• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är väl bara en tidsfråga innan Lidl släpper en klocka som säljs för tiodubbla efter lansering :greedy:
Precis, en sån här endollarsklocka hade varit perfekt med loggan:
natna-shop-watches-white-boy-and-girl-children-calculator-watch-live-led-clock-kid-silicone-multi-purpose-date-time-electronic-digital-wrist-watch-reloj-7047174127729_1024x1024.jpg
 

RosaCasio

Cartier
Hatar fan människor. Är likadant i discgolf(!) Folk köper 200kr discar som tar slut på 1min sen säljer de vidare för 300kr. De som inte säljer vidare ramar in och hänger upp på väggen....

Är det värt att förstöra folks dagar för att tjäna nån hundralapp? Jobba extra och låt folk som faktiskt ska använda få Vidrigt beteende. Nu säger jag inte att folk i tråden är så, det vet jag inget om men väldigt många är.

Dåligt att det var max 3. Borde varit max 1. Har inte handlat på lidl på 15år och ska aldrig någonsin mer göra heller.
Du har inte handlat på Lidl på 15 år, varför vill du gå omkring i deras skor?
Är det för att det är en sk hype?
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Du har inte handlat på Lidl på 15 år, varför vill du gå omkring i deras skor?
Är det för att det är en sk hype?
För jag tycker de är snygga. Är Djurgårdare=blå, gul och röd. Har som jag skrev velat köpa de innan det ens var på tapeten att de skulle släppas i Sverige.

Har inte köpt Nike på säkert 25år. Betyder inte att jag inte vill ha ett par Air Jordan 1 i originalfärgen.
 

falten

Cartier
Hur är de där i storlekarna? Har önskat mig ett par i julklapp där köparen isf. får välja färg. Har ju typ bara adidas att jämföra med och där har jag 44 men kan ha 43 i värsta fall.
Skulle nog köra 43or, tyckte jag fick gå ned en del, de ska tydligen ge med sig lite även, men tänk om du kommer köra mer sockor till dessa då kanske 44 kan vara något...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Uppenbarligen inte.. upplys mig gärna :)
Det ironiska bärandet, normcore osv. Sedan hakar snabbt hypebeasts på. Begränsad upplaga som nästan är gratis i inköp. Förstår dock vad du är inne på, finns ju ingen mening att betala speciellt mycket mer än listpris. De är ju fula och enkla.

Fixade ett par själv då jag tycker det är lite kul.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det ironiska bärandet, normcore osv. Sedan hakar snabbt hypebeasts på. Begränsad upplaga som nästan är gratis i inköp. Förstår dock vad du är inne på, finns ju ingen mening att betala speciellt mycket mer än listpris. De är ju fula och enkla.

Fixade ett par själv då jag tycker det är lite kul.

Har inget emot Lidl som butik ö.h.t men ett par sneakers med deras branding på? Kom igen..

Det funkar ju som arbetsklädsel om man jobbar i butiken,utöver detta not so much:)

Sen förstår jag inte vem som ens vill betala dessa priser som det begärs på blocket?

Å andra sidan är det mycket man inte förstår här i världen..
Each to his own osv.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har inget emot Lidl som butik ö.h.t men ett par sneakers med deras branding på? Kom igen..

Det funkar ju som arbetsklädsel om man jobbar i butiken,utöver detta not so much:)

Sen förstår jag inte vem som ens vill betala dessa priser som det begärs på blocket?

Å andra sidan är det mycket man inte förstår här i världen..
Each to his own osv.
Antingen förstår man det eller inte. Så länge du inte är en mellanchef med ny Omega ligger du nog inte så långt ifrån denna trenden heller egentligen. DD på handleden och Lidlskor på fötterna. Ironi är inte lätt och blir ofta fel, men tycker det är kul även om det oftast blir konstlat och skitnödigt.

 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Antingen förstår man det eller inte. Så länge du inte är en mellanchef med ny Omega ligger du nog inte så långt ifrån denna trenden heller egentligen. DD på handleden och Lidlskor på fötterna. Ironi är inte lätt och blir ofta fel, men tycker det är kul även om det oftast blir konstlat och skitnödigt.


Ironin hade fungerat bättre om det varit NOS Lidl-brandade sneakers från 70-talet. Det tar bort den ironiska effekten när var och varannan kommer springa omkring med dem på fötterna.

