• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Writer136

Panerai
Har beställt dessa..
Nån med erfarenheter? Eller kanske bara nån åsikt :)
FF958333-A303-4252-BB8F-4E5F4659347A.png

Icke testat men ser ju ut som ett alternativ till air max :)
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hehe, får sätta på preventiva skoskavsplåster, de ska slitas in och ut. Köpte ett par svarta Geo Sneakers som las upp igen i min storlek, blir en fin jämförelse sen :)
Update: Väldigt fint paketerat kom de fram, men Geo-modellen var stor i storleken och de andra var för breda i lästen för mig :/ Surt då det var fantastisk kvalité för vad jag gav. Som tur fanns retursedeln smidigt redo att klistra på :)
 

JohanHLM

Rolex
Skönt att redan ha sommarkitet införskaffat.
Hade de vita Buttero sedan tidigare (tyvärr lite förstora) och kompletterade med ytterligare ett par CP och kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett par Buttero (i rätt storlek) när de fanns till 50% rabatt.

Som storleksreferens är längden på dom helt identisk men CP är smalare på den bredaste delen av foten. Strl. 42 är rätt längdmässigt för min del men är osäker på hur mycket lädret töjs? Vill hellre ha ett par som sitter slickat runt foten (utan att det klämmer) än ett par som är rymliga.
Antar att det finns en del här som gått in ett par CP som känts trånga i början och har de i sådant fall känts rätt efter några veckors användning?
7679145E-073F-4A51-9F84-2CD8932D2462.jpeg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Skönt att redan ha sommarkitet införskaffat.
Hade de vita Buttero sedan tidigare (tyvärr lite förstora) och kompletterade med ytterligare ett par CP och kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett par Buttero (i rätt storlek) när de fanns till 50% rabatt.

Som storleksreferens är längden på dom helt identisk men CP är smalare på den bredaste delen av foten. Strl. 42 är rätt längdmässigt för min del men är osäker på hur mycket lädret töjs? Vill hellre ha ett par som sitter slickat runt foten (utan att det klämmer) än ett par som är rymliga.
Antar att det finns en del här som gått in ett par CP som känts trånga i början och har de i sådant fall känts rätt efter några veckors användning?
7679145E-073F-4A51-9F84-2CD8932D2462.jpeg
Japp! De känns konstiga i början.
 

JohanHLM

Rolex
Japp! De känns konstiga i början.
Skönt att höra då är det säkert rätt storlek för mig. Även om de spänner lite på bredaste delen av foten är de betydligt skönare än helt nya Buttero där lädret är stenhårt.
Ångrar att jag inte slog till på ett till par CP i grå eller beige suede när de dök upp med 50% på CareofCarl i förra veckan. Känns dock som att dessa kanske är tillräckligt för denna säsongen. Får ju spara nått roligt inköp till senare :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Skönt att höra då är det säkert rätt storlek för mig. Även om de spänner lite på bredaste delen av foten är de betydligt skönare än helt nya Buttero där lädret är stenhårt.
Ångrar att jag inte slog till på ett till par CP i grå eller beige suede när de dök upp med 50% på CareofCarl i förra veckan. Känns dock som att dessa kanske är tillräckligt för denna säsongen. Får ju spara nått roligt inköp till senare :)
Dessa dödade mina fötter. Hälen samt av någon anledning ett märkligt tryck på stortånageln. Helt lugnt nu dock.

DE9A55F1-3D33-4A65-9A62-994C93879691.jpeg
 

JohanHLM

Rolex
Skönt att redan ha sommarkitet införskaffat.
Hade de vita Buttero sedan tidigare (tyvärr lite förstora) och kompletterade med ytterligare ett par CP och kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett par Buttero (i rätt storlek) när de fanns till 50% rabatt.

