• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

R38148

Cartier
2-Faktor
Det är kontrasterna som skapar det intressanta.
IMG_20190522_155400.jpg

Condor Steel toe sneakerboots och illrosa Craftstrumpor.

Våga sticka ut!
Absolut. Håller med dig. Men att sticka ut är ju hellätt men att sticka ut helrätt är inte så lätt. :)
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Hemligheten är väl som vanligt tryggheten. Om man känner sig utklädd eller utspökad som kommer det även se så ut. Om man däremot är bekväm i det man bär så "kommer man undan" på ett helt annat sätt.
unnamed-2.jpg
Håller med dig även här. När det kommer till kostym kommer jag från det ”formella” håller då jag arbetar sedan länge i en konservativ miljö där jag förväntas av kunderna klä mig på visst sätt = konservativt. Jag har aldrig haft sneakers till kostym men har en kollega som ibland kör det och han kommer undan med det. Ibland :)

Men jag är den första att skriva under på det du skriver i ditt inlägg för med åren har jag lärt mig (inbillar jag mig) att blanda på ett lite udda sätt och vara bekväm med det. Har väl med mognad att göra. :confused:
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vilka New Balance rekommenderar ni som helt vanliga vardagsskor?

Edit: Beställde ett par MS997 och CW997 :)
 
Senast ändrad:

[Bobo]

Rolex
Håller med dig även här. När det kommer till kostym kommer jag från det ”formella” håller då jag arbetar sedan länge i en konservativ miljö där jag förväntas av kunderna klä mig på visst sätt = konservativt. Jag har aldrig haft sneakers till kostym men har en kollega som ibland kör det och han kommer undan med det. Ibland :)

Men jag är den första att skriva under på det du skriver i ditt inlägg för med åren har jag lärt mig (inbillar jag mig) att blanda på ett lite udda sätt och vara bekväm med det. Har väl med mognad att göra. :confused:
Många kommer till en punkt i livet då man slutar bry sig så mycket om vad andra tycker.

För den som vill prova lite färg men som inte är redo att köra full påfågel rekommenderar jag att börja smått. En färgglad sula eller skosnören på ett par klassiska finskor kan vara en bra start.
Nästa steg kanske blir att matcha bältet med sulan snarare än skorna.
alan-payne-buckaroo-suede-lace-up-shoes-snuff-orange-sole_0.png

5eb935d085baeaa92f68819a578ff495.jpg

När man väl etablerat sig som en som har lite färg går det nog enklare att växla upp i en mer konservativ miljö.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Behöver nya supersköna långpromenadskor att ersätta mina extremt bekväma Adidas med. Hittar tyvärr inte likadana adidas så jag får experimentera mig fram. Vi får väl se om Reebok levererar.

408EA3B9-74F1-40A1-B12F-BD6AED65CCB8.jpeg
 

otisred

Omega
D628322F-C9A3-4775-8F27-C741662A44DF.png

Kollade du denna kompis?

Av någon anledning dyker den inte upp på fb? Kanske pga det där r:et. Skicka gärna länk om du orkar. :) Edit: hittade den!

Har kollat in Stockx och GOAT en snabbis, men förstod inte riktigt sidorna. Plus krävde någon av dem en slant för att lägga upp skorna och sedan 20% (?) efter försäljning. För mycket!
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Får tacka för alla förslag! Ska fundera lite, men de där Loake såg riktigt vassa ut... :hungry:

Japp, fast det flesta s k dressade sneakers är ganska likvärdiga, även om skillnader såklart finns. Blir intressant att se hur Loakes variant står sig mot övriga map passform och kvalitet.
Köpte någon av Er eller någon annan Loake's sneakers? Lite sugen på att testa.
 
Topp