Men fortfarande ett roligt köp för 149 spänn. För en tusenlapp via Blocket mer tragiskt :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Antingen förstår man det eller inte. Så länge du inte är en mellanchef med ny Omega ligger du nog inte så långt ifrån denna trenden heller egentligen. DD på handleden och Lidlskor på fötterna. Ironi är inte lätt och blir ofta fel, men tycker det är kul även om det oftast blir konstlat och skitnödigt.

Du har nog delvis rätt, bär ofta
Tracksuit ifrån Adidas,Fila,Ellesse & Sergio Tacchini i kombination med en TT-sub, det är kanske inte enligt ”normen” såvida man inte bor i orten ;)

Detta är dock en helt annan nivå om du frågar mig, dhl-tröjan är ju också rätt sjukt...

Lite inne på @Clark Kent spår, till 149kr kan de va en rolig grej kanske men re-sell på en sån här grej är ju rätt tragisk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du har nog delvis rätt, bär ofta
Tracksuit ifrån Adidas,Fila,Ellesse & Sergio Tacchini i kombination med en TT-sub, det är kanske inte enligt ”normen” såvida man inte bor i orten ;)

Detta är dock en helt annan nivå om du frågar mig, dhl-tröjan är ju också rätt sjukt...

Lite inne på @Clark Kent spår, till 149kr kan de va en rolig grej kanske men re-sell på en sån här grej är ju rätt tragisk
Re-sell var väl nu nere på 300kr.

För mig hade en orten-dress varit sjukt mycket mer malplacerad än lidl-skor. Kan vara en av de modegrejerna jag tycker ser sämst ut. På alla utom fulla ryssar. Så detta handlar nog som vanligt om tycke och smak. Idag verkar väldigt få klä sig i saker som är vackra/estetiskt tilltalande. Mer mode/trend och utmärka sig men samtidigt tillhöra en viss kultur. Tycker det är väldigt kul. desto längre man lever desto mer kommer man på distans tycka det är roande.

För att anknyta till trådämnet gillar jag lite fula snabba skor ibland. Har några Y3 för att de just ser udda och fula ut. Har även en hel del fula klockor...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re-sell var väl nu nere på 300kr.

För mig hade en orten-dress varit sjukt mycket mer malplacerad än lidl-skor. Kan vara en av de modegrejerna jag tycker ser sämst ut. På alla utom fulla ryssar. Så detta handlar nog som vanligt om tycke och smak. Idag verkar väldigt få klä sig i saker som är vackra/estetiskt tilltalande. Mer mode/trend och utmärka sig men samtidigt tillhöra en viss kultur. Tycker det är väldigt kul. desto längre man lever desto mer kommer man på distans tycka det är roande.

För att anknyta till trådämnet gillar jag lite fula snabba skor ibland. Har några Y3 för att de just ser udda och fula ut. Har även en hel del fula klockor...
Då ska vi se här.......egen deSign av undertecknad för ca 5 år sedan via Addidas hemsida......rockade loss helt med blandsallad av färger.......för fula att bära.....därav mint kondition........inte helt olika Lidls.......bra eller anus.....

AF9FF831-18F3-4F0C-B5E8-0D06672D825E.jpeg

Edit.....dessutom avskyr jag Djyyrgaarn.....så ironin är total....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Då ska vi se här.......egen deSign av undertecknad för ca 5 år sedan via Addidas hemsida......rockade loss helt med blandsallad av färger.......för fula att bära.....därav mint kondition........inte helt olika Lidls.......bra eller anus.....

AF9FF831-18F3-4F0C-B5E8-0D06672D825E.jpeg

Edit.....dessutom avskyr jag Djyyrgaarn.....så ironin är total....
Tillräckligt fula för att bära ironiskt!
 

RosaCasio

Cartier
Då ska vi se här.......egen deSign av undertecknad för ca 5 år sedan via Addidas hemsida......rockade loss helt med blandsallad av färger.......för fula att bära.....därav mint kondition........inte helt olika Lidls.......bra eller anus.....

AF9FF831-18F3-4F0C-B5E8-0D06672D825E.jpeg

Edit.....dessutom avskyr jag Djyyrgaarn.....så ironin är total....
Upp på blocket för 5000 för fan. Lätta pengar.
 
Topp