• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Erik83

Cartier
vga4483040_cdkbrandy_v41.jpg

Nån som testat Vagabonds låga dressade sneakers? Funderar på att dra hem ett par på rean...
Ett par såna här.
 

Erik83

Cartier
Nån som kan tipsa om ok sneakers i mocka som går att fynda på rean? Max 1500 tänker jag.
Några sidor som snart släpper sin mid season?
 

EmilE

Omega
Nån som har koll på hur man på bästa sätt löser när lädret börjat på och torka..
Läderfett eller liknande som gäller?o_O
3FC2DF65-E773-4646-98E8-6AC2DD31EFE0.jpeg
 

Psykel

Patek
Nån som har koll på hur man på bästa sätt löser när lädret börjat på och torka..
Läderfett eller liknande som gäller?o_O
3FC2DF65-E773-4646-98E8-6AC2DD31EFE0.jpeg
Skor bör underhållas regelbundet, speciellt i läder. Kolla skolyx.se, dom har bra grejer. Dina skor ser ut att vara delvis i mocka? Inget fett där, utan det ska behandlas på annat sätt. Jag är dock dålig på hur man sköter mocka då jag inte har några själv.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Nån som har koll på hur man på bästa sätt löser när lädret börjat på och torka..
Läderfett eller liknande som gäller?o_O
3FC2DF65-E773-4646-98E8-6AC2DD31EFE0.jpeg
Det där är väl mocka, torkar knappast - men däremot har du nog slitit av det översta lagret. Kanske går att borsta upp med en mockaborste, annars är de nog körda.

Borsta och impregnera är A och O med mocka. :)
 

EmilE

Omega
Det där är väl mocka, torkar knappast - men däremot har du nog slitit av det översta lagret. Kanske går att borsta upp med en mockaborste, annars är de nog körda.

Borsta och impregnera är A och O med mocka. :)
Kanske dålig bild men skorna är en luring, både mocka och läder;)
Ifall jag inte är helt ute och cyklar så är det struts eller antilopläder:bookworm:
 

Amme

Cartier
Har en teori att dessa tillverkas i samma fabrik men får olika loggor. Vad tror ni som är sneakers experter?


DD9A8729-0FAA-4ADE-BE8A-C8CE57C4A7FB.jpeg
352BB72F-5964-4F2C-8F62-18CA2A633C5A.jpeg
0593340C-0B76-4319-BACE-3B878B4EAC7C.jpeg
 

Gabriel90

Panerai
Har en teori att dessa tillverkas i samma fabrik men får olika loggor. Vad tror ni som är sneakers experter?


DD9A8729-0FAA-4ADE-BE8A-C8CE57C4A7FB.jpeg
352BB72F-5964-4F2C-8F62-18CA2A633C5A.jpeg
0593340C-0B76-4319-BACE-3B878B4EAC7C.jpeg
Det första paret ser ut som Bally?
Bally tillverkas i Schweiz ... valentino tillverkas i italien.
Sen kan det vara som du säger att vissa märken kan tillverkas i samma fabrik, inte omöjligt.:)
 

Amme

Cartier
Det första paret ser ut som Bally?
Bally tillverkas i Schweiz ... valentino tillverkas i italien.
Sen kan det vara som du säger att vissa märken kan tillverkas i samma fabrik, inte omöjligt.:)
Jo jag äger och känner därför till alla tre, därav frågeställningen. Bara osäker på Dunhill paret…
Samma sak när det gäller randsydda skor, tom Ford gör t ex inte skorna själv. Kiton om jag minns rätt tillverkar skorna men med annan logga. Charles Thyrwhitt är det t ex Loake osv
 

Gabriel90

Panerai
Jo jag äger och känner därför till alla tre, därav frågeställningen. Bara osäker på Dunhill paret…
Samma sak när det gäller randsydda skor, tom Ford gör t ex inte skorna själv. Kiton om jag minns rätt tillverkar skorna men med annan logga. Charles Thyrwhitt är det t ex Loake osv
Du e nog mer påläst än mig i detta ämne :rolleyes:
Men det kan mycket väl stämma.. visste faktiskt inte att Kiton tillverkade Tom fords.
 

DrDre

Patek
Idag är det första dagen jag kör med dessa. De är ju betydligt hårdare/råare än mina Stan Smith (ngn specialvariant i cordovan) och hälarna är också ganska hårda. Iom att de saknar foder och har mkt kraftigare läder känns de mer som seglarskor än sneakers. Hoppas de mjuknar lite under dagen.

Buttero IMG_2927.JPG
 
Topp