF2B0A3-7892-4E29-A94E-0469CCE88E53.jpeg
5D8F5A07-B0BE-4C7B-8670-ED1C48C6EFC6.png
C192A1FE-FD0F-4C5A-9C11-7D8381D41DA5.jpeg

Hur förvarar ni era slipsar? Känner att jag behöver nåt i klädkammaren i stil med bilden nedan. Även för näsdukar, manschettknappar och så vidare...
Tie-storage-3.jpg

Tror nog att jag är redo att ta klivet till kostym i höst, och min blygsamma slipssamlig kan behöva vila bekvämt tills dess! Just nu ligger dom bara prydligt i rad på en ledig hylla i klädkammaren.
Så tips på var man kan få tag på praktisk/snygg förvaring?

Hur förvarar ni era slipsar? Känner att jag behöver nåt i klädkammaren i stil med bilden nedan. Även för näsdukar, manschettknappar och så vidare...
Tie-storage-3.jpg

Tror nog att jag är redo att ta klivet till kostym i höst, och min blygsamma slipssamlig kan behöva vila bekvämt tills dess! Just nu ligger dom bara prydligt i rad på en ledig hylla i klädkammaren.
Hade tidigare en liknande låda som du skickar bild på, men förvarar idag med denna https://www.skolyx.se/galgar-och-klaedvard/2-slipsgalge-i-cedertrae.html, tar inte lika mycket plats.

Jag använder en Ikeabyrå som har ganska låga lådor vilket passade bra då de två nedersta lådorna var perfekta till slipsar och näsdukar med övre 3 lådorna funkar till bälten, solglasögon mm.

Jag har även slipshängare för vägförvaring ifrån Justin på Dapperwoodworks som är en snygg förvaring för lite färre slipsar - finns även med en liten hylla ovanpå där man kan lägga ifrån sig plånbok mm.

https://www.dapperwoodworks.com/collections/medium-tie-racks/products/handmade-walnut-tie-rack

6975F9D8-D164-49FB-BACB-EA2FC3315E5A.jpeg
9C352AA6-9980-473D-B5EC-72A2F1347566.jpeg

Som @plundberg använder även jag denna. Så här kan det se ut när man slängt på några slipsar, helt klart ett gott köp.

B86BE1B4-4FDD-4B11-A9E7-1F4C7528C858.jpeg
24BAC1FA-FB5B-4A44-8388-251899D90EE1.jpeg

Tack för tipsen! Får spana runt lite. Har kikat på hängaren från Skolyx (kör deras skoblock, och tänkte nog beställa lite galgar därifrån), men stängerna i min garderob är så jäkla långt upp att jag inte skulle nå! Funkar med kläder, men slipsarna skulle hamna utom räckhåll! :D
Tror nog att nåt i lådväg, som den jag postade, passar mig bättre. Då kan jag ha dom på en hylla istället.

I Coronatider så kan man få extra känslor när man inte får träffa sina äldre. Samt att ”morfar” har världens coolaste slips funktion på garderoben. :cigar:

Hur många av er är inte sugna att ta på slirren eller stolta att ni har den varje år ni ser denna på julafton efter Kalle Anka :D

För allas info så får man dela, diskutera och FRÅGA tips och sina tidigare samt önskade köp på den här tråden. Vissa andra trådar finns det ganska många paragrafryttar som gör det tråkigt men här är alla välkomna att dela, prata och tipsa. :)

Då kör jag på med lite fler frågor då, när jag ändå är igång och vill lära mig! :D
Grenadineslipsar? Fick låna inlogg på Viaplay, så betade av dom första sju Bondfilmerna i helgen... En orgie i kostymer, bilar och inredning! Självklart står ju Sean Connerys grenadineslipsar i centrum, så har blivit rätt sugen på såna. Vad borde man tänka på när det kommer till såna, och var kan man hitta inte alltför snordyra slipsar?

