• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

RosaCasio

Cartier
Säkerligen om man trampar runt i mycket smuts men dessa får vara lite mer finlir sneakers på torr asfalt 😎 tips är nog att gå upp en halv storlek upp jämfört med ultra boost, fick mina fellevererade en us upp men var inte överdrivet större än mina ultra boost
Tack för tipset, men jag behöver sneakers som jag kan springa i lera i när nått av barnen har faceplantat från klätterställningen. Dröjer således några år tills jag vågar testa dessa.
 

falten

Cartier
Första air Max 1, jäkla trevliga!
4EAE313A-FE3F-4457-95EB-B637DFBB4734.jpeg
 

Oskar

Omega
Tjena gänget! Denna frågan har säkert varit uppe innan nu när man kan börja tänka på våren.

Vilket märke har de bästa vita lädersneakersen för runt 1,5 - 3 000 kr? Får gärna finnas tillgängliga i Sverige så att man kan prova.

Jag har tidigare kört på axel arigato, Inte så dyra så kanske fortsätter med dem, men tycker kvalitén var sämre än jag önskar. Det är tydligt att lädret inte ordentlig genomfärgat så man får grå märken där ytan slits upp.

Så klart är common projects något man tittat på i det övre spannet här, men har fått för mig att det också är rätt låg kvalitet för pengen. Rätta mig om jag har fel!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tjena gänget! Denna frågan har säkert varit uppe innan nu när man kan börja tänka på våren.

Vilket märke har de bästa vita lädersneakersen för runt 1,5 - 3 000 kr? Får gärna finnas tillgängliga i Sverige så att man kan prova.

Jag har tidigare kört på axel arigato, Inte så dyra så kanske fortsätter med dem, men tycker kvalitén var sämre än jag önskar. Det är tydligt att lädret inte ordentlig genomfärgat så man får grå märken där ytan slits upp.

Så klart är common projects något man tittat på i det övre spannet här, men har fått för mig att det också är rätt låg kvalitet för pengen. Rätta mig om jag har fel!
CQP rekommenderar jag.
 

kalufsen

Panerai
Tjena gänget! Denna frågan har säkert varit uppe innan nu när man kan börja tänka på våren.

Vilket märke har de bästa vita lädersneakersen för runt 1,5 - 3 000 kr? Får gärna finnas tillgängliga i Sverige så att man kan prova.

Jag har tidigare kört på axel arigato, Inte så dyra så kanske fortsätter med dem, men tycker kvalitén var sämre än jag önskar. Det är tydligt att lädret inte ordentlig genomfärgat så man får grå märken där ytan slits upp.

Så klart är common projects något man tittat på i det övre spannet här, men har fått för mig att det också är rätt låg kvalitet för pengen. Rätta mig om jag har fel!
Det som vanligtvis rekommenderas är CQP och CP, föredrar själv CQP, CP har ganska lågt insteg.
 

Jens

Greedo
Tjena gänget! Denna frågan har säkert varit uppe innan nu när man kan börja tänka på våren.

Vilket märke har de bästa vita lädersneakersen för runt 1,5 - 3 000 kr? Får gärna finnas tillgängliga i Sverige så att man kan prova.

Jag har tidigare kört på axel arigato, Inte så dyra så kanske fortsätter med dem, men tycker kvalitén var sämre än jag önskar. Det är tydligt att lädret inte ordentlig genomfärgat så man får grå märken där ytan slits upp.

Så klart är common projects något man tittat på i det övre spannet här, men har fått för mig att det också är rätt låg kvalitet för pengen. Rätta mig om jag har fel!
Kolla in Diadoras Heritage-serie! Finns på Sneakersnstuff bl.a. Dom har dessutom rea just nu! Finns helvita sneakers i sortimentet.
Diadoras dyrare sneakers är tillverkade i Italien och håller så jävla mkt högre kvalitet än många av många andra märken som hävdar att dom är high end pga deras namn.
Du kommer inte att bli besviken och glöm inte att Daidora var Björn Borgs hovleverantör när det begav sig!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ingen tråd jag hänger i, i vanliga fall. Bär sneakers rimligt sällan i vardagen...
Men tänker ändå att det skulle kunna vara tråden att fråga i. :)

Bygger en garderob och vill i denna ha skolådor av typen som öppnas på kortsidan och som kan staplas på varandra.
Kollat lite på nätet, men allting känns mer än lovligt skraltigt. Vad använder folk här?
Är väl i behov av kanske 20-30 st för att bli av med lite skor på andra ställen i huset.
Betalar hellre lite mer och slipper lacka ur på att de inte håller måttet.

