• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

errare

Omega
ABECDDA2-1499-48C3-9B58-BCA7644B21B4.png

Affärsmän :cigar:
 

[Bobo]

Rolex
Blev ju tvungen att ringa, såklart...
Lidl-dojorna säljs inte i Sverige. Tyskland, Holland och Belgien sa Molly på kundtjänst.

Så räknar man med resekostnaden så är det inte så farligt påslag på dom billigare listningarna i bukten.
Jag vill ha ett par i teorin. Äger ett par bowling skor av samma anledning.
När det kommer till att faktiskt använda? Tveksam.
 

errare

Omega
Blev ju tvungen att ringa, såklart...
Lidl-dojorna säljs inte i Sverige. Tyskland, Holland och Belgien sa Molly på kundtjänst.

Så räknar man med resekostnaden så är det inte så farligt påslag på dom billigare listningarna i bukten.
Jag vill ha ett par i teorin. Äger ett par bowling skor av samma anledning.
När det kommer till att faktiskt använda? Tveksam.

Vi förtjänar inte det du precis gjort... guldstjärna!
 

Kessler

Rolex
Är pedantisk när det gäller skor. Rengör ofta vilket blivit värre nu då jag köpt flera vita. Hur gör ni?

Rengör med skum och tvättmedel. Låter torka och sen impregneras. Men har nu köpt "kiwi shine and nourish cream" ska jag ha på den ofta? Före eller efter impregnering? Nåt mer som hjälper?
 

errare

Omega
Är pedantisk när det gäller skor. Rengör ofta vilket blivit värre nu då jag köpt flera vita. Hur gör ni?

Rengör med skum och tvättmedel. Låter torka och sen impregneras. Men har nu köpt "kiwi shine and nourish cream" ska jag ha på den ofta? Före eller efter impregnering? Nåt mer som hjälper?

Kanske en inte så populärt, men själv rengör jag aldrig mina, gillar inte direkt hur de ser helt nya ut. Med undantag för finare skor!
 

Kessler

Rolex
Kanske en inte så populärt, men själv rengör jag aldrig mina, gillar inte direkt hur de ser helt nya ut. Med undantag för finare skor!
:eek: Speciellt vita ser ju inte bra ut fullt med fläckar. De på bilden är gamla och var fulla med lera mm. men har putsat upp. Men får göra rent efter typ varannan gång jag använt.

Är just det att jag behöver rengöra ofta som jag hoppas man kan ändra på.
15884394381754308570669650554071.jpg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
:eek: Speciellt vita ser ju inte bra ut fullt med fläckar. De på bilden är gamla och var fulla med lera mm. men har putsat upp. Men får göra rent efter typ varannan gång jag använt.

Är just det att jag behöver rengöra ofta som jag hoppas man kan ändra på.
15884394381754308570669650554071.jpg
Du tänker en magisk skyddsbarriär som håller markdamm och fiendeskor borta?
 

Kessler

Rolex
Du tänker en magisk skyddsbarriär som håller markdamm och fiendeskor borta?
Om det gick att hålla borta helt är det klart det hade varit att föredra. Antar att du är ironisk? Det finns ju dock produkter som är avsedda just för att skydda mot smuts och annat, exempelvis då impregnering. Så då faller ju din ironiska ton isär.

Undrar då såklart vad som är bäst kombination. Nu kör jag skokräm och sen impregnering efter rengöring. Gör jag rätt eller ska man göra tvärtom? Vilken skokräm är bäst osv.?

https://www.sneakersnstuff.com/sv/p...term=Sneakers+Er+Long-lasting+Superhydrophobi någon som provat?
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om det gick att hålla borta helt är det klart det hade varit att föredra. Antar att du är ironisk? Det finns ju dock produkter som är avsedda just för att skydda mot smuts och annat, exempelvis då impregnering. Så då faller ju din ironiska ton isär.

Undrar då såklart vad som är bäst kombination. Nu kör jag skokräm och sen impregnering efter rengöring. Gör jag rätt eller ska man göra tvärtom? Vilken skokräm är bäst osv.?
Jag är ironisk iom att smutsen/fientliga objekt alltid kommer träffa skon/plasten. Du vill ha något som gör att det inte fäster? Då är nog fett som grund och sedan lite flourplast på det effektivast. När plasten spricker får du avfetta och måla sprickorna i skorna, sedan fetta in och på med flourplasten igen.
 

Kessler

Rolex
Jag är ironisk iom att smutsen/fientliga objekt alltid kommer träffa skon/plasten. Du vill ha något som gör att det inte fäster? Då är nog fett som grund och sedan lite flourplast på det effektivast. När plasten spricker får du avfetta och måla sprickorna i skorna, sedan fetta in och på med flourplasten igen.
Då var det du som antog att jag tänkte något jag inte tänkte alltså.
 