Då kör jag på med lite fler frågor då, när jag ändå är igång och vill lära mig! :D
Grenadineslipsar? Fick låna inlogg på Viaplay, så betade av dom första sju Bondfilmerna i helgen... En orgie i kostymer, bilar och inredning! Självklart står ju Sean Connerys grenadineslipsar i centrum, så har blivit rätt sugen på såna. Vad borde man tänka på när det kommer till såna, och var kan man hitta inte alltför snordyra slipsar?

några sköna inspirationsbilder från Bond nu när du säger det :cool:
Gillar att den senaste bondfilmen så tar Daniel Craig fram den stickade slirren i brun stil, lite annorlunda från Sean Connerys men ändå i samma anda vilket är väldigt härligt vintage :cigar:
49384E84-C788-413D-93FF-567728D6E73F.jpeg
3803F98C-8D5F-4D7E-8DDE-DCEBB135C66E.jpeg
D049B16E-4575-41E7-929D-622ED3AE9CE1.jpeg
7748F4B4-7B95-4635-B4AF-60F348924AB3.jpeg
7BD3DA4A-A0D6-4838-A225-FFD42F35C240.jpeg
07999B3C-DC35-4E35-B325-931589D68774.jpeg
C17ED1C7-299E-4F6A-B2A0-8D186F72887A.jpeg

Bild på mig med min egna design som jag kallar Classic Brit. 40% sidenslips som passar väl till jeans eller blåa skjortor.
Sen skadar det inte med en Hulk på armen heller ;) :rolex:
D74580EE-4879-42EC-B2ED-EEB4D13B6F22.jpeg

Tie-storage-3.jpg

Om du har en IKEA garderob så finns insats som funkar fint till slipsar (2 per box). Exemplet nedan rymmer således 36 stycken.
48713486-0332-4A7F-8043-05BE7F663DF0.jpeg

Älskar att bära slips, gör det tyvärr inte till vardags.. :(
Är inget större fan av stickade slipsar och ogillar starkt slipsar som är raka ner till. Men det viktigaste är väl ändå att knuten är snygg och symmetrisk? :)
slips.jpg

Kam och slips är jävulens påfund, något jag undviker så långt det är möjligt ... ;)

För många år sedan köpte företaget jag jobbade på ett annat liknande företag i Tucson, Arizona. Vid fyra olika tillfällen hade jag nöjet av tjänsteresor dit. Tucson är en mycket trevlig stad utom möjligen mitt i sommaren då det kan bli lite varmt. Kallas ju för "fattigmansflorida" då temperaturen är mycket behaglig på vintern och prisnivån är bland det lägsta i USA.

Hur som helst, en kväll blev jag bjuden till ett steakhouse vid namn Pinnacle Peak. Förutom utmärkta stekar är dom kända för sitt slipsförbud. Om du inte tar av den direkt när du kommer in klipper dom av den och hänger upp den i taket. Åtskilliga är dom män som gått dit iklädda den där vidriga teryleneslipsen dom fick av svärmor i julklapp ... :D

Lånat från nätet:
Slipsar i taket.jpg

Slipsar i taket 2.jpg

Kam och slips är jävulens påfund, något jag undviker så långt det är möjligt ... ;)

För många år sedan köpte företaget jag jobbade på ett annat liknande företag i Tucson, Arizona. Vid fyra olika tillfällen hade jag nöjet av tjänsteresor dit. Tucson är en mycket trevlig stad utom möjligen mitt i sommaren då det kan bli lite varmt. Kallas ju för "fattigmansflorida" då temperaturen är mycket behaglig på vintern och prisnivån är bland det lägsta i USA.

Hur som helst, en kväll blev jag bjuden till ett steakhouse vid namn Pinnacle Peak. Förutom utmärkta stekar är dom kända för sitt slipsförbud. Om du inte tar av den direkt när du kommer in klipper dom av den och hänger upp den i taket. Åtskilliga är dom män som gått dit iklädda den där vidriga teryleneslipsen dom fick av svärmor i julklapp ... :D

Lånat från nätet:
Slipsar i taket.jpg

Slipsar i taket 2.jpg
Det hänger säkert några förstörda skatter uppe i det där taket...

Det hänger säkert några förstörda skatter uppe i det där taket...

... eller inte. ;)

Utöver bröllop och begravningar använde jag bara slips när jag skulle hålla föredrag i större sammanhang. Drar man åt den ordentligt hämmar den blodflödet till hjärnan så man hamnar på samma intellektuella nivå som åhörarna ... :D

Två favoriter, en lite småkul och en lite mera seriös och elegant:
IWC DT 2020-06-15 (slipsar).jpg

... eller inte. ;)

Utöver bröllop och begravningar använde jag bara slips när jag skulle hålla föredrag i större sammanhang. Drar man åt den ordentligt hämmar den blodflödet till hjärnan så man hamnar på samma intellektuella nivå som åhörarna ... :D

Två favoriter, en lite småkul och en lite mera seriös och elegant:
IWC DT 2020-06-15 (slipsar).jpg
Du har höga tankar om åhörarna?

Tillbaka
Topp