Tack på förhand för eventuella tips. :)
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Ingen tråd jag hänger i, i vanliga fall. Bär sneakers rimligt sällan i vardagen...
Men tänker ändå att det skulle kunna vara tråden att fråga i. :)

Bygger en garderob och vill i denna ha skolådor av typen som öppnas på kortsidan och som kan staplas på varandra.
Kollat lite på nätet, men allting känns mer än lovligt skraltigt. Vad använder folk här?
Är väl i behov av kanske 20-30 st för att bli av med lite skor på andra ställen i huset.
Betalar hellre lite mer och slipper lacka ur på att de inte håller måttet.

Tack på förhand för eventuella tips. :)
Har själv inte testat just denna men det kanske är något sådant du söker?

 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har själv inte testat just denna men det kanske är något sådant du söker?


Jo, det där känns väldigt nära vad jag tänkt mig.

Dessvärre verkar bolaget bakom dem tänkt annorlunda...
 

Bilagor

  • B8FCB0A0-7E21-4F2E-9AEE-99C54E516325.jpeg
    B8FCB0A0-7E21-4F2E-9AEE-99C54E516325.jpeg
    62.8 KB · Visningar: 10

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Vad använder ni för sneakers nu på vintern (tänk vinter i Stockholm) när det är lite snöigt, isigt och blött? Ska användas till enklare promenader och liknande. Tänker kring 1000-lappen.

Bilder är roligare så här är några jag sett
Screenshot_20210120-085907.jpg
Screenshot_20210120-085929.jpg
 

snajgel

Panerai
Tack, har kollat på dessa tidigare men priset ligger strax under 2000 kr vilket är mer än vad jag tänkt lägga.

Dessa ser inte så dumma ut, är det någon speciell version av Air Max? Tänker speciellt gjord för vinter?

Japp, en Air Max 1 specialare. Kanske inte jättevintriga, men lite högre och jag upplever dom som lite varmare. Perfekta för ordinarie Stockholmsvinter. :)
Dom har några år på nacken så vet inte om det går att få tag på om man inte kör ebay eller liknande.
 

E.Z.

Panerai
Någon som har generell feedback om Common Projects: kvalle, bekvämlighet på lästen, osv?

Är sugen men priset är lite högt så önskar lite input innan.
 

Lello

Omega
Sämsta köpet jag gjort. Obekväma, gnisslande ljud och ingen särskild kvalitetskänsla av lädret.
Tycker stan smith premium, adidas lacombe och liknande upplevs i paritet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Någon som har generell feedback om Common Projects: kvalle, bekvämlighet på lästen, osv?

Är sugen men priset är lite högt så önskar lite input innan.
Jag har aldrig betalat över 2tkr för ett par Common Projects. De är inte särskilt kvalitativa eller bekväma. Däremot gillar jag utseendet på dem och bär dem ofta. Kanon såhär års, för de är varma som tusan.
 

E.Z.

Panerai
Jag har aldrig betalat över 2tkr för ett par Common Projects. De är inte särskilt kvalitativa eller bekväma. Däremot gillar jag utseendet på dem och bär dem ofta. Kanon såhär års, för de är varma som tusan.
Tack för ärlig feedback. Värt att köpa för 1650kr?

 

Lello

Omega
Gillar du designen så kör på. Kring 1500 är väl acceptabelt kring vad man får.
Kollat in Buttero? Lika obekväma enligt mig men upplevt bättre kvalitét.

Edit. Tror dock just den där färgen av mocka mest kommer se sunkig ut efter ett tag. Hade själv tagit i läder om jag köpt CP.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack för ärlig feedback. Värt att köpa för 1650kr?

Tycker du de är snygga, så kör. Mina i mocka har hållit sig väldigt fina på utsidan, faktiskt.
 

E.Z.

Panerai
Gillar du designen så kör på. Kring 1500 är väl acceptabelt kring vad man får.
Kollat in Buttero? Lika obekväma enligt mig men upplevt bättre kvalitét.

Edit. Tror dock just den där färgen av mocka mest kommer se sunkig ut efter ett tag. Hade själv tagit i läder om jag köpt CP.

Tycker du de är snygga, så kör. Mina i mocka har hållit sig väldigt fina på utsidan, faktiskt.

tack för input! Slår nog till, känns de fel så kan man ju skicka i retur
 
Topp