[Bobo]

Rolex
Jag vidhåller att en impregnering med något av dom moderna medlen är det bästa alternativet.
Det förra klippet var mest en demonstration av tekniken som sådan.
Här är en faktisk produkt som verkar bra.
 

Kessler

Rolex
Eller? Du vill inte rengöra lika ofta? Dvs du vill hindra att smuts ens når dina skor? Hur skulle det fungera utan magi?
Jag vill hindra att få synliga fläckar och ha ett skydd som hjälper med det i den mån det går. Jag skrev aldrig att jag vill "hindra smuts att nå mina skor" Det är två olika saker. Är du en sån som idiotförklarar folk för de säger att vita kläder blir mer smutsiga än svarta? Jag gör det, men jag antar inte att det är vad någon menar när de inte menar det. Om du fattar vad jag menar ;)

Produkten jag länkade till ovan som jag hittade genom att googla det Bobo länkade var något jag eftersökte :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag vill hindra att få synliga fläckar och ha ett skydd som hjälper med det i den mån det går. Jag skrev aldrig att jag vill "hindra smuts att nå mina skor" Det är två olika saker. Är du en sån som idiotförklarar folk för de säger att vita kläder blir mer smutsiga än svarta? Jag gör det, men jag antar inte att det är vad någon menar när de inte menar det. Om du fattar vad jag menar ;)

Produkten jag länkade till ovan som jag hittade genom att googla det Bobo länkade var något jag eftersökte :)
Hade du skrivit det så hade jag inte behövt ställ min ursprungliga fråga. Du skrev mer än en gång att du inte ville behöva avlägsna smuts så ofta, och det blir svårt. Att däremot underlätta att avlägsna smutsen är en mer relevant fråga. Fett och flourplast är vattenavstötande. Men det är även plastlacken på dina skor. Då det är först när den blir sliten och spricker som du får problem. Man måste förstå grundproblemet innan man köper magiska medel om man inte vill bli lurad.
 

Kessler

Rolex
Hade du skrivit det så hade jag inte behövt ställ min ursprungliga fråga. Du skrev mer än en gång att du inte ville behöva avlägsna smuts så ofta, och det blir svårt. Att däremot underlätta att avlägsna smutsen är en mer relevant fråga. Fett och flourplast är vattenavstötande. Men det är även plastlacken på dina skor. Då det är först när den blir sliten och spricker som du får problem. Man måste förstå grundproblemet innan man köper magiska medel om man inte vill bli lurad.
Nej. Sluta trolla :)
 

Kessler

Rolex
Ett tack hade varit mer klädsamt, men förstår du inte så tänker jag inte lägga mer tid på att hjälpa dig.
Ett tack för att du slösade min tid med ett misslyckat försök med att märka ord och lägga till saker jag inte skrivit för att det ska passa ditt narrativ? Nej. Besserwissa inte en besserwisser.

Fick hjälp av Bobo och han får ett tack :happyhappy:

Tänker inte mata trollinlägg. Ber om ursäkt för att det blev massa utanför topic. Edit: tänker alltså inte svara något mer än detta, vill du nåt kan du skicka PM. Har redan fått ett svar från en som förstod min fråga. Larvigt beteende och jag tycker det känns onödigt att trolla och vara otrevlig i en tråd som handlar om sneakers, då den borde handla om just: sneakers.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ett tack för att du slösade min tid med ett misslyckat försök med att märka ord och lägga till saker jag inte skrivit för att det ska passa ditt narrativ? Nej. Besserwissa inte en besserwisser.

Fick hjälp av Bobo och han får ett tack :happyhappy:

Tänker inte mata trollinlägg. Ber om ursäkt för att det blev massa utanför topic.
Man blir mörkrädd. Hur är saklig hjälp trollning? Du ser inte att du skrivit två olika saker? Första inlägget var såklart skrivet med ironi för att belysa det felaktiga i ditt påstående, så att du kunde ställa en riktig kravspec. Om du i arbetslivet inte kan göra det kommer det vara mycket uppförsbackar. Du ser inte att jag förklarat de olika stegen och vad riskerna ligger i plastbelagda skor i ljus färg? Du tackar för en länk men inte när jag förklarar att det du söker är ett yttre lager av flourplast? Logik är inte för alla men man bör respektera det. Speciellt om någon lägger tid på att hjälpa en.
 

Nudelpalm

Omega
Nu kommer dagens dumma fråga - skoblock till sneakers, yay or nay? Är det värt med cederträblock även för billigare sneakers och typ Vans slipins?
 
Topp