Som storleksreferens är längden på dom helt identisk men CP är smalare på den bredaste delen av foten. Strl. 42 är rätt längdmässigt för min del men är osäker på hur mycket lädret töjs? Vill hellre ha ett par som sitter slickat runt foten (utan att det klämmer) än ett par som är rymliga.
Antar att det finns en del här som gått in ett par CP som känts trånga i början och har de i sådant fall känts rätt efter några veckors användning?
7679145E-073F-4A51-9F84-2CD8932D2462.jpeg
Citerar mig själv...
Mina bruna Buttero som jag fick hem idag åker direkt i retur. När jag tittade närmare på dom var det en drygt 1cm L-formad synlig söm på insidan av högerfoten (där sömmen i lädret ska synas fast nere vid sulan) vilken jag t.o.m. går att se på min dåliga bild om man zoomar in. Tycker det finns mer än så att önska i den prisklassen...
 
Någon med erfarenhet av sneakers från COS eller A days march? Är ingen sneakers-kille men vill ha ett par vita enkla till våren och har kollat på dessa två nedan. CP känns för dyrt för mig.

Screenshot_20190216-105002.jpg
Screenshot_20190216-104931.jpg
 

ETMC

Omega
Någon med erfarenhet av sneakers från COS eller A days march? Är ingen sneakers-kille men vill ha ett par vita enkla till våren och har kollat på dessa två nedan. CP känns för dyrt för mig.

Screenshot_20190216-105002.jpg
Screenshot_20190216-104931.jpg
Har haft ett par liknande från COS förut. Skulle säga att de var okej, men inte mer. Inte jättesköna och höll sig snygga i ett halvår ungefär!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
9BB2BBE3-2327-4E6B-93B7-DC56D9891D01.png

För er som ogillar vinterskor men gillar Air Max.
Dom är dock inte spec fodrade utan enbart vattentäta. Jag har nyligen fått hem ett par och är faktiskt väldigt nöjd hittils. Har man normallånga byxor så syns det inte ens att dom är litelite högre än vanliga Air Max.
 

Bilagor

  • 1688EF65-55A7-432D-8D9C-FF875CA68787.png
    1688EF65-55A7-432D-8D9C-FF875CA68787.png
    180.9 KB · Visningar: 1

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ännu ett onödigt köp. Skulle ju köpa klockor och lägga ner skointresset men men.

Lite annorlunda. Konstigaste designen på något par skor jag äger. Vet inte om jag gillar eller inte.

Är New Balance 247 i nån specialvariant. Har en jäkla massa par Adidas men börjat gå över till NB nu. Särskilt 247 är jäkligt sköna.

IMG_20190222_175819.jpg
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Min polare klickade hem dessa från MCM och jag måste säga att kvaliteten är grym och att de är himla snygga.
fler som har erfarenhet av MCM?
IMG_0300.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tips på mer skor likt dessa? Detta då golfskor men tänker vanliga sneakers. Vill aldrig knyta skon igen! Kramar om foten som en öm ängel. Vad kallas denna typ av "snörning"?
Tack!

(Puma Ignite pwradapt disc)
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1552055191300.jpg_1552055195481.jpeg
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Boa heter systemet.
Edit: två på bollen

Här ett par, sköns och bekväma. Mindre snyggt dock. Men smaken är ju som vanligt väldigt olika
47D0788C-6E80-4891-9DE9-D5875C3CCDCF.jpeg
 

Gabriel90

Panerai
Tips på mer skor likt dessa? Detta då golfskor men tänker vanliga sneakers. Vill aldrig knyta skon igen! Kramar om foten som en öm ängel. Vad kallas denna typ av "snörning"?
Tack!

(Puma Ignite pwradapt disc)
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1552055191300.jpg_1552055195481.jpeg
Ja har dessa i både svart och vit..
otroligt sköna sneakers...
Det är utan snöre, endast en disk.
Modell: puma tsugi disc
46A4F40F-7107-47B2-99B1-3839AA2BED35.jpeg
 
Topp