Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Den stora Sneakers-tråden.

Diskussion i 'Lifestyle' startad av snoozarn, 17 september 2015.

1. Writer136

Writer136 Brons

Icke testat men ser ju ut som ett alternativ till air max :)

kvarre gillar detta.
  2. Gabriel90

Gabriel90 Tantal

Från:
    Stockholm
    Tycker dem var coola !

kvarre gillar detta.
  3. Crentus

Crentus Tantal

Update: Väldigt fint paketerat kom de fram, men Geo-modellen var stor i storleken och de andra var för breda i lästen för mig :/ Surt då det var fantastisk kvalité för vad jag gav. Som tur fanns retursedeln smidigt redo att klistra på :)

4. MR-WJ

MR-WJ Titan

Från:
    Norrland
    Nya pjux
    8D1C19D0-2A04-4EA9-8B80-6731D18F708E.

Writer136, snajgel, almeyero och 2 andra gillar detta.
  5. daniel svensson

daniel svensson Tantal

6. Nicke75

Nicke75 Brons

Har förra gen den svarta,men är sugen på denna nu till våren.
    50835327-CEE4-4A39-B412-6585D6AF6BCE.

7. JohanHLM

JohanHLM Silver

Skönt att redan ha sommarkitet införskaffat.
    Hade de vita Buttero sedan tidigare (tyvärr lite förstora) och kompletterade med ytterligare ett par CP och kunde inte låta bli att köpa ytterligare ett par Buttero (i rätt storlek) när de fanns till 50% rabatt.

Som storleksreferens är längden på dom helt identisk men CP är smalare på den bredaste delen av foten. Strl. 42 är rätt längdmässigt för min del men är osäker på hur mycket lädret töjs? Vill hellre ha ett par som sitter slickat runt foten (utan att det klämmer) än ett par som är rymliga.
    Antar att det finns en del här som gått in ett par CP som känts trånga i början och har de i sådant fall känts rätt efter några veckors användning?
    7679145E-073F-4A51-9F84-2CD8932D2462.

willbur och Erik1 gillar detta.
  8. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Japp! De känns konstiga i början.

JohanHLM gillar detta.
  9. JohanHLM

JohanHLM Silver

Skönt att höra då är det säkert rätt storlek för mig. Även om de spänner lite på bredaste delen av foten är de betydligt skönare än helt nya Buttero där lädret är stenhårt.
    Ångrar att jag inte slog till på ett till par CP i grå eller beige suede när de dök upp med 50% på CareofCarl i förra veckan. Känns dock som att dessa kanske är tillräckligt för denna säsongen. Får ju spara nått roligt inköp till senare :)

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Dessa dödade mina fötter. Hälen samt av någon anledning ett märkligt tryck på stortånageln. Helt lugnt nu dock.

DE9A55F1-3D33-4A65-9A62-994C93879691.

JohanHLM gillar detta.
  11. JohanHLM

JohanHLM Silver

Då är det garanterat lugnt för min del. Har haft dom på mig en 1/2 timme hemma och de känns redan betydligt bättre.

12. JohanHLM

JohanHLM Silver

Citerar mig själv...
    Mina bruna Buttero som jag fick hem idag åker direkt i retur. När jag tittade närmare på dom var det en drygt 1cm L-formad synlig söm på insidan av högerfoten (där sömmen i lädret ska synas fast nere vid sulan) vilken jag t.o.m. går att se på min dåliga bild om man zoomar in. Tycker det finns mer än så att önska i den prisklassen...

13. Parmigiano

Parmigiano Titan

Någon med erfarenhet av sneakers från COS eller A days march? Är ingen sneakers-kille men vill ha ett par vita enkla till våren och har kollat på dessa två nedan. CP känns för dyrt för mig.

Screenshot_20190216-105002. Screenshot_20190216